2025-01-06, 23:58
Medlem
Hej! Jag planerar att ka till USA och jobba som au pair efter studenten. Men alla organisationer man kan ka med har som krav att man mste ha minst 200 timmars barnerfarenhet utanfr slkt/familj! Ass allt som har att jobba med barn/passa barn o gra. Men jag hittar INGET stt att fylla dessa timmar!! Och d har jag nd luslst hela internet efter barnjobb. Finns inga jobb, finns inga vikariepooler i min stad, jag har lagt ut i facebook grupper om att vara barnvakt, gjort konton och anskningar p 3 olika barnvaktsappar/hemsidor och ALLT utan ngra som helst framgngar. Ass inga alls.

Vid detta laget knner jag att jag kan ta viiilket barnjobb som helst, skitsamma i allt annat som ln, arbetsfrhllanden, arbetstider osv, bara jag fr ihop dessa 200 barntimmar. S nu sker jag desperat efter hjlp hr p flashback! Vad mer kan jag gra?
Citera
Igår, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknownn111
Hej! Jag planerar att ka till USA och jobba som au pair efter studenten. Men alla organisationer man kan ka med har som krav att man mste ha minst 200 timmars barnerfarenhet utanfr slkt/familj! Ass allt som har att jobba med barn/passa barn o gra. Men jag hittar INGET stt att fylla dessa timmar!! Och d har jag nd luslst hela internet efter barnjobb. Finns inga jobb, finns inga vikariepooler i min stad, jag har lagt ut i facebook grupper om att vara barnvakt, gjort konton och anskningar p 3 olika barnvaktsappar/hemsidor och ALLT utan ngra som helst framgngar. Ass inga alls.

Vid detta laget knner jag att jag kan ta viiilket barnjobb som helst, skitsamma i allt annat som ln, arbetsfrhllanden, arbetstider osv, bara jag fr ihop dessa 200 barntimmar. S nu sker jag desperat efter hjlp hr p flashback! Vad mer kan jag gra?

Du kan engagera dig som volontr i olika aktivitetsgrupper fr barn; som idrottstrnare, storasyster etc.
Citera
Igår, 00:17
Medlem
Bli timanstlld p en frskola ltt 200 timmar p en mnad.
Citera
Igår, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmaaar
Hade grna velat men ingen frskola i min stad verkar ha ngon info uppe om att de tar emot timanstllda..? och det ser inte ut som om min kommun har ngon vikariepool! Kan man bara ringa rektorn p respektive frskola istllet, och sga att man finns tillgnglig som timvikarie ifall de behver?
Citera
Igår, 00:35
Medlem
exoticspices avatar
Om du kan vnta med USA- resan och vill jobba med barn i framtiden skulle jag tipsa om att utbilda dig till barnsktare, det finns ocks p distans om det inte finns kurser med klassundervisning i din stad.

I kursen ingr praktik i ett antal veckor som kanske rcker fr att f ihop dina timmar du behver.
Om inte kan du jobba som timmis p en frskola eller vikarie fr ngon som r ledig t.ex. ver sommaren.

D har du bde utbildning och erfarenhet.

https://www.komvuxutbildningar.se/ut...ng-barnskotare
Senast redigerad av exoticspice Igår kl. 00:46.
Citera
Igår, 02:05
Medlem
Citat:
Hade grna velat men ingen frskola i min stad verkar ha ngon info uppe om att de tar emot timanstllda..? och det ser inte ut som om min kommun har ngon vikariepool! Kan man bara ringa rektorn p respektive frskola istllet, och sga att man finns tillgnglig som timvikarie ifall de behver?

Prova och se
Citera
Igår, 04:25
Medlem
Instant-Neccs avatar
Citat:

Sker p att det krvs 200 timmar barnerfarenhet utanfr familj/slkt? Jag kte med cultural care au pair och jag listade passning av min lillasyster som erfarenhet vad jag minns, men det var 10 r sedan nu.
Citera
Igår, 07:43
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmaaar

Jag vet inte hur du rknar hr men en heltidsanstllning r ca 170 timmar i mnaden.
Citera
Igår, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jag vet inte hur du rknar hr men en heltidsanstllning r ca 170 timmar i mnaden.

De r annorlunda nr man r timmis. Brukar sj jobba timmis frut 225h - 260 h per mnad.
Citera
Igår, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Instant-Necc
Sker p att det krvs 200 timmar barnerfarenhet utanfr familj/slkt? Jag kte med cultural care au pair och jag listade passning av min lillasyster som erfarenhet vad jag minns, men det var 10 r sedan nu.
Aa ass jag vet inte hur det r exakt med Cultural Care, d jag tnkt ka med Skandinaviska Institutet. Men dr r det krav p 200 h utanfr familj/slkt. Dock fr 50 av dom timmarna vara inom familj/slkt om man verkligen inte ftt ihop det p annat stt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in