2025-01-08, 14:52
Medlem
Leastons avatar
Det har nu gtt typ 3 r sedan AI hypen startade men fortfarande s finns det inte en assistent som proaktivt hjlper mig i vardagen baserat p vad Assistent knner till om mig.
Visst, jag har mycket hjlp av ChatGPT i yrket, men det r en stateless AI som r lika nollad varje gng jag startar den.

Jag vill ha en AI som:
* Pminner mig om saker
* Notifierar mig om rabatter och erbjudande som jag FAKTISKT har nytta av
* Meddelar mig om vilken frdrutt/frdmedel som kan vara bst att vervga just idag
* Betalar mina rkningar.
* Avslutar abonnemang jag inte nyttjar till fullo.
* Freslr semesterresor jag br vervga
* r ett allmnt std i vardagen.
Osv osv

Visst bilderna r lite snyggare och chatsvaren lite bttre men 3 r har gtt och vi har sttt helt still knns det som.

r jag 20 r fr tidig eller vad r det problemet?
Senast redigerad av Leaston 2025-01-08 kl. 14:58.
Citera
2025-01-08, 15:13
Medlem
KaninSlejpners avatar
Lter som du behver en pipeline. Troligtvis programmerad fr att mta bara dina behov.
Men jo det r nog mjligt men bara med ChatGPT eller (Claude) kanske? Har inte supermycket erfarenhet av den andra.

Frresten innebr ju din vision (och den r fan inte unik eller ny) att ge ver hela din livsdata till ett visst fretag. Apple AI och Copilot r vl och snuddar p konceptet men implementerar vl inte allt riktigt n. Gemini kommer s klart ocks f std fr allt detta.

Kan tnka mig att det kommer instllningar snart som gr det mjligt att koppla samman alla appar till AI s att det blir en pipeline av det.
Senast redigerad av KaninSlejpner 2025-01-08 kl. 15:17.
Citera
2025-01-08, 15:49
Medlem
HomoDeuss avatar
Hll ut! Gemet v.2 r nog snart tillbaka och rddar dig!
Citera
2025-01-08, 18:54
Medlem
Jag och mnga andra hller med dig, AI utvecklas grymt snabbt men det har fortfarande inte frndrat ngons liv. Flertalet r besvikna och brjar tro att AI r grov verskattat.

Vi r nu i brjan p AI-revolutionen och det kommer ta ngra enstaka r till innan du fr din AI-assistent.
Precis som det nmnts tidigare s r integritet en stor utmaning, bde ChatGPT och Meta har exempelvis en AI som r vass men fungerar bara i USA eller resten av vrlden, men stoppad i EU pga GDPR.

Ett annat problem r att AI ibland gr misstag och ger felaktig information. Det gr den oplitlig fr viktiga uppgifter. Tnk dig en ledarhund som tar rtt vg 90% av tiden, men vriga 10% gr mot rtt ljus.

Jag testade att konfigurera s.k. AI-agenter p min dator sjlv, den fick tillstnd att lsa, skriva och modifiera filer p min dator vilket r ett mste fr denna sorts anvndningsomrden.
Efter en kvll funkade inget p min dator, Windows buggade, appar gick inte att starta. Den hade helt enkelt fr mycket utrymme att pverka filer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in