2025-02-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kladdkakan24
I den senaste jag såg så hade hon tagit överd*s och var helt väck. Hon ringde psykiatrin och blev inlagd. Skrev ett meddelande till henne men ett par dagar senare var kontot borta.
Det har blivit avstängt innan men nu verkar det helt raderat.
Hon brukar komma tillbaka, tar olika lång tid. Ibland tror jag kontot blir bannat längre perioder.
Däremot undrar jag vad hon tar vid överdos. Hon tar ju inte direkt några starka narkotiska preparat… Lergigan är ju typ det ”starkaste” hon tar. Förstår faktiskt inte.
Citera
2025-02-21, 17:41
Medlem
McCarthy01s avatar
De flesta som gastar om att ta livet av sig är i regel för fega för att våga göra det, de söker mest efter sympatier och empati, ett sorts bekräftelsebehov helt enkelt. De som är mest självmordsbenägna är sådana som inte "skyltar" med det, dvs de lider i sin ensamhet, undantag finns givetvis.

De flesta älskar trots allt sina liv och många som säger att de vill ta livet av sig gör det mest som en sorts rop på hjälp.
Citera
2025-03-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaC75
Hon brukar komma tillbaka, tar olika lång tid. Ibland tror jag kontot blir bannat längre perioder.
Däremot undrar jag vad hon tar vid överdos. Hon tar ju inte direkt några starka narkotiska preparat… Lergigan är ju typ det ”starkaste” hon tar. Förstår faktiskt inte.

Finns någon uppdatering?
Citera
2025-03-13, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagtblodsocker
Finns någon uppdatering?

Har tänkt på henne ganska ofta den senaste tiden.. jag brukade kolla hennes lives på TikTok ibland men nu verkar hennes konto borta? Och jag har inte sett nån uppdatering alls kring henne, man blir ju otrolig och undrar om nått hänt.. hoppas hon mår ok
Citera
2025-03-13, 05:45
Medlem
Jag följde en sån tjej ett tag på typ instagram. Det var några år sen nu.

Hon skar sig och hon försökte ta livet av sig på daglig basis. Vården behandlade henne illa och ingen tog henne seriös enligt henne själv, hon blev hemskickad och fick ingen hjälp. Det ledde till nya självskadebeteenden och nya självmordsförsök osv.

Men allt skulle läggas upp på sociala medier. Gud förbjude om hon var "deprimerad" i sin ensamhet, när ingen såg, eller att hon skar sig men ingen visste om det... Slöseri på självskadebeteende tänkte väl hon.

Självklart lever hon än idag. Kanske är det henne ts handlar om. Hur svårt är det egentligen att ta sitt liv. Det är det mentala som bromsar och inte det fysiska. Alltså vill dessa tjejer trots allt leva.

En sådan individ är inget annat än en belastning, ett problem. Både för samhälle och deras nära.

Lobotomi och inget annat.
Citera
2025-03-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejheh
Har tänkt på henne ganska ofta den senaste tiden.. jag brukade kolla hennes lives på TikTok ibland men nu verkar hennes konto borta? Och jag har inte sett nån uppdatering alls kring henne, man blir ju otrolig och undrar om nått hänt.. hoppas hon mår ok

Kollade nästan alltid på hennes lives så man är ju lite orolig..
Citera
2025-04-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kladdkakan24
Kollade nästan alltid på hennes lives så man är ju lite orolig..

Har fortfarande inte sett nått om henne 🥹
Citera
2025-04-11, 15:12
Medlem
Jag undrar också, från en dag tlll en annan som plötsligt helt borta i månader från att livet typ dagligen innan.
Hon lever iaf för va t o m tvungen att kolla upp det 🫣
Citera
2025-04-15, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brallanmallan33
Jag undrar också, från en dag tlll en annan som plötsligt helt borta i månader från att livet typ dagligen innan.
Hon lever iaf för va t o m tvungen att kolla upp det 🫣
Hon är tillbaka.
Citera
2025-04-15, 12:20
Medlem
Hon påstår att hon inte vart inlagd sen januari… tveksam till det va. Nån stans har hon ju varit. Hon låtsas som att allt är jättebra och att hon insåg att hon identifierade sig med sin sjukdom osv och att det blev for mycket med TikTok osvodv..
Just nu lever hon life säger hon..
eh. Ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in