• 1
  • 2
Igår, 15:06
Medlem
Blir galen på mörkret samt slasket och KYLAN, även om det knappt har börjat än. Februari kommer förmodlingen bli skitkallt som vanligt.

Jag försöker hålla mig aktiv med gym och basket med polarna samt hittar på grejer med bruden MEN det är så jäkla dystert, ibland är veckan bara jobb/hem/jobb/hem och helgerna är skit för folk orkar inte gå runt i ett dyrt samhälle och bränna pengar på mat/dryck när man knappt kommer fram till puben/resturangen av skitvädret, krogarna är KATASTROF i Sverige och var kul typ när man var 18 år gammal.

Hur står ni ut? Om man tar en resa nu så mår man jävligt mycket bättre vart man än åker kallt som varmt land men det är i en vecka sen är man tillbaka i mörkret. Sverige har dött socialt totalt och har man inte en vänkrets/partner så kan jag förstå att man blir helt deprimerad och börjar tänka sjuka saker som tex. självmord.
Citera
Igår, 15:20
Medlem
Låter mest överdrivet gnälligt faktiskt. Skärp dig.
Citera
Igår, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Blir galen på mörkret samt slasket och KYLAN, även om det knappt har börjat än. Februari kommer förmodlingen bli skitkallt som vanligt.

Jag försöker hålla mig aktiv med gym och basket med polarna samt hittar på grejer med bruden MEN det är så jäkla dystert, ibland är veckan bara jobb/hem/jobb/hem och helgerna är skit för folk orkar inte gå runt i ett dyrt samhälle och bränna pengar på mat/dryck när man knappt kommer fram till puben/resturangen av skitvädret, krogarna är KATASTROF i Sverige och var kul typ när man var 18 år gammal.

Hur står ni ut? Om man tar en resa nu så mår man jävligt mycket bättre vart man än åker kallt som varmt land men det är i en vecka sen är man tillbaka i mörkret. Sverige har dött socialt totalt och har man inte en vänkrets/partner så kan jag förstå att man blir helt deprimerad och börjar tänka sjuka saker som tex. självmord.

Äh, du får gaska upp dej. Jag tycker vintermånaderna är kul. Har alltid varje vinter olika projekt som
skall göras. Nästa helg åker vi över dan upp till något skidspår över dagen och kör längdskidor.
Kul att åka några dagar per år.

Har sovrumsrenovering i slutet på januari, tapetsering, måla tak och lägga heltäckningsmatta.
Har grejer på gång hela tiden.

I år lyxade jag till det och ställde min båt i en båthall, inte ute under pressenning som jag brukar så
jag kommer i mars börja med båtfix för rekordtidig iläggning.
Citera
Igår, 15:35
Medlem
Tänk posivt våren här snart ! 🤗
Citera
Igår, 15:38
Medlem
Jantejantejantes avatar
Det enda som funkar för att få upp humöret är träning eller någon drog/alkohol, det är verkligheten. Speciellt ju äldre man blir. Rekommenderar nummer 1, nummer två går alltid åt helvete.
Citera
Igår, 15:39
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Flytta upp till norrland så slipper du slasket iallafall förutom i april maj beroende på hur högt du kom. Under vintern kan du fiska, åka skidor, åka skoter eller något annat kul.
Att åka utomlands är ingen ide om man nu inte kan vara borta hela vintern mellan mitten november till mitten mars.
Citera
Igår, 15:39
Medlem
Sluta klaga för i helvete, köp en enkel biljett till de sydligare breddgraderna om vädret i Sverige stör dig så jävla mycket.
Citera
Igår, 15:41
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:

Skitväder? Idag har det varit toppen, sol och 3 grader, hur fint som helst. Har du inga fritidsintressen kan det såklart bli jobbigt och deprimerande. Själv har jag fullt upp med jakt och fiske. Är det inte det så kan man packa korv i ryggsäcken och gå en mil ut i skogen, göra upp eld och grilla. Blir det bra isar åker långfärdsskridskorna fram. Sitta på krogen gör ingen glad och lycklig...
Citera
Igår, 15:46
Medlem
67arigGubbes avatar
Åk utomlands på vintern istället för sommaren är mitt tips, då slipper du större del av skiten och får i dig tillräckligt med Dvitamin för att orka härda ut.
Citera
Igår, 15:51
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Hur står ni ut?
jag har som grund för mitt liv att skita i det jag inte kan påverka.
Klimatet kanske jag kan påverka pyttepytte möjligtvis, men DAGENS VÄDER? NÄ!
Det jag kan påverka är min egen inställning och hur jag beter mig.
Men där är du tydligen en looser hihi...
Å jag med ibland, men jag jobbar med mig själv för jag gillar inte heller vintern så där.
Man får helt enkelt skärpa till sig och ta ansvar för sitt liv.
Nu tar du på dig varma kläder och tar en snabbpromenad i snöslasket på 45 minuter.
Duschar, tänder ett ljus och läser lite strindberg över en kopp te och känner att du gjort ngt bra
Citera
Igår, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
jag har som grund för mitt liv att skita i det jag inte kan påverka.
Klimatet kanske jag kan påverka pyttepytte möjligtvis, men DAGENS VÄDER? NÄ!
Det jag kan påverka är min egen inställning och hur jag beter mig.
Men där är du tydligen en looser hihi...
Å jag med ibland, men jag jobbar med mig själv för jag gillar inte heller vintern så där.
Man får helt enkelt skärpa till sig och ta ansvar för sitt liv.
Nu tar du på dig varma kläder och tar en snabbpromenad i snöslasket på 45 minuter.
Duschar, tänder ett ljus och läser lite strindberg över en kopp te och känner att du gjort ngt bra
Kloka tankar. Höst och vinter perioden tenderar att påverka mer ju äldre vi blir. Jag åker stadigt till Thailand under delar av denna period. Värme , bad , god mat , vänliga människor. Inser givetvis att de ser oss som vandrande bankpmater ! Men det är ok om man inser hur det fungerar.
Citera
Igår, 16:00
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Kan bara hålla med TS. Detta klimatet var en nitlott…

Tror detta mörka, kalla och råa väder satt sig i vårt DNA.
Vi har liksom präglats av att övervintra med allt det innebär vilket inte skapat några bra förutsättningar för social tillvaro utan handlat om att överleva. Vi lever inte under kalla månaderna utan överlever bara!

Även om vi idag har både hus, rinnande varmvatten och el kan vi inte ändra vår programmering helt utan slukas av detta mörker. Snön kan hjälpa lite.

Kunde jag välja skulle jag bo i sydeuropa…
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in