Citat:
Ursprungligen postat av
OldFashioned
Hör du inte själv hur du låter? Om din disktablett inte är upplöst så är ju maskinen för fan uppenbarligen trasig. Inte något stopp i något avlopp. Antingen tar den inte in vatten, eller så cirkulerar den inte vattnet. Eller så öppnar den inte luckan för diskmedel korrekt. Att en maskin är trasig betyder ingenting annat än att just den maskinen är trasig.
Vad var det för ”rejält stopp” som du upptäckte i din maskin när du bytte ut den?
Tror du själv att alla andra 5 miljoner svenska hushåll sitter med smutsig disk efter körning när vi inte sköljer av alla matrester?
Jag skrev att någon var här efter mina klagomål och undersökte diskmaskinen och sa åt mig att jag var tvungen att lägga tabletten i maskinen.
Om jag klagar i flera år på olika saker och man skickar människor som arbetar med vitvaror, är för helvetet problemet inte på mig.
LÄS DET DU KOMMENTERAR
Det är så jobbigt med alla er som inte förstår vad som sägs men ändå fortsätter. Varför lägger ni inte ner och lär er läsa och annat istället?
Min maskin fungerade inte som den skulle. Jag lämnade klagomål på den och andra saker såsom stopp i avlopp omedelbart efter inflyttning. Hanteverkare (människor som arbetar med vitvaror) har varit i mitt hem och kontrollerat saker såsom diskmaskinen. De har dvs påstått emot mina klagomål, att maskinerna fungerar som de ska och bland annat inte sett problem med att diskmaskinsmedlet inte ens löses upp utan sagt att jag skulle sluta lägga det i facket istället.
I mitt inlägg står det även att de ifrågasatte att jag gjort rent maskinen och då använde 30 minuters program som om det är skälet till att maskinen inte diskade. Snabbprogram. Jag sa ifrån om att om program inte ska göra rent, så borde de inte finnas. Nu hade jag enbart använt programmet för att jag kört en rengöringsprodukt i maskinen men snabbprogram ska definitivtgöra rent disken. Jag ifrågasatte även om jag var tvungen att diska rent disken eftersom jag sköljer så noga att det endast är lätt rengöring och tork jag har diskmaskinen för.
Gör dig inte lustig när resten av Sverige som klarar av att läsa inte pratar goja som respons.
Jag vet inte vad för rejäla stopp det var men uppenbarligen i slangen eftersom den nya diskmaskinen diskar rent utan problem.
Jag anmälde omigen stopp i avloppen efter inflytt och fick mina rör spoalde av professionella människor med tankbil på gården för att spola stammarna minst två gånger. Dumma människa.