• 6
  • 7
2025-01-13, 17:15
Medlem
Behövs inget dödsstraff, bara att skicka alla som krånglar till kalixlinjen. I övrigt rensas ogräs ut efter behov i krigsorgansiationen.
Citera
2025-01-13, 21:47
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jaha, men varför svarar du med det på mitt inlägg, som handlar om ryssvänner idag?

Det är väl klart att några i sovjet uppskattade USA efter världskriget, eftersom de vann pga hjälp från USA. Utan den hjälpen hade världen kanske varit bättre idag, om både Hitler och Stalin försvann.
Överdriv inte deras insats - Usa bidrog med ca 5% av Sovjets behov. Usa finansierade även ryska revolutionen. All skit har sitt ursprung i Usa.
Citera
2025-01-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Jag såg att dödstraff i krigstid togs bort 1972. Och jag undrar om andra anser att det bör återinföras?
Det pratas ju en del nu om satsningar inom det militära och högre risker för krig..
Personligen tror jag att det vore bra med dödsstraff för medborgare som sviker när det väl gäller, och det viner kulor och granater runt sina medmänniskor..
Vad anser ni andra?

Det är lätt att sitta och vara tuff bakom skärmen. När skiten träffar fläkten brukar det låta helt annorlunda och mänskliga instinkter tar förmodligen över. Dessutom är det ju många gånger så att de som drar igång väpnade konflikter är politikerna, i vissa fall stöttade av allmänheten men många gånger kanske inte. Du tycker alltså att personer som inte är intresserade av att offra livet för att några politiker som inte ens själva strider beslutade sig för att dra in Sverige i ett krig helt enkelt ska avrättas?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in