Citat:
Då kanske du borde flytta? Det är sen gammalt att det är mörkt en del av året och att slask förekommer. Om du vill bo kvar i detta majestätiska nordiska rike så är ett tips är att jobba med det mentala, att fokusera på det som är gött istället för vad du upplever jobbigt. Acceptera att det är mörkt och sluta tänk på det. Sådant man inte kan påverka gör man bäst i att inte bli galen på.
Blir galen på mörkret samt slasket och KYLAN, även om det knappt har börjat än. Februari kommer förmodlingen bli skitkallt som vanligt.
Citat:
Behöver du nya polare eller en annan brud? Eller en hobby? Bjud hem vänner på middag om det är för dyrt att gå ut. Dra och simma, klättra, åk skridskor, gå på teater, gå på standup, ta kurser, lär dig ett instrument, lär dig att virka, besök din familj, vinterbada, gå ut i naturen, lär dig att vara tacksam för livet.
Jag försöker hålla mig aktiv med gym och basket med polarna samt hittar på grejer med bruden MEN det är så jäkla dystert, ibland är veckan bara jobb/hem/jobb/hem och helgerna är skit för folk orkar inte gå runt i ett dyrt samhälle och bränna pengar på mat/dryck när man knappt kommer fram till puben/resturangen av skitvädret, krogarna är KATASTROF i Sverige och var kul typ när man var 18 år gammal.
Är din krog på toppen av Kebnekaise? Det är inget problem att ta sig någonstans bara för att det är snö, slask eller kyla. Sluta gnäll så jävligt, snöra på dig skorna och hasa dig ner till puben.
Citat:
Jag gillar vintern, speciellt när snön får ligga! Kylan är väl inget problem om man har varma kläder. Luften är frisk! Har man ingen vänkrets/partner så får man skaffa det (ifall man lider av att inte ha det). Själv uppskattar jag ensamtid, att få ägna till hobbys och återhämtning.
Hur står ni ut? Om man tar en resa nu så mår man jävligt mycket bättre vart man än åker kallt som varmt land men det är i en vecka sen är man tillbaka i mörkret. Sverige har dött socialt totalt och har man inte en vänkrets/partner så kan jag förstå att man blir helt deprimerad och börjar tänka sjuka saker som tex. självmord.
Senast redigerad av adamadma Idag kl. 15:35.
Senast redigerad av adamadma Idag kl. 15:35.