Citat:
Ursprungligen postat av
MikaelTyson
Hej jag röker vanligen bara 1 gång per vecka som vet inte om jag kan kallas för ”rökare” eller inte? Oftast röker jag då 1 joint med omkring 1 g brunt eller grönt. Jag tycker mitt minne är lite dåligt men då tänker jag främst på mitt långtidsminne. Jag har svårt att minnas vad som jag gjorde för några år sedan. När man pratar om att det påverkar minnet är det korttid eller långtid man pratar om och när börjar minnet påverkas till det sämre? Kan minnet försämras bara av att röka 1 gång per vecka?
1 gång per vecka kan rent teoretiskt vara nog för att påverka. Man brukar säga att efter två veckor är man tillbaka på baseline. Det är närtidsminnet som påverkas av cannabis vilket i längden påverkar långtidsminnet, du glömmer inte gamla saker men rent logiskt så borde färre grejer läggas på minnet.
Jag kan säga att jag var en tung stoner i många år. Givetvis påverkas minnet men du minns fortfarande grejer, åtminstone saker av betydelse. Men ja, man är ju lite inne i en dimma när man röker hela tiden.... en gång i veckan vettefan hur mycket det kan påverka egentligen. Jag tror att det är försumbart