2025-01-08, 09:37
Medlem
...har personen troligen vuxit upp med en eller flera systrar. Det kanske inte stämmer på alla och inget är såklart fel att växa upp med bara bröder om man är kille. Det blir som det blir och det får man acceptera...

Jag tror dock att de flesta killar som "har lätt för tjejer" har vuxit upp med minst en syster. Att ha en syster gör att tjejer blir mindre av ett "mysterium". Killen lär sig tidigt en del om hur tjejer är genom sin syster eller systrar, och umgås och talar också hemma med hennes kompisar.

Detta ger troligen mer säkerhet när det gäller att umgås med tjejer...

Så om en kille är en "casanova" eller kanske Don Juan så har han troligen vuxit upp med en eller flera systrar. Det finns såklart undantag men överlag kan det nog vara så här...

Vad tror ni?
Senast redigerad av Snobird 2025-01-08 kl. 09:45.
Citera
2025-01-08, 10:49
Medlem
cash ... då blir du kung hos brudarna
Citera
2025-01-08, 11:08
Medlem
Är ju snarare tvärtom, män som växer upp med bara kvinnor blir mjuka och feminina.
Citera
2025-01-08, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
...har personen troligen vuxit upp med en eller flera systrar. Det kanske inte stämmer på alla och inget är såklart fel att växa upp med bara bröder om man är kille. Det blir som det blir och det får man acceptera...

Jag tror dock att de flesta killar som "har lätt för tjejer" har vuxit upp med minst en syster. Att ha en syster gör att tjejer blir mindre av ett "mysterium". Killen lär sig tidigt en del om hur tjejer är genom sin syster eller systrar, och umgås och talar också hemma med hennes kompisar.

Så om en kille är en "casanova" eller kanske Don Juan så har han troligen vuxit upp med en eller flera systrar. Det finns såklart undantag men överlag kan det nog vara så här...

Vad tror ni?
Inte omöjligt att du har rätt, hur man anknyter till sina föräldrar och säkert även syskon påverkar ju framtida relationer. Någon som har närmare band till föräldern av motsatt kön och kanske svalare relation till den av samma, kommer ha lättare överlag med motsatta könet.
Citera
2025-01-08, 11:53
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Jag har vuxit upp med mamma, 2 systrar och senare en ingift man och extra syster. Har alltid haft möjligheten att förstå hur människor tänker men jag tror att jag växte upp med kvinnor hjälpte långt i att utveckla förståelsen för det fagrare könet.

Med sagt skulle jag inte påstå att jag är någon Casa Nova. Som tidigare nämnt så kan det göra män mer feminina. Jag tyckte alltid att de grabbarna i skolan som bara hade bröder var tuffare och starkare. Precis som ett ensambarn oftast är udda. Men de hade en svag förståelse för känslor och därmed kvinnor/tjejer.

Hade jag varit lagd åt det hållet skulle jag nog kunna använda min förståelse till att ragga järnet om jag ville.
Citera
2025-01-08, 13:25
Avstängd
AbstinentKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noonehere2
cash ... då blir du kung hos brudarna
Snarare social förmåga. Eller ”status” som gemene man på FB kallar det
Citera
2025-01-08, 14:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Är ju snarare tvärtom, män som växer upp med bara kvinnor blir mjuka och feminina.
Beror nog på hur väl de sköter sig.

Svårt att inte bli en toffel kring dominerande kvinnofolk tror jag
Citera
2025-01-08, 21:42
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird

Vad tror ni?
Ligger något i det. För att vara bra med tjejer så behöver du vara i kontakt med din feminina sida. Förstå spelet och signaler bra med mera. I slutändan är det ju bara sex med. Sen har du ju uttrycket player med som är lite annorlunda.
Senast redigerad av nonamed 2025-01-08 kl. 21:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in