2025-01-06, 00:02
Medlem
Jag har funderat på denna del av vårt avlånga land, hur är livet där, vilka slags människor bor där, hur är klimatet, ekonomin, framtidstron

Ni boende i denna del av landet dela gärna med er av era erfarenheter
Citera
2025-01-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Jag har funderat på denna del av vårt avlånga land, hur är livet där, vilka slags människor bor där, hur är klimatet, ekonomin, framtidstron

Med nya sträckningen på vägen så kommer Sveg dö fortare än i dag tyvär!
Citera
2025-01-06, 02:53
Avstängd
MikeStrutters avatar
Det har väl flyttat dit folk från hela landet i samband med någon större arbetsgivare som nyligen slog sig ner där?
EDIT Tänkte fel. 200 pers blir utan jobb...
Citat:
Företaget Foundever lägger ner sitt callcenter i Sveg nästa år. Det meddelar företaget på onsdagen.

Callcentret har funnits i Sveg i mer än 30 år, men under olika företagsnamn: Datasvar, Sykes och nu Foundever.

Nu meddelar företaget, som har callcenters på flera platser i landet, att callcentret i Sveg läggs ner i maj nästa år, eftersom den enda kunden SAS inte förnyar kontraktet.
Senast redigerad av MikeStrutter 2025-01-06 kl. 03:23.
Citera
2025-01-06, 08:54
Medlem
Klas-Vegass avatar
Klimatet? Sveg är ett köldhål.
Citera
2025-01-06, 10:14
Medlem
Skulle inte bo i Sveg om jag så fått betalt.
Citera
2025-01-06, 12:09
Medlem
godboys avatar
Citat:

Uppfattar Sveg som riktigt trist. Men det är som med allt annat, har man känningar där så kan det säkert vara helt okej, men att flytta dit utan att känna någon kan nog vara lite själadödande. Ska man flytta uppöver och mot inlandet så hade jag nog satsat på Östersund. Lite mer levande.
Citera
2025-01-06, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Uppfattar Sveg som riktigt trist. Men det är som med allt annat, har man känningar där så kan det säkert vara helt okej, men att flytta dit utan att känna någon kan nog vara lite själadödande. Ska man flytta uppöver och mot inlandet så hade jag nog satsat på Östersund. Lite mer levande.

Mina funderingar är kring framtid att det känns som fördelarna med Sverige trygghet m,m vägre tyngre i den delen av Sverige

Jag märker också hur mitt humör piggnar till de få snödagar man har mer söderut och att det hade varit mentalt skönare med en genomvit vinter men inte heller för brutalt ala Kiruna
Citera
2025-01-06, 17:01
Medlem
godboys avatar
Citat:
Mina funderingar är kring framtid att det känns som fördelarna med Sverige trygghet m,m vägre tyngre i den delen av Sverige

Jag märker också hur mitt humör piggnar till de få snödagar man har mer söderut och att det hade varit mentalt skönare med en genomvit vinter men inte heller för brutalt ala Kiruna
Jo, det är väl så att det kan finnas en ökad generell trygghet, men det finns en hel del bekymmer i vissa bygder också. Men mycket blatterelaterade bekymmer är än så länge rätt begränsade uppigenom.
Citera
2025-01-06, 17:04
Medlem
exoticspices avatar
Skulle inte något emot att bo i Sveg. Har varit där några gånger, mest på sommaren dock och upplevde det som en lite småtråkig men ändå trygg och lugn plats.
Citera
2025-01-06, 18:47
Medlem
Adelaides avatar
Extremt glesbefolkat och lite för långt ifrån allt för att kunna komma bort från lappsjukan regelbundet. Flyttar man dit ska man ha goda skäl till det. Jag hade nog inte ens övervägt det om jag fick något lockande jobberbjudande, för små hålor mitt i ingenstans är inget för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in