2025-01-06, 10:34
Medlem
swingersclubs avatar
Jag känner självklart till både BLOCKET och FACEBOOK MARKETPLACE men tycker inte direkt de annonserna passar mig nämnvärt bra. Jag söker en äldre MB från tidigt/mitten av 1990-talet. Modellen som går under MB-beteckningen W124. Allt ifrån 200E till 300E - kombi och diesel är ett krav.

Hade fått för mig att det skulle finnas ett antal svenska Mercedesforum. Men idag hittar jag bara https://mercedesforum.se men det verkar ju tämligen avsomnat.

Jag ska ha bilen som en ren daglig bruksbil så varken renoveringsobjekt eller utställningsobjekt är av intresse. Så inga fantasipriser är av intresse.

Några tips eller förslag på bra sidor?
Citera
2025-01-06, 10:53
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Så det är dax att skaffa nytt vardagsrum då🤣 enorma bilar de där.

Tyvärr inga bra idéer vart du kan hitta din nya bil förutom de sidor du räknat upp. Kolla KVD men många bilar tycks kunna rusa i pris på den sidan.
Citera
2025-01-06, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swingersclub
Jag känner självklart till både BLOCKET och FACEBOOK MARKETPLACE men tycker inte direkt de annonserna passar mig nämnvärt bra. Jag söker en äldre MB från tidigt/mitten av 1990-talet. Modellen som går under MB-beteckningen W124. Allt ifrån 200E till 300E - kombi och diesel är ett krav.

Hade fått för mig att det skulle finnas ett antal svenska Mercedesforum. Men idag hittar jag bara https://mercedesforum.se men det verkar ju tämligen avsomnat.

Jag ska ha bilen som en ren daglig bruksbil så varken renoveringsobjekt eller utställningsobjekt är av intresse. Så inga fantasipriser är av intresse.

Vad är det i de annonserna som "inte passar dig nämnvärt bra"? Marknaden är vad den är liksom... Det finns inte en hel hög entusiastforum för Mercedes där bilar byter ägare för en symbolisk summa över en kopp kaffe i stugan. 124 orna från den tiden rostade tämligen friskt och är bortskrotade i stor omfattning. Få, till princip INGA, billiga "brukisar" kvar av den modellen...
Citera
2025-01-06, 12:12
Medlem
ormbitens avatar
Det finns ju lite olika grupper på Facebook för den aktuella mercedes modellen.

Själv har jag köpt en del mycket fina äldre mercedes bilar i Tyskland på Mobile.de och Autoscout 24.de.

Utbudet är betydligt mycket större än i Sverige och det finns allt från skrothögar till kanonfina okörda pärlor.
Dock inte billigt för en svensk som bara har SEK i fickan så då faller det väl på det där med "fantasipriser". 🤔

Problemet med W124 modellen är ju dock att priserna har vänt uppåt.
Citera
2025-01-06, 23:45
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingersclub

En 300 diesel eller 300 turbodiesel kan du nog glömma, jäkligt trevliga bilar men populära liksom bara motorerna för att konvertera andra bilar eller båtar.
I övrigt är det nog tyvärr som andra skriver att det mesta utom extremt välskötta exemplar är söderrostade...

Sikta på en w211 eller S211 i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in