• 1
  • 2
2025-01-04, 15:52
Medlem
Först av allt vill jag understryka att jag inte hatar ryssar, jag skiter fullständigt i vad Putin beordrat sin arme att göra och jag anser till mångt och mycket att Ryssland de facto har en hälsosammare kultur än vad vi har, speciellt när det kommer till frågor om feminism, kärnfamilj, hbqt-trams och fan och hans moster.

Med det sagt vill jag hävda att ryska män ofta är förbaskat jävla fula.

Jag besökte Moskva samt ett par mindre städer för en 5-6 år sedan och det slog mig hur de är HELT olik oss svenskar.

Skandinaver har ofta väldigt tydliga skarpa drag, höga käkben, markerade hakor och raka näsor, bra struktur i ansiktet, ofta ganska långa och/eller breda, kraftiga ben och allmänt "stora" rent internationellt.

Ryssar dock? Helvete vilken kaos i deras ansikte. Osymmetriska, konstiga drag, snea näsor, konstiga "hängande" ögon, flyende hakor. Ofta rätt kort i rocken, smala och ser ofta faktiskt jävligt klena ut, även fast stereotypen där den ryska mannen ses som en hårding såg dom jävligt svaga ut.

Varför så enorm skillnad? Är det för att vi här uppe är germaner (om jag fattat det rätt) medan ryssar är något helt annat, slaver etc?

Väldigt intressant då vi båda är "vita", men det var tammefan som en helt annan ras.
Citera
2025-01-04, 15:54
Medlem
WaybackMachines avatar
Enkelt förklarar på grund av att skönhet ligger i betraktarnas ögon och att utseende - om nu ryssar är fula - kanske inte hade någon avgörande betydelse för överlevnad.
Citera
2025-01-04, 15:56
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Alla nationer har sina fula människor, bara i Sverige har man sett en del riktigt vidriga människor.
Citera
2025-01-04, 15:57
Medlem
67arigGubbes avatar
Ja de är fula men damerna fina
Citera
2025-01-04, 15:59
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Ryska kvinnor är fina. Som Kiun: https://www.youtube.com/watch?v=lJt42J72a24
Citera
2025-01-04, 16:03
Medlem
53....so whats avatar
Hmmm
Googlade "snygga ryska skådespelare" & snygga ryssar/bilder.

Är google censurerat på sökvägar där ordet ryss ingår, borde få fler alternativ.

EDIT. Valde engelsk text, där blev resultatet annorlunda.
Så varför är svensk text i sökningen så avgörande?

Så TS har väl fel här!
Senast redigerad av 53....so what 2025-01-04 kl. 16:07.
Citera
2025-01-04, 16:08
Medlem
Duvlorts avatar
Alkohol.
Citera
2025-01-04, 16:31
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
TS har gjort en observation som alla gör när de besöker ryssland. Männen ser mycket slitna ut i ryssland jämfört med valfritt land i västeuropa. Stor konsumtion av alkohol gör ingen människa estetiskt vacker eller attraktiv. Ryssar röker mycket och även allmänna hälsan är på u-landsnivå. Dessutom tillkommer psykiska sjukdomar t ex deprimerade och sura människor överallt på gatorna. Deprimerade, sura och aggressiva ryska män är inte estetiskt vackra i någons ögon.
Citera
2025-01-04, 16:38
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Till skillnad från de resliga och vackra ukrajnska mannarna i det demokratiska och föredömliga Ukrajna!
Citera
2025-01-04, 16:54
Medlem
Kan hålla med till en viss del.
Har själv betraktat detta och funderat över det.
Vissa slaviska folkslag har ett speciellt utseende. Inte alla men vissa.
Tex Ryssar eller Balkan tycker jag ser likadana ut, medan tex Tjecker, Slovaker och Litauer ser annorlunda ut.
Till 70% tycker jag Ryssar och Balkan är fula (eller ser mindre bra ut) och tex Tjecker ser ganska bra ut. Mer Europeiska även om de har avvikande drag.
Men det jag tror och det som jag har upptäckt är att det ofta handlar om ekonomi också.
Ju rikare tex Ryssar är desto bättre ser de ut. Inte snygga men de rättar till stilen, håret etc och ser bättre ut.

Går de runt med sin raka lugg och i Adidaskostym så är det vad det är. Eller om de blir överdrivet rika och det blir pråligt.

Balkan är det oftast ingen stil på oavsett pengar.
Citera
2025-01-04, 17:10
Medlem
Konstnarren5s avatar
Jag är svensk och därmed vet jag bäst. Alla andra är fula, särskilt dem vi fått inprogrammerat att hata, dvs venezulaner, nordkoreaner, ryssar, vitryssar, muslimer, iranier och ungrare. De är också fula på insidan, mordiska, missbrukare och allmänt korkade. Däremot är amerikaner, israeler, ukrainare och svarta rappare snyggast, sexigast och smartast.
Citera
2025-01-04, 17:17
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Kan hålla med till en viss del.
Har själv betraktat detta och funderat över det.
Vissa slaviska folkslag har ett speciellt utseende. Inte alla men vissa.
Tex Ryssar eller Balkan tycker jag ser likadana ut, medan tex Tjecker, Slovaker och Litauer ser annorlunda ut.
Till 70% tycker jag Ryssar och Balkan är fula (eller ser mindre bra ut) och tex Tjecker ser ganska bra ut. Mer Europeiska även om de har avvikande drag.
Men det jag tror och det som jag har upptäckt är att det ofta handlar om ekonomi också.
Ju rikare tex Ryssar är desto bättre ser de ut. Inte snygga men de rättar till stilen, håret etc och ser bättre ut.

Går de runt med sin raka lugg och i Adidaskostym så är det vad det är. Eller om de blir överdrivet rika och det blir pråligt.

Balkan är det oftast ingen stil på oavsett pengar.

Just det där med pengar verkar stämma ibland bara, se på Pavel https://preview.redd.it/pavel-durov-...=webp&16cf4628
(Han hade nog en inneboende dröm att se ut som Peter Jöback när han var liten)
Men däremot för Putin har hans rikedomar inte hjälpt till, trots botox och andra skönhetsingrepp ser fortfarande ut som Gollum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in