• 8
  • 9
2025-01-15, 14:08
Medlem
Människan dras till gamla vanor och att spara på energi. Att försöka sig på en förändring i form av att göra sig mer attraktiv och att anpassa sig till kvinnor tar en jävla massa energi för en 40-åring som levt likadant sen tonåren. Man behöver inte ta livet på så stort allvar, man föds, äter, pissar, skiter, sover, och dör. En del är beredda att lägga sitt liv på att försöka ligga, försöka hitta en flickvän som kan bli sambo och fru, och få barn, en del är nöjda med att bo i en etta eller tvåa när de är 40, och leva hela sitt liv i lägenheten. Att spela dator, runka till heta brudar de inte kommer i närheten av, äta dålig mat eftersom de inte kan laga vettig mat och har glömt bort riktiga smaker, och skita i allt är ändå en form av ett oberoende. Min kusin är en bit över 30. Civilingenjör med 50-60k per månad på ett fint företag. Han lever för sitt jobb men har absolut inget liv utanför jobbet. Han är definitivt oskuld, inte ful men inte snygg, sitter bara vid datorn och reser aldrig, och för bekväm för att leva med andra människor. Varför skulle han skaffa tinder eller dricka öl på en aw? Han får fortfarande matlådor av sin mamma när de träffas. Han sysslar mycket med aktier och har säkert en stor portfölj men pengarna används inte till någonting.

Det finns ungkarlar som lägger sin fritid på träning och på andra sett ett hälsosammare liv, t.ex. med vettigare kost. De lever kanske 15 år längre än datorspelsrunkaren. Eller ensamma män som läser böcker och blir intelligenta. Eller spelar schack. Eller är snygga, coola och knullar en massa brudar. Men vad spelar det för roll så länge man är lycklig. Själv blir jag deprimerad av långvarig ensamhet där man försöker få tiden att gå med olika projekt och blir bekväm med ett sexliv på dataskärmen. Nu har jag bildat familj och det finns alltid något att göra. Men kvinnor är svåra. Utan att överdriva var jag nog på dejt med femtio olika tjejer (ja, på flashback är det jättelågt antal) under tio år innan jag slog mig ner på riktigt med nuvarande sambo. Hon är från en småstad men högutbildad och konservativare än jag själv. Men allmänt råder det en polariserad stämning mellan män och kvinnor, framförallt de yngre. En ung man med konservativa värderingar som inte ser nyttan med att vi behöver invandrarområden som Rinkeby osv så är det många kvinnor som bränner direkt, oavsett hur snygg och trevlig killen är och även om de själva inte skulle dejta en invandrare än mindre bo i Rinkeby. Precis som att unga män kan ses som förstörda av porr och datorspel kan kvinnor ses som förstörda i sin utseendefixering, shoppingfixering, heminredningsfixering, restaurangfixering (stort matintresse fast de flesta unga kvinnor inte ens kan laga köttbullar), politiska korrekthet och kraven på att männen ska underkuva sig kvinnorna, annars kan männen dra åt helvete. Kvinnan har all rätt att se sig som en prinsessa som ska få allt hon vill ha medan mannen blivit en betjänt. Det var skillnad förr när kvinnan var tvungen att ta första bästa man för att få en försörjning för att inte behöva prostituera sig på gatan eller bli en sexslav som piga åt en bonde.
Citera
2025-01-15, 15:48
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Varje svensk individ är en byggsten i detta systemet som det är fel på och kan bidra till att ändra det och leva annorlunda.

Diverse blattar som lever med andra normer har för det mesta inga problem att skaffa sig en partner så de är inte hindrade av något "system".
Är blattarna mer intressanta än nämnde svensk så är det definitivt ett systematiskt fel.
Citera
2025-01-15, 16:02
Medlem
Är väl typ en sådan "karl".

Skillnaden då att jag gärna reser samt har en del vänner.

Aldrig haft en tjej men fått till några ligg.
Jobbar med IT, mest hemifrån. När jag är klar med arbetet så blir det nätet fram tills jag går och lägger mig. Har i princip samma liv som jag haft sedan en lång tid tillbaka. Trivs helt ok och har gett upp på att ha en relation och eventuell familj.

Beror högst troligt på nedan faktorer:
Autist
Svår psykisk ohälsa
En jäkla massa trauman
Mobbad sen lekis

Så outputen i mitt fall blev såhär. Men jag är färdig med att hacka på mig själv så nu försöker jag njuta så gott jag kan av dom dagar jag har kvar. Har inget generellt hat i mig, varken mot andra eller samhället i stort. Har dock en destruktiv sida som är ganska oempatisk.

Ligger skönt nog ingen till last utan drar runt mitt liv på egen hand. Planerar att försöka sluta jobba i förtid genom ett aggressivt sparande så att jag kan flanera obehindrat.

Döden ser jag som en befrielse men skyndar inte mot den.

Ger mitt liv hittills en 3/5. Ser en uppåtgående trend i mitt mående som kommer av att jag mer och mer skiter i att jämföra mig med andra.
Citera
2025-01-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Är blattarna mer intressanta än nämnde svensk så är det definitivt ett systematiskt fel.

Det är inte systemet som tilldelar någon "intressant" eller "inte intressant" utan olika personer har olika beteende svenskar bryr sig inte om att skapa sig stabila fungerande relationer vilket tydligen blattarna klarar av.
Citera
2025-01-15, 16:17
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Det är inte systemet som tilldelar någon "intressant" eller "inte intressant" utan olika personer har olika beteende svenskar bryr sig inte om att skapa sig stabila fungerande relationer vilket tydligen blattarna klarar av.
Kanske är detta normalt i Sverige, man kan lova att en skötsam, välavlönad och snygg inhemsk man hade slagit ut blatten 9/10 ggr utomlands. Där tänker kvinnor på hur de ska få det så bra som möjligt och har alltså sedan länge växt ifrån grundskoletankarna om coolaste killen.
Citera
2025-01-15, 16:36
Medlem
Citat:
Kanske är detta normalt i Sverige, man kan lova att en skötsam, välavlönad och snygg inhemsk man hade slagit ut blatten 9/10 ggr utomlands. Där tänker kvinnor på hur de ska få det så bra som möjligt och har alltså sedan länge växt ifrån grundskoletankarna om coolaste killen.

Det är inte så att det är en kvinna som väljer en svensk eller en blatte utan många svenskar skiter i att upprätthålla relationer.

Om du lever ensam med din dator och inte bryr dig ett piss om andra människor så hjälper det dig inte hur intressant, rik eller vacker du än är.
Citera
2025-01-15, 17:01
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravidKinkyBrian
Ett ganska vanligt fenomen i samhället är gubbar på 40+ som aldrig har haft någon flickvän och som gör absolut inget roligt eller vettigt med sina liv. Har flera såna på min arbetsplats och alla deras dagar, året runt, ser ut ungefär så här.
Dom går till sitt tråkiga industrijobb, kommer hem och spelar tvspel, kollar film och runkar, sen samma sak nästa dag igen. Dom har aldrig haft en partner, inga vänner, aldrig varit utomlands.

Många snålar med pengar hela livet och spenderar nästan ingenting, sen dör dom med miljoner på kontot.

På sommaren när andra människor solar och badar så sitter ungkarlen istället inne i sin lägenhet och kollar på en superhjältefilm.

Vad är det som gör att en människas liv blir på det här sättet?
Är det en typ av depression? Är det något trauma i barndomen?
Det här är ändå ett ganska vanligt och fascinerande fenomen som jag tycker borde diskuteras.

Detta är bara ett problem för er på samhällets botten och baksida. För oss män i den yppersta eliten så är livet ett härligt äventyr som vi får dela med underbara kvinnor som tycker det är lika roligt och spännande att ta sig an livets utmaningar och uppleva världen tillsammans. För oss är världen och livet en oändlig rikedom.
Citera
2025-01-15, 17:58
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravidKinkyBrian
Ett ganska vanligt fenomen i samhället är gubbar på 40+ som aldrig har haft någon flickvän och som gör absolut inget roligt eller vettigt med sina liv. Har flera såna på min arbetsplats och alla deras dagar, året runt, ser ut ungefär så här.
Dom går till sitt tråkiga industrijobb, kommer hem och spelar tvspel, kollar film och runkar, sen samma sak nästa dag igen. Dom har aldrig haft en partner, inga vänner, aldrig varit utomlands.

Många snålar med pengar hela livet och spenderar nästan ingenting, sen dör dom med miljoner på kontot.

På sommaren när andra människor solar och badar så sitter ungkarlen istället inne i sin lägenhet och kollar på en superhjältefilm.

Vad är det som gör att en människas liv blir på det här sättet?
Är det en typ av depression? Är det något trauma i barndomen?
Det här är ändå ett ganska vanligt och fascinerande fenomen som jag tycker borde diskuteras.

Därför att det är mycket bättre att sköta sig själv än att hamna med fel kvinna. Det kan förstöra ditt liv. Det finns många kvinnor som är "fel". De flesta faktiskt. De är alltså de usla kvinnorna som bidrar till detta.

Det finns en rörelse som heter MGTOW (Men Going Their Own Way) och det handlar om att utveckla sig själv, träna, umgås med manliga vänner. Den är ett svar på samtidens dekadenta kravmaskiner till kvinnor.
Senast redigerad av Kip.Kinkel 2025-01-15 kl. 18:02.
Citera
2025-01-15, 19:05
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Det är inte så att det är en kvinna som väljer en svensk eller en blatte utan många svenskar skiter i att upprätthålla relationer.

Om du lever ensam med din dator och inte bryr dig ett piss om andra människor så hjälper det dig inte hur intressant, rik eller vacker du än är.
Personen i mitt inlägg som du först svarade på levde inte med sin dator. Han lever ett aktivt liv vilket i alla fall initialt borde vara viktiga än att upprätthålla relationer. Kanske går åt helvete sedan men han ger sig chansen genom att inte runka bort livet och kan i värsta fall byta kvinnor med jämna mellanrum.
Senast redigerad av lakritc 2025-01-15 kl. 19:10.
Citera
2025-01-16, 06:40
Medlem
Citat:
Personen i mitt inlägg som du först svarade på levde inte med sin dator. Han lever ett aktivt liv vilket i alla fall initialt borde vara viktiga än att upprätthålla relationer. Kanske går åt helvete sedan men han ger sig chansen genom att inte runka bort livet och kan i värsta fall byta kvinnor med jämna mellanrum.

Ja kanske den individ som du snackar om "levde ett aktivt liv".

Att leva ett aktivt liv vad det nu innebär är inte viktigare än upprätthålla positiva relationer till människor både kvinnor och män eftersom mänskliga relationer är essentiella för att vara en välfungerande människa. Med att jag menar att svenskar inte upprätthållre relationer så menar jag inte enbart kärleksrelationer man-kvinna utan alla relationer som vänner, familj mm.

Vad en person sysslar med relaterar för övrit dåligt till vad en hel befolkning på miljoner individer har för problem.
Senast redigerad av larsjohansson 2025-01-16 kl. 06:43.
Citera
2025-01-17, 11:30
Avstängd
Haha. Helt rätt.

Har tyvärr haft för många förhållanden har barn och så men fyfan vad ansträngande det varit med sliddjuren. Fy fan.
Nu är det max ONS.

Och de undrar på allvar varför fler och fler skiter i dem, gejmar och drar en runk ibland??

Låter som en fan så mycket bättre tillvaro tycker jag.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in