2025-01-06, 10:53
Medlem
Hejhej,

Sitter och tnker lite kring mina val av studieort, jag pluggar just nu p en studieort 50 min bort frn min hemstad. Fr tillfllet bor jag hemma hos frldrarna d jag har hstar och hund jag inte kan eller vill lmna!
Saken r den att min utbildning gr ven att studera frn campus p min hemort, och nu inne i tredje termin funderar jag p om det kan vara vrt att byta ort fr att f mer tid till mina hstar och hunden, samt fr att spara pengar d jag vill ka p ett utbytesr under min utbildning.

frdelarna med att fortstta pendla r att jag ftt kompisar i pluggstaden men nackdelen r att jag lgger ca 2h om dagen p att pendla. Frdelen med att byta r att jag fr mer tid ver till mina hobbies samt att jag kan spara pengar och ven extra jobba p mitt gamla jobb.
Behver lite hjlp hr, hur hade ni resonerat?
Citera
2025-01-06, 12:09
Medlem
flashbackdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strasst
Hejhej,

Sitter och tnker lite kring mina val av studieort, jag pluggar just nu p en studieort 50 min bort frn min hemstad. Fr tillfllet bor jag hemma hos frldrarna d jag har hstar och hund jag inte kan eller vill lmna!
Saken r den att min utbildning gr ven att studera frn campus p min hemort, och nu inne i tredje termin funderar jag p om det kan vara vrt att byta ort fr att f mer tid till mina hstar och hunden, samt fr att spara pengar d jag vill ka p ett utbytesr under min utbildning.

frdelarna med att fortstta pendla r att jag ftt kompisar i pluggstaden men nackdelen r att jag lgger ca 2h om dagen p att pendla. Frdelen med att byta r att jag fr mer tid ver till mina hobbies samt att jag kan spara pengar och ven extra jobba p mitt gamla jobb.
Behver lite hjlp hr, hur hade ni resonerat?

Byt, du slipper pendla en massa som tar tid, energi och pengar.
Citera
2025-01-06, 12:50
Medlem
Du har vl kompisar dr du bor ocks, frutom dina hstar, och hur mycket hinner du egentligen umgs med de du har p din studieort? du fr ju en ny gemenskap nr du byter studieort. Ett enkelt beslut att ta. Om bytet nu accepteras.
Citera
2025-01-06, 12:59
Medlem
Sn0o0oZs avatar
frgan r vl mer varfr du valde denna utbildningsplats ifrn brjan, vad var anledningen att ta utbildning ~10mil bort istllet fr att ta samma utbildning runt hrnet p hemorten?

om anledningen inte lnge finns kvar lter det som en no-brainer.
Citera
2025-01-06, 15:22
Medlem
Emerains avatar
Byt om du inte tycker att det finns ngon riktig vinst att g kvar. r det dessutom tal om byte av campus men inte lroste s r det inget att tala om. r det byte av lroste s kan det bli merjobb att kolla med tillgodorknande av kurser och programmen kan ha saker i olika ordning vilket blir mer meck. Men inom samma lroste brukar snt med kursordning vara nemas problemas.

Sentror jag inte du kommer f mera tid fr polare. Hstar tar redan mycket tid. Tiden p morgonen trffar du sllan folk p. Tiden p kvllen.. ja, du fr en stund till, men det blir inte automatiskt att du hnger med nya kursarna och nya studentlivet. Det krver jobb av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in