2025-01-05, 13:17
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadnessfrm
Ovissframtid: jag har stått på antipsykotiska i många år och de har faktiskt hjälpt mig att komma ur psykoserna även fast vissa psykoser varit svårbehandlade men det som fungerat bäst för mig är quetiapine, just nu tar jag bara lergigan o zopiclone då jag har börjat svimma av quetiapinet men det är pga att jag har något problem med hjärtat som kommer o går på ekg.. ska skickas på ekg igen.

Jag har även boendestöd och jag har ingen glädje för något känner inget förutom dem hemska negativa känslorna.. men känner inga positiva.. försöker ibland gå små promenader.. har på sensste tiden bara känt mig sjuk av all stress så de känns som mitt hjärta inte kommer orka slå för mig mer...
Men men blir mycket sängliggande.. har funderat på att börja måla eller skissa, jag var bra på det förut men idag kan jag inte ens rita en cirkel typ...
Man skulle varit en picasso...
Eller vunnit 100 miljoner på triss... då hade jag kpot en liten liten stuga vid en mysig skog, köpt en hund levt lyckligt, men så har man legat här i psykisk sjukdom o kostat staten pengar istället, har noll motivation och nåll intelligens för att hjälpa mig själv .

Tänkt på att varken miljonen eller att vara Picasso hade förändrat hur du mår på insidan. Du hade mått likadant i en stuga vid vattnet som du gör nu. Varför inte skaffa ett husdjur redan nu? Det är bra om man känner sig dålig och ensam.

I övrigt, att ligga still stagnerar din livsenergi (så kallad prana) och gör dig mer "off" och nere. Rörelse, meditation och andningsövningar är det absolut första du vill införa i ditt liv just nu. Bara du kan göra dessa förändringar, så börja testa idag!
Citera
2025-01-05, 13:56
Medlem
FortuneTellers avatar
Har själv hamnat i ett riktigt mörker nu sedan Oktober. Går i LARO (Buvidal, månad, maxdos) och mår så fruktansvärt dåligt. Buvidalen gör inget för mig längre och mitt drogsug slår i taket varje dag. Jag har gått i LARO ungefär 8 år. Framåt kvällen släpper ångesten och drogsuget för då har man klarat "En dag till".
Jag har läkarbesök nästa vecka angående LARO, och jag ska kräva att få Metadon denna gång. För såhär kan jag inte må längre. Ständig längtan till att ta återfall och hoppas man dör.
Men kan inte göra det pga omgivningen.

Känner igen mig i OP, jag ligger bara i sängen och surfar. Att gå och pissa känns otroligt ansträngande. Mat får jag i mig max en gång om dagen, men då ligger jag och svälter tills jag verkligen måste äta.
Har inga vänner kring mig längre då de antingen sitter i fängelse eller är aktiva i missbruk.

Har varit ensam i snart två år och är arbetslös. Låg inne på psyk strax innan Julafton, men fick bara vara där i två dygn innan de skicka hem mig igen.
Har även kontaktat terapeut och kommer få en tid i veckan förhoppningsvis.

Till alla oss som mår piss, hoppas vi mår bättre snart.
Citera
2025-01-05, 14:07
Medlem
Jag medhåller i svaret som någon ovan gav, att problemet verkar ligga i att du försöker tänka dig ur problemet när problemet verkar ligga i att du just tänker. Ett hjärna som har fått löpa amok kan vara vansklig och farlig att ha och göra med.

Försök att göra något som tar dig ur tankarna, om än bara för en stund, gå till kyrkan sitt och lyssna på musiken, sätt dig på ett kaffe och lyssna på folket.
träna lite lätt hemma när tankarna kommer, försök hitta nya sätt och mönster för att hantera skiten!

Jag tror på dig min vän
Citera
2025-01-05, 17:26
Medlem
Ett viktigt och återkommande råd är att göra något fint för andra eller sin omgivning. Vi människor mår bra av att vara till nytta och vara snälla mot andra. Börja exempelvis med att göra något fint för dina föräldrar. Om det fungerar så kanske du kan börja göra samma sak eller något annat regelbundet.

Det kan också vara att plocka upp skräp när om du går på promenad.

Osv. Små saker men som ändå är viktiga, både för dig själv och andra.
Citera
2025-01-05, 17:33
Medlem
Hur fungerade skoltiden för dig? Klarade du att ta dig igenom skolan?
Citera
2025-01-05, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Tänkt på att varken miljonen eller att vara Picasso hade förändrat hur du mår på insidan. Du hade mått likadant i en stuga vid vattnet som du gör nu. Varför inte skaffa ett husdjur redan nu? Det är bra om man känner sig dålig och ensam.

Jag tror att ett miljöombyte ibland kan vara just det som behövs. Att bo i stadsmiljö är något väldigt nytt för mänskligheten och alla mår inte bra av det. Vissa människor måste tillbaks till naturen. Det positiva är ju att man kan hitta en liten stuga i skogen utan att behöva vinna 100 miljoner på Triss. Flyttar man norrut kan man hitta sådana boenden väldigt billigt. Några hundra tusen räcker gott.
Citera
2025-01-05, 19:47
Medlem
Storfetdases avatar
Hur kan man inte vara deprimerad? Jaga ett värdelöst papper hela livet sen är det färdigt. Är förvånad att inte fler människor tar livet av sig.
Citera
2025-01-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadnessfrm
Zopiclone. Ja jag brukar använda dem.så också men då delar jag 1 hel i fyra små bitar till hela dagen...
Lätt att bli beroende på dem också, men av någon anledning så fungerar dem på ångest o depression.. jag sa det till min läkare flera gånger men han brydde inte sig om den informationen.. är det endast till sömn så är det endast till de tydligen, men de används ju typ antipstkos som antidepp så varför skulle man egentligen inte kunna få zopiclone vid behov mot depression o ångest gör en lugn och ok med livet

Bensodiazepiner har begränsade användningsområden. Att knapra dagligen för att må bra funkar inte på grund av tillvänjning och att du mår sämre varje gång koncentrationen dalar i kroppen.

Testat en drös toppisar och sitta och fundera på roten till varför du är som du är? Eller att acceptera att du är som du är?
Citera
2025-01-06, 03:00
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Jag tror att ett miljöombyte ibland kan vara just det som behövs. Att bo i stadsmiljö är något väldigt nytt för mänskligheten och alla mår inte bra av det. Vissa människor måste tillbaks till naturen. Det positiva är ju att man kan hitta en liten stuga i skogen utan att behöva vinna 100 miljoner på Triss. Flyttar man norrut kan man hitta sådana boenden väldigt billigt. Några hundra tusen räcker gott.

Att isolera sig själv ute i skogen kan vara väldigt deprimerande.

Tror man behöver hitta nya saker att göra. Utforska livet mer. Det behöver inte vara svårt. Det kan gå!
Citera
2025-01-06, 11:38
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan

Den psykiska ohälsa TS beskriver kommer knappast rådas bot på av miljöombyte.
Citera
2025-01-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaskamansaga
Att isolera sig själv ute i skogen kan vara väldigt deprimerande.
Inte issolera sig
MEN (beroende på personlighet) kan bo i skogen utan störande omgivning kan vara mycket STÄRKANDE om man åker och träffar folk i t ex intresseklubbar tillräckligt.

Jag har bott så enskilt och VERKLIGEN TRÄFFAT MER folk i sportklubbar och på danser, än det bara ytliga, som det är vanligt i städer...
Citera
2025-01-06, 18:17
Medlem
Vaskamansagas avatar
TS om du tänker på att prova nåt nytt, kommer det då direkt negativa tankar som säger varför det skulle gå åt helvete om du provade det nya?

Typ resa nånstans över dagen. Tar det emot direkt då? Eller finns det hopp och nyfikenhet?

Hur ser det ut med runkeriet. Depletar du all dopamin med porr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in