Det har nu gtt typ 3 r sedan AI hypen startade men fortfarande s finns det inte en assistent som proaktivt hjlper mig i vardagen baserat p vad Assistent knner till om mig.
Visst, jag har mycket hjlp av ChatGPT i yrket, men det r en stateless AI som r lika nollad varje gng jag startar den.
Jag vill ha en AI som:
* Pminner mig om saker
* Notifierar mig om rabatter och erbjudande som jag FAKTISKT har nytta av
* Meddelar mig om vilken frdrutt/frdmedel som kan vara bst att vervga just idag
* Betalar mina rkningar.
* Avslutar abonnemang jag inte nyttjar till fullo.
* Freslr semesterresor jag br vervga
* r ett allmnt std i vardagen.
Osv osv
Visst bilderna r lite snyggare och chatsvaren lite bttre men 3 r har gtt och vi har sttt helt still knns det som.
r jag 20 r fr tidig eller vad r det problemet?
Senast redigerad av Leaston 2025-01-08 kl. 14:58.
Lter som du behver en pipeline. Troligtvis programmerad fr att mta bara dina behov.
Men jo det r nog mjligt men bara med ChatGPT eller (Claude) kanske? Har inte supermycket erfarenhet av den andra.
Frresten innebr ju din vision (och den r fan inte unik eller ny) att ge ver hela din livsdata till ett visst fretag. Apple AI och Copilot r vl och snuddar p konceptet men implementerar vl inte allt riktigt n. Gemini kommer s klart ocks f std fr allt detta.
Kan tnka mig att det kommer instllningar snart som gr det mjligt att koppla samman alla appar till AI s att det blir en pipeline av det.
Senast redigerad av KaninSlejpner 2025-01-08 kl. 15:17.
Jag och mnga andra hller med dig, AI utvecklas grymt snabbt men det har fortfarande inte frndrat ngons liv. Flertalet r besvikna och brjar tro att AI r grov verskattat.
Vi r nu i brjan p AI-revolutionen och det kommer ta ngra enstaka r till innan du fr din AI-assistent.
Precis som det nmnts tidigare s r integritet en stor utmaning, bde ChatGPT och Meta har exempelvis en AI som r vass men fungerar bara i USA eller resten av vrlden, men stoppad i EU pga GDPR.
Ett annat problem r att AI ibland gr misstag och ger felaktig information. Det gr den oplitlig fr viktiga uppgifter. Tnk dig en ledarhund som tar rtt vg 90% av tiden, men vriga 10% gr mot rtt ljus.
Jag testade att konfigurera s.k. AI-agenter p min dator sjlv, den fick tillstnd att lsa, skriva och modifiera filer p min dator vilket r ett mste fr denna sorts anvndningsomrden.
Efter en kvll funkade inget p min dator, Windows buggade, appar gick inte att starta. Den hade helt enkelt fr mycket utrymme att pverka filer.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!