Igår, 22:04
Medlem
Nu har jag beställt två olika par knee sleeves och ingen av dom har ens varit nära på att sitta bra.

Ett par från gorilla wear, gick knappt över vaden.

Ett par från nordic training gear, alldeles för stora alltså på längden och för tjocka (7mm), jag tog 3XXL och får knappt över skiten över knäet.

Jag har självklart mätt runt knäet och beställt en storlek enligt deras storleksguide.

Någon som har tips på ett par bra knee sleeves som inte är så pass tjocka att dom gör botten av en hack squat obekväm? Utan att ha testat båda dom jag beställde så vet jag att dom hade vikt ihop sig vid det läge där det är viktigast att dom är som bekvämast, det är hacksquat och benpress jag kommer använda dom till och ni som testat hacksquat och vet hur pass djupt man kan komma förstår nog nödvändigheten av att dom inte ska vara ett hinder i botten, letar rimligtvis efter ett par 5mm eller tunnare mao.

Tack.
Citera
Igår, 22:14
Medlem
Jag har ett par Eleiko och ett par Rogue båda 5mm. Gillar båda. Eleiko är tightare och styvare. Använder dessa när jag kör färre reps på högre vikt. Använder Rouge när jag kör högrep eller utfallssteg o liknande.
Citera
Igår, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EcsM
Jag har ett par Eleiko och ett par Rogue båda 5mm. Gillar båda. Eleiko är tightare och styvare. Använder dessa när jag kör färre reps på högre vikt. Använder Rouge när jag kör högrep eller utfallssteg o liknande.
Tack, det blir Rogue eller SBD.

Enligt gymgrossisten storlekstabell så ska jag ha 3xl 43-45.5 då mitt mått runt knäskålen ligger på 44, blir riktigt less om dessa inte passar.

Nästa storlek är 45.5 - 48 så kanske värt att chansa på dom så man har lite utrymme, 48 låter lite väl stort men hellre lite för lösa än för tight.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in