Citat:
Ursprungligen postat av
Medelstudent24
Jag gr och funderar hela tiden och skulle behva lite rd utanfr s drfr skriver jag hr.
Jag r otroligt bebis sugen, och knner mig mentalt redo.
Jag r 24 r och bor tillsammans med min pojkvn som r 25 r.
Vi bor i en lgenhet tillsammans med vran katt. Jag studerar p komvux just nu, (studerar upp betyg och ven till barnsktare) r klar om cirka 1 mnad.
Min pojkvn pluggar stadsvetenskap p universitetet och fr en examen i januari 2026.
Vi bda vill verkligen ha barn. Vrt frhllande r s stabilt det bara kan bli. Vi har varit tillsammans i 5 r.
Min pojkvn r dock otroligt nojig ver ekonomin. Vilket jag sjlvklart frstr, och det r jag ocks egentligen.
Jag sjlv vill nog inte ha barn NU NU utan kanske mer om cirka 1 r.
Hur har ni andra gjort som ftt barn medan ni studerar eller ftt barn nr ni precis tagit examen?
Kan tillgga att jag inte jobbat innan jag brjade studera. Dremot har min pojkvn jobbat i 3 r innan han brjade studera.
Lter detta rimligt? Eller br man vnta nnu lngre?
Barn kostar inte s mycket de frsta 2-3 ren. Sen finns det ju massor av saker p Tradera, blocket och i lokala fb grupper.
Men att vnta ett r tills ngon av er ftt ett mer fast jobb r inte dumt, det r bra fr frldrapenningen samt att det gr ven att f ln under FL om man jobbat 6 mnader (om fretaget har kollektivavtal). Men vnta inte lngre, barn r roligt, och jvligt jobbigt vissa stunder.