• 8
  • 9
Idag, 15:32
Medlem
Citat:
Blir galen på mörkret samt slasket och KYLAN, även om det knappt har börjat än. Februari kommer förmodlingen bli skitkallt som vanligt.
Då kanske du borde flytta? Det är sen gammalt att det är mörkt en del av året och att slask förekommer. Om du vill bo kvar i detta majestätiska nordiska rike så är ett tips är att jobba med det mentala, att fokusera på det som är gött istället för vad du upplever jobbigt. Acceptera att det är mörkt och sluta tänk på det. Sådant man inte kan påverka gör man bäst i att inte bli galen på.
Citat:
Jag försöker hålla mig aktiv med gym och basket med polarna samt hittar på grejer med bruden MEN det är så jäkla dystert, ibland är veckan bara jobb/hem/jobb/hem och helgerna är skit för folk orkar inte gå runt i ett dyrt samhälle och bränna pengar på mat/dryck när man knappt kommer fram till puben/resturangen av skitvädret, krogarna är KATASTROF i Sverige och var kul typ när man var 18 år gammal.
Behöver du nya polare eller en annan brud? Eller en hobby? Bjud hem vänner på middag om det är för dyrt att gå ut. Dra och simma, klättra, åk skridskor, gå på teater, gå på standup, ta kurser, lär dig ett instrument, lär dig att virka, besök din familj, vinterbada, gå ut i naturen, lär dig att vara tacksam för livet.

Är din krog på toppen av Kebnekaise? Det är inget problem att ta sig någonstans bara för att det är snö, slask eller kyla. Sluta gnäll så jävligt, snöra på dig skorna och hasa dig ner till puben.
Citat:
Hur står ni ut? Om man tar en resa nu så mår man jävligt mycket bättre vart man än åker kallt som varmt land men det är i en vecka sen är man tillbaka i mörkret. Sverige har dött socialt totalt och har man inte en vänkrets/partner så kan jag förstå att man blir helt deprimerad och börjar tänka sjuka saker som tex. självmord.
Jag gillar vintern, speciellt när snön får ligga! Kylan är väl inget problem om man har varma kläder. Luften är frisk! Har man ingen vänkrets/partner så får man skaffa det (ifall man lider av att inte ha det). Själv uppskattar jag ensamtid, att få ägna till hobbys och återhämtning.
Senast redigerad av adamadma Idag kl. 15:35.
Citera
Idag, 15:52
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Blir galen på mörkret samt slasket och KYLAN, även om det knappt har börjat än. Februari kommer förmodlingen bli skitkallt som vanligt.

Jag försöker hålla mig aktiv med gym och basket med polarna samt hittar på grejer med bruden MEN det är så jäkla dystert, ibland är veckan bara jobb/hem/jobb/hem och helgerna är skit för folk orkar inte gå runt i ett dyrt samhälle och bränna pengar på mat/dryck när man knappt kommer fram till puben/resturangen av skitvädret, krogarna är KATASTROF i Sverige och var kul typ när man var 18 år gammal.

Hur står ni ut? Om man tar en resa nu så mår man jävligt mycket bättre vart man än åker kallt som varmt land men det är i en vecka sen är man tillbaka i mörkret. Sverige har dött socialt totalt och har man inte en vänkrets/partner så kan jag förstå att man blir helt deprimerad och börjar tänka sjuka saker som tex. självmord.

Av alla länder i hela världen så vallfärdar ju sandnegrer och folket med tygblöjor på skallen till Sverige, när dom kunde valt ett varm land, hur kommer det sig egentligen? Dessutom gillar dom Sverige så mycket att dom skaffar sig flera identiteter.

Kände ett par som aldrig tog semester på sommaren, dom tyckte att när dom slutar jobbet under sommarmånaden så kunde dom åka ner till stranden och bada å grilla på vardagskvällarna, dessutom var det betydligt lugnare vi den tiden då barnfamiljerna åkt hem för att äta middag.

I början av Januari åkte dom iväg på 4 veckors solsemester.
Har alltid tyckt att deras upplägg var smart, dock hade dom inga barn och det är ju därför det fungerade.
Citera
Idag, 15:54
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamadma
Då kanske du borde flytta? Det är sen gammalt att det är mörkt en del av året och att slask förekommer. Om du vill bo kvar i detta majestätiska nordiska rike så är ett tips är att jobba med det mentala, att fokusera på det som är gött istället för vad du upplever jobbigt. Acceptera att det är mörkt och sluta tänk på det. Sådant man inte kan påverka gör man bäst i att inte bli galen på.

Behöver du nya polare eller en annan brud? Eller en hobby? Bjud hem vänner på middag om det är för dyrt att gå ut. Dra och simma, klättra, åk skridskor, gå på teater, gå på standup, ta kurser, lär dig ett instrument, lär dig att virka, besök din familj, vinterbada, gå ut i naturen, lär dig att vara tacksam för livet.

Är din krog på toppen av Kebnekaise? Det är inget problem att ta sig någonstans bara för att det är snö, slask eller kyla. Sluta gnäll så jävligt, snöra på dig skorna och hasa dig ner till puben.

Jag gillar vintern, speciellt när snön får ligga! Kylan är väl inget problem om man har varma kläder. Luften är frisk! Har man ingen vänkrets/partner så får man skaffa det (ifall man lider av att inte ha det). Själv uppskattar jag ensamtid, att få ägna till hobbys och återhämtning.

Grattis, att du vågade komma ut ur garderoben.
14 år innan du vågade skriva ett inlägg, sånt måste uppmärksammas.
Citera
Idag, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Grattis, att du vågade komma ut ur garderoben.
14 år innan du vågade skriva ett inlägg, sånt måste uppmärksammas.
Haha, tack!
Citera
Idag, 16:52
Medlem
Grått. kallt och vått. Det ser ut eller känns som om himlen täcks konstant av ett grått skynke som svepts runt hela jorden. Dagarna är korta och man får inte mycket ljus innan det åter är bäckmörkt... Fast som alltid kommer det att vända. Det har redan vänt och sakta men säkert blir det ljusare och även varmare, och dagarna blir längre.

Fast både april och maj kan vara delvis som en förlängd vinter eller åtminstone inte som en riktigt vår. Sen dröjer det dock inte länge till att det blir riktigt varmt. Förra året var väl också någon riktig boost med högsommar-hetta t.o.m. i september...
Citera
Idag, 17:34
Medlem
Ja finns inte så mycket att göra under vintern om man inte är sport intresserad. Bara knega på så vips blir det vår.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in