• 1
  • 2
2025-01-06, 13:07
Medlem
Bjornskifzs avatar
Är Upplands Väsby ett bra område att bo i? Är det bra att flytta dit som första egna hemägare? Tack på förhand.
Citera
2025-01-06, 13:23
Medlem
Sleepdancers avatar
Citera
2025-01-06, 13:41
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornskifz
Är Upplands Väsby ett bra område att bo i? Är det bra att flytta dit som första egna hemägare? Tack på förhand.

Som med alla större förorter längst pendeltågslinjerna skiftar det från område till område. Det går inte att säga att ett ställe generellt är bra eller dåligt. Det gäller HAninge, Hudding, Sollentuna, Upplands Väsby och en drös andra kommuner. Tänk bara på att på FLashback tenderar de negativa kommentarerna att ta över så ta dem med en nypa salt (även om det inte alltid är rena osanningar så förekommer kraftiga överdrifter).
Citera
2025-01-06, 13:47
Medlem
GastonLeMans avatar
Det kallas inte ”Vilda Väsby” för intet.
Men det finns säkert lugnare områden där med.
Men när jag bodde där va det inte likvärdig med en sömnig by på landet.
Citera
2025-01-06, 14:25
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Det beror på vilken sida av motorvägen du bor på . Centrumsidan är ghetto och den andra sidan är chill.
Citera
2025-01-06, 14:40
Medlem
Rätt lugnt, "Vilda Väsby" härstammar från tiden (1987) när Väsby hockey tränades av Niklas Vikegård och gick upp i Elitserien.
Minst lugna området är väl mellan ån/järnvägen och E4, resten är inte värre än nån annanstans.
Citera
2025-01-06, 15:30
Medlem
Nej skulle inte rekommendera det, skitkommun på alla sätt med hög skatt. Sollentuna mycket bättre i så fall om man väljer rätt område i kommunen.
Citera
2025-01-06, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Nej skulle inte rekommendera det, skitkommun på alla sätt med hög skatt. Sollentuna mycket bättre i så fall om man väljer rätt område i kommunen.
Sollentunas kommunalskatt är lite lägre, dock tycker jag inte att 30,50 är så jävla bra plus att det i Sollentuna kostar minst 30-50% mer att köpa sitt boende.
Senast redigerad av Nypan-sr 2025-01-06 kl. 16:22.
Citera
2025-01-06, 16:17
Medlem
ps870s avatar
Nej, undvik Väsby. Gäller även villa- och radhusområden.
Citera
2025-01-06, 17:11
Medlem
Felpost
Citera
2025-01-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Sollentunas kommunalskatt är lite lägre, dock tycker jag inte att 30,50 är så jävla bra plus att det i Sollentuna kostar minst 30-50% mer att köpa sitt boende.
Sollentunas kommunalskatt är en av de lägsta i landet och att det är högre priser än i Väsby finns det väl många bra anledningar till. En stor del av invånarna i Väsby är lågutbildade WT för att använda ett FButtryck, det är låg status helt enkelt. Dåliga skolor också har jag hört.
Citera
2025-01-06, 19:03
Medlem
Adelaides avatar
Har bott där och skulle inte vilja flytta tillbaka. Det var lite problem med alkisar som övernattade i trappuppgångar och då och då ser man bilar med krossade fönster. Inte så trevligt precis. Befolkningen är mest invandrare. Centrum har väl det mest nödvändiga, men man är ju i Stockholm City på 20-30 min.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in