• 1
  • 2
2025-01-08, 01:20
Medlem
Hej jag röker vanligen bara 1 gång per vecka som vet inte om jag kan kallas för ”rökare” eller inte? Oftast röker jag då 1 joint med omkring 1 g brunt eller grönt. Jag tycker mitt minne är lite dåligt men då tänker jag främst på mitt långtidsminne. Jag har svårt att minnas vad som jag gjorde för några år sedan. När man pratar om att det påverkar minnet är det korttid eller långtid man pratar om och när börjar minnet påverkas till det sämre? Kan minnet försämras bara av att röka 1 gång per vecka?
Citera
2025-01-08, 01:35
Medlem
Låter mer som att du har dåligt minne överlag bara.
Citera
2025-01-08, 05:02
Medlem
Hahaha självklart är du en rökare och ja ditt minne påverkas av rökat. Ni haschtomte alltså, vilken tråd
Citera
2025-01-08, 05:12
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Jag kan också bli lite vimsig när jag är bäng.
Citera
2025-01-08, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelTyson
Hej jag röker vanligen bara 1 gång per vecka som vet inte om jag kan kallas för ”rökare” eller inte? Oftast röker jag då 1 joint med omkring 1 g brunt eller grönt. Jag tycker mitt minne är lite dåligt men då tänker jag främst på mitt långtidsminne. Jag har svårt att minnas vad som jag gjorde för några år sedan. När man pratar om att det påverkar minnet är det korttid eller långtid man pratar om och när börjar minnet påverkas till det sämre? Kan minnet försämras bara av att röka 1 gång per vecka?

1 gång per vecka kan rent teoretiskt vara nog för att påverka. Man brukar säga att efter två veckor är man tillbaka på baseline. Det är närtidsminnet som påverkas av cannabis vilket i längden påverkar långtidsminnet, du glömmer inte gamla saker men rent logiskt så borde färre grejer läggas på minnet.

Jag kan säga att jag var en tung stoner i många år. Givetvis påverkas minnet men du minns fortfarande grejer, åtminstone saker av betydelse. Men ja, man är ju lite inne i en dimma när man röker hela tiden.... en gång i veckan vettefan hur mycket det kan påverka egentligen. Jag tror att det är försumbart
Citera
2025-01-08, 06:06
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelTyson

"Hur långt är ett snöre"

Omöjligt att veta. Det är individuella faktorer överallt som spelar in. Ingen kan svara på detta och ge något som innefattar alla
Citera
2025-01-08, 06:38
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Att glömma saker för att man är cannabis rökare är högst individuellt och lite hur du är som person med normalt.

Att bli glömma saker när du har rökt är fullt normalt då du fokuserar på så mycket annat där och då.

Men att du får sämre minne av att röka är en myt då vissa personer är benägna att glömma mer än andra och det räcker du har ADHD så kan du vara en mer glömsk människa än andra utan ADHD även utan att du har rökt.

Så att du glömmer lite saker när du rökt, det är en normal del - gör inte dig till cannabis rökare för de.

Du är cannabis rökare när du röker regelbundet. Typ som cigarretter, eller om du snusar regelbundet så är du snusare.
Citera
2025-01-08, 08:33
Medlem
tror inte det gäller röka bara, alkohol får mig att glömma mycket med det är ju därför jag dricker
Citera
2025-01-08, 08:59
Medlem
Du behöver verkligen inte ett gram hasch i en joint. 0.20 räcker till 3 pers.
Citera
2025-01-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Du behöver verkligen inte ett gram hasch i en joint. 0.20 räcker till 3 pers.
Högst individuellt. 0.2 är väldigt snålt till tre pers IMO.
Citera
2025-01-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Högst individuellt. 0.2 är väldigt snålt till tre pers IMO.

Nej, räcker väl om det är bra hasch och bra meckat. Sen tål folk olika mycket. Jag brukar röka halva av en 0.2a och grabbarna jag delar den med röker mindre och blir mer påverkade. När jag var yngre brukade jag dosera högre tills jag märkte att det inte gör någon skillnad.
Citera
2025-01-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Nej, räcker väl om det är bra hasch och bra meckat. Sen tål folk olika mycket. Jag brukar röka halva av en 0.2a och grabbarna jag delar den med röker mindre och blir mer påverkade. När jag var yngre brukade jag dosera högre tills jag märkte att det inte gör någon skillnad.

Ytterst individuellt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in