2025-01-05, 10:07
Medlem
dart100s avatar
Hej på er jag använder homeassistant och har ca 50 olika enheter inkopplade som är mest zigbee och en del wifi Jag använder en synology nas och sonof som router
Nu till min fråga min lägenhet ska hel renoveras och det ska ta ca 3 månader och då måste jag flytta till en annan lägenhet och där ska jag givetvis inte koppla in homessistant så det kommer att ligga oanvänt i 3 mån.
Nu till min fråga.
Är det bara att koppla in allt igen och hoppas på att det mesta fungerar som innan eller måste jag konfigurera om allt igen ?
Jag hoppas på att slippa konfigurera om allt igen ?
Citera
2025-01-05, 10:26
Medlem
Skulle väl vara om det släpps några uppdateringar med breaking changes till HA eller någon addon under dessa tre månader och du har autouppdatering påslaget så kanske det kan bli lite struligt när du sätter igång allt igen.
Citera
2025-01-05, 11:06
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
Skulle väl vara om det släpps några uppdateringar med breaking changes till HA eller någon addon under dessa tre månader och du har autouppdatering påslaget så kanske det kan bli lite struligt när du sätter igång allt igen.

Så förhoppningsvis så bör det räcka med att märka upp allt var det ska sitta och det mesta fungerar som det gjorde innan.
Citera
2025-01-05, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Så förhoppningsvis så bör det räcka med att märka upp allt var det ska sitta och det mesta fungerar som det gjorde innan.
Ja det är klart, saker som är parade vissa Zigbee kommer ju bara funka efteråt, och wifigrejer samma sak så lägger du ser till ha samma nätverksid och lösen på ditt trådlösa när du startar upp igen
Citera
2025-01-05, 21:30
Medlem
Fel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här