2025-01-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
Det där är väl ganska givet. Alltså att snubben ställer det kravet (helt rimligt), och att kvinnan överhuvudtaget inte ens gör sig tillgänglig för att dejta någon som inte har egna barn om hon inte vill ha fler. Allt annat känns ju egoistiskt. ”Du ska ta hand om mitt barn men du får inget eget barn från mig som tack för besväret.” Tror de flesta inser det, och tänker som jag gör; dvs om man inte vil ha fler barn så gör man sig överhuvudtaget inte ens tillgänglig för att träffa någon ny. (Skillnad om det är självgående tonåringar, men om det t ex varit som för mig som var ensam med barnet nästan redan från början. Jag vill inte ha fler, och vill inte ta hand om någon annans barn heller, så ser därför inte möjligheten att kunna träffa någon vare sig utan barn med med eget/egna barn sedan tidigare.

Sedan bara för att vända på steken, så finns det massor med skäl för ensamstående föräldrar att välja bort någon som inte har eget/egna barn. De som inte har barn kommer aldrig kunna förstå någon som har barn. Som förälder måste man prioritera barnet vare sig man har lust för stunden eller inte. Man är inte flexibel och kan inte vara spontan, behöver planera saker mer och kan inte riktigt göra som man känner för. T ex kan inte resa när man vill, flytta var man vill, kan inte jobba vilka tider man vill osv osv.

Och så kanske man är trött eller utmattad lite då och då, och det där kommer någon utan barn aldrig att kunna förstå. Och observera att det inte går att jämföra en ensamstående förälder på heltid med någon som är lekfarbror 4 timmar varannan söndag (och slipper undan allt det jobbiga). Eller med någon som ser sitt husdjur som sitt barn, för det är inte samma sak.

Folk som inte har barn är lite av en varningssignal tycker jag. De förstår inte livets problem riktigt…

Du behöver inte oroa dig, vi utan barn. Frivilligt. Har noll intresse av er med barn i alla fall. Inte heller är vi intresserade av att vilja förstå er och era barn problem. Det är snow flakes som tänker så där. Man går runt och tror att man är märkvärdig. I det här fallet för att man har barn. Ingen jävel som bryr sig om detta.

Mina kvinnliga barnfria vänner har samma inställning till män med barn. Vi håller oss undan. Du kan lita på att vi flyr, när vi ser att det finns barn involverat. Nu kan du sova bättre inatt
Citera
2025-01-14, 16:21
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Det där är väl ganska givet. Alltså att snubben ställer det kravet (helt rimligt), och att kvinnan överhuvudtaget inte ens gör sig tillgänglig för att dejta någon som inte har egna barn om hon inte vill ha fler. Allt annat känns ju egoistiskt. ”Du ska ta hand om mitt barn men du får inget eget barn från mig som tack för besväret.” Tror de flesta inser det, och tänker som jag gör; dvs om man inte vil ha fler barn så gör man sig överhuvudtaget inte ens tillgänglig för att träffa någon ny. (Skillnad om det är självgående tonåringar, men om det t ex varit som för mig som var ensam med barnet nästan redan från början. Jag vill inte ha fler, och vill inte ta hand om någon annans barn heller, så ser därför inte möjligheten att kunna träffa någon vare sig utan barn med med eget/egna barn sedan tidigare.

Sedan bara för att vända på steken, så finns det massor med skäl för ensamstående föräldrar att välja bort någon som inte har eget/egna barn. De som inte har barn kommer aldrig kunna förstå någon som har barn. Som förälder måste man prioritera barnet vare sig man har lust för stunden eller inte. Man är inte flexibel och kan inte vara spontan, behöver planera saker mer och kan inte riktigt göra som man känner för. T ex kan inte resa när man vill, flytta var man vill, kan inte jobba vilka tider man vill osv osv.

Och så kanske man är trött eller utmattad lite då och då, och det där kommer någon utan barn aldrig att kunna förstå. Och observera att det inte går att jämföra en ensamstående förälder på heltid med någon som är lekfarbror 4 timmar varannan söndag (och slipper undan allt det jobbiga). Eller med någon som ser sitt husdjur som sitt barn, för det är inte samma sak.

Folk som inte har barn är lite av en varningssignal tycker jag. De förstår inte livets problem riktigt…

Jag tror att man måste vara beredd att kräva att kvinnan skall bli gravid som man i detta läge. Folk väntar länge idag för att det aldrig känns rätt. Ger man för mycket utrymme kommer det hela förmodligen att rinna ut i sanden. Självklart är det också nödvändigt att barnlösa kvinnor ställer samma krav på män som tvekar för mycket.

Som jag ser det är det ett personligt val huruvida man vill ha barn eller ej och försöker att inte döma de som är barnlösa. Att vissa väljer att avstå barn påverkar trots allt inte mig negativt. Men visst ser jag barnlöshet som någonting negativt och sorgligt. Man tycker helt enkelt lite synd om de som missar den största glädjen i livet för att kunna ha mer personlig frihet.
Citera
2025-01-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag tror att man måste vara beredd att kräva att kvinnan skall bli gravid som man i detta läge. Folk väntar länge idag för att det aldrig känns rätt. Ger man för mycket utrymme kommer det hela förmodligen att rinna ut i sanden. Självklart är det också nödvändigt att barnlösa kvinnor ställer samma krav på män som tvekar för mycket.

Som jag ser det är det ett personligt val huruvida man vill ha barn eller ej och försöker att inte döma de som är barnlösa. Att vissa väljer att avstå barn påverkar trots allt inte mig negativt. Men visst ser jag barnlöshet som någonting negativt och sorgligt. Man tycker helt enkelt lite synd om de som missar den största glädjen i livet för att kunna ha mer personlig frihet.

Fast för oss är ju inte det största glädjen i livet. Du tycker inte att det blir trångsynt att se saker från sitt eget perspektiv bara . Även om jag märkt detta med en del föräldrar. Ni saknar insikt i att se saker från olika människors perspektiv och val. Känns lite mentalt efterblivet för min smak.
Citera
2025-01-14, 16:56
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Fast för oss är ju inte det största glädjen i livet. Du tycker inte att det blir trångsynt att se saker från sitt eget perspektiv bara . Även om jag märkt detta med en del föräldrar. Ni saknar insikt i att se saker från olika människors perspektiv och val. Känns lite mentalt efterblivet för min smak.

Det är sant att jag har svårt att se saken utifrån någon annans perspektiv. Men jag är inte skadeglad av mig och jag hoppas att du inte kommer ångra ditt val.
Citera
2025-01-14, 17:57
Avstängd
AbstinentKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Du behöver inte oroa dig, vi utan barn. Frivilligt. Har noll intresse av er med barn i alla fall. Inte heller är vi intresserade av att vilja förstå er och era barn problem. Det är snow flakes som tänker så där. Man går runt och tror att man är märkvärdig. I det här fallet för att man har barn. Ingen jävel som bryr sig om detta.

Mina kvinnliga barnfria vänner har samma inställning till män med barn. Vi håller oss undan. Du kan lita på att vi flyr, när vi ser att det finns barn involverat. Nu kan du sova bättre inatt
Nej jag dejtar ändå inte, så det är inget som jag överhuvudtaget behöver tänka på eller oroa mig över. Finner det t.o.m. lite konstigt när män utan barn ställer frågan om man vill ses, trots att de vet att man har barn.

Nej märkvärdig blir man absolut inte för att man har barn. Det är väl den mest naturliga grejen man göra i livet.

Det jag säger är att folk utan barn kan bli ganska naiva. De kan ställa frågor som är uppenbart vad svaret blir t ex, men verkar inte tänka så själva. Jag var säkert likadan innan jag fick barn.

Ja dina tjejkompisar gör helt klart rätt. Risken är att en tjej utan barn uppmuntrar en man med barn att inte prioritera det/dem lika mycket mer
Citera
2025-01-15, 07:55
Medlem
differentdayss avatar
Citat:
Jag tycker pappor som har barn över 36 år är förbrukade. Usch!

Ja, hur gammal är man som pappa med barn över 36. Många är i 80-årsåldern så jag förstår din tanke.
Citera
2025-01-19, 12:46
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Störda kvinnor förmodligen borderline, narcissism och annat med i bilden gissningsvis. Är dom ute på tinder spring. Tänk på barnet han ska inte behöva vara med om att ha en hora till mamma det är typ som att hans mamma viker ut sig på onlyfans fast lokalt. Det gör dessa i jakt på någon idiot som väljer att acceptera dom och barnet.

Lev hellre som celibat än att acceptera en sån här morsa. Ni kommer aldrig tycka om barnet heller ni kommer skapa ett trauma högst troligt. Ni män som spelar förstående och visst påstår att det går.

Sant, jag testade faktiskt att ha ett förhållande med en ensamstående mamma, värsta som händer är att det inte håller tänkte jag.
Värsta jag gjort, jag drog efter 6 månader.

Finns oftast en anledning till att de är ensamstående mammor, pappan har ju inte orkat med skiten även fast dom har barn ihop, säkert gjort allt i sin makt för att hålla ihop familjen men mamman är såpass störd så han var illa tvungen att dra.
Citera
2025-01-19, 13:01
Medlem
Största problemet med ensamstående mammor med barn är att man ska komma överens inte bara med hennes barn också utan även med hennes barns pappa/pappor.

Det är ganska mycket lik i garderoben som man själv får serverat på sitt bord. Oftast när man haft tidigare förhållanden men är barnlös, så går man vidare och slänger inte upp skiten på bordet för sin nya partner.

Sedan är det mer individuellt vad för nackdelar det blir, men generellt så har mamman ont om tid att träffas, värre ju yngre barn hon har men det sitter där ända till övre tonåren. Att förhålla sig till det är något som många män inte klarar av.

Givetvis gäller samma tvärtom för ensamstående pappor, men på något sätt så verkar kvinnor med barn vara förtjusta i ensamstående pappor med barn. Det har väl kanske med ansvarsförmågan att göra och kvinnor brukar ha lite lättare att förhålla sig till pappans barn, samt män är oftast bättre på att ha en distans till barnens mamma. Men visst finns undantag och då blir det ett helvete även där.

Alla som har misslyckats i tidigare förhållanden, men speciellt med gemensamma barn har man anledning att kolla upp att de verkligen har gått vidare i livet och tagit lärdom. Risken är jättestor annars att det blir samma eller liknande fel i det nya förhållandet.

Svårt att som ny partner göra den här kontrollen. Oftast kan det ta ganska lång tid innan man märker av att det är lik i garderoben. Speciellt om man inte aktivt faktiskt kollar utan mest lallar runt och tror på kärleken. Så kolla i garderoben om där är en massa lik så tidigt som möjligt i ett nytt förhållande med ensamstående föräldrar.

Kvinnor har lite lättare med det. De smarta sätter sig och pratar med mannens ex och frågar vad som hände. Männen verkar inte alls göra på det viset så där finns det utrymme för överraskningar?
Citera
2025-01-19, 13:20
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Sant, jag testade faktiskt att ha ett förhållande med en ensamstående mamma, värsta som händer är att det inte håller tänkte jag.
Värsta jag gjort, jag drog efter 6 månader.

Finns oftast en anledning till att de är ensamstående mammor, pappan har ju inte orkat med skiten även fast dom har barn ihop, säkert gjort allt i sin makt för att hålla ihop familjen men mamman är såpass störd så han var illa tvungen att dra.
Vet pappor som förlorat vårdnadstvister över skitsaker och jobbar hårt, bra män men dom blir utmålade som aggressiva för att dom har haft bråk i relationen när det håller på att ta slut. Sådant kan en brud manipulativ spela på och fixa vårdnaden sen flytta till sin hemort. Sen hitta på en historia om att pappan har "svikit hon och barnet" när det är fake. Precis som hennes ögonfransar. Sen ut på tinder leta en idiot som tror på hennes skitsnack som hon kan manipulera på pengar och tjänster.

Man måste vara egocentrisk som man inte någon jävla hjälpreda åt en störd kvinna som har gjort bort sig totalt i kvinnorollen. Så gå vidare ha lite självrespekt förfan inga singelmorsor tänk inte bara med kuken.
Citera
2025-01-19, 13:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är sant att jag har svårt att se saken utifrån någon annans perspektiv. Men jag är inte skadeglad av mig och jag hoppas att du inte kommer ångra ditt val.

De flesta som valt att inte skaffa barn har tänkt igenom sitt val flera gånger om.

Till skillnad från dem som skaffar barn. För många är det bara något man gör. Och tro det eller ej, men fler än man tror ångrar att de blev föräldrar (både män och kvinnor).
Citera
2025-01-19, 13:47
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De flesta som valt att inte skaffa barn har tänkt igenom sitt val flera gånger om.

Till skillnad från dem som skaffar barn. För många är det bara något man gör. Och tro det eller ej, men fler än man tror ångrar att de blev föräldrar (både män och kvinnor).

De flesta kvinnor kanske. Min uppfattning är att det är mycket vanligt att män är ofrivilligt barnlösa. Många av dessa försöker övertyga både sig själva och omgivningen att de inte vill ha barn ändå, som en form av försvarsmekanism.
Citera
2025-01-19, 13:52
Medlem
Citat:
De flesta kvinnor kanske. Min uppfattning är att det är mycket vanligt att män är ofrivilligt barnlösa. Många av dessa försöker övertyga både sig själva och omgivningen att de inte vill ha barn ändå, som en form av försvarsmekanism.
Jag tycker att man hört mycket män som pratat om att de velat ha barn, genom livet. Det är mest när killar är unga som de flesta inte vill ha sådana.

Min uppfattning är att en man som säger att han inte vill ha barn ska tolkas som att han menar det. Samma sak med kvinnor som säger detsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in