• 1
  • 2
2025-01-08, 23:37
Medlem
BoaToas avatar
Hej,

Nu är det såhär att jag träffade en tjej nyligen som jag verkligen gillar.

En dag droppade hon bomben att hon har könsherpes. Vi hade ej haft oskyddat samlag och hon gick på medicin.

Jag tog hennes ärlighet som en grön flagga och valde att ge henne en chans. 1 av 4 kvinnor bär ju på skiten ändå och 80% vet inte om det.

När jag frågade om hur hon fick skiten berättade hon om en kille hon träffade 2014 som hon träffade seriöst och som gav henne skiten. Denna snubbe hade nog aldrig något seriöst i sikte utan lurade henne och dumpade henne någon månad efter att hon åkte på skiten. Hon sa att hon kände sig lurad och att han var ett kräk osv osv och att han är borta ur hennes liv.

Fine tänkte jag. Sånt som händer.

Häromdagen såg jag att hon dock fortfarande var vän med denna snubbe på Facebook. Hmm tänkte jag. En sån snubbe tar man väl bort överallt.

Tankarna jagade mig och till slut kände jag mig tvungen att gå igenom hennes telefon och där ser jag att dem skrivit till och från till 2019 där dem haft en väldigt vänskaplig ton och där hon frågat vad han gör ikväll osv.

Hur är detta möjligt och varför ljuga?

Hur hade ni tänkt kring detta? Ska man konfrotera eller?
Citera
2025-01-08, 23:39
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoaToa
Du fattar väl själv varför hon ljuger. Du vill inte erkänna för dig själv bara.
Citera
2025-01-08, 23:43
Medlem
BoaToas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Du fattar väl själv varför hon ljuger. Du vill inte erkänna för dig själv bara.

Nej jag fattar inte varför tyvärr
Citera
2025-01-08, 23:45
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Nej jag fattar inte varför tyvärr
I bästa fall backup ifall du dumpar. I sämsta fall knullar de bakom din rygg.
Citera
2025-01-08, 23:45
Medlem
Hon ljuger för du verkar vara en sjuk individ som inte klarar av att kvinnor som du träffar hade ett liv innan dig.
Citera
2025-01-08, 23:51
Medlem
knulla fanskapet en sista gång å sen lämna henne. men jag fattar dock inte om ni var ihop 2019? nä.
så vad hon gjorde innan ni hooka upp har ju noll betydelse om du är en frisk man
Citera
2025-01-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Hon ljuger för du verkar vara en sjuk individ som inte klarar av att kvinnor som du träffar hade ett liv innan dig.
Varför har kontakt med någon som gett henne en könssjukdom även kallar denne för svin m.m
Tycker ts ska känna sig lurad och konfrontera henne
Citera
2025-01-08, 23:57
Medlem
BoaToas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
knulla fanskapet en sista gång å sen lämna henne. men jag fattar dock inte om ni var ihop 2019? nä.
så vad hon gjorde innan ni hooka upp har ju noll betydelse om du är en frisk man

En tjejs förflutna kommer påverka din framtid.
Citera
Igår, 00:28
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Hej,

Nu är det såhär att jag träffade en tjej nyligen som jag verkligen gillar.

En dag droppade hon bomben att hon har könsherpes. Vi hade ej haft oskyddat samlag och hon gick på medicin.

Jag tog hennes ärlighet som en grön flagga och valde att ge henne en chans. 1 av 4 kvinnor bär ju på skiten ändå och 80% vet inte om det.

När jag frågade om hur hon fick skiten berättade hon om en kille hon träffade 2014 som hon träffade seriöst och som gav henne skiten. Denna snubbe hade nog aldrig något seriöst i sikte utan lurade henne och dumpade henne någon månad efter att hon åkte på skiten. Hon sa att hon kände sig lurad och att han var ett kräk osv osv och att han är borta ur hennes liv.

Fine tänkte jag. Sånt som händer.

Häromdagen såg jag att hon dock fortfarande var vän med denna snubbe på Facebook. Hmm tänkte jag. En sån snubbe tar man väl bort överallt.

Tankarna jagade mig och till slut kände jag mig tvungen att gå igenom hennes telefon och där ser jag att dem skrivit till och från till 2019 där dem haft en väldigt vänskaplig ton och där hon frågat vad han gör ikväll osv.

Hur hade ni tänkt kring detta? Ska man konfrotera eller?

Vad är problemet menar du? Du träffade en ny tjej NYLIGEN och hon hade sms-kontakt med den andra snubben fram till 2019.
Det är ju fem år sedan detta året, HUR kan det va ett problem för dig nu?
Citera
Igår, 00:40
Medlem
pineappledude123s avatar
Hej,

Det är mycket mer efterblivet att kolla någons lur än att inte berätta allt om tidigare knull.
Citera
Igår, 00:54
Medlem
BoaToas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad är problemet menar du? Du träffade en ny tjej NYLIGEN och hon hade sms-kontakt med den andra snubben fram till 2019.
Det är ju fem år sedan detta året, HUR kan det va ett problem för dig nu?

Hon ljög. Det är mitt problem.
Varför ens ljuga om det. Hade inte spelat nån roll alls om hon sagt sanningen.

Uppenbarligen kände hon väldigt starkt för denna snubbe att hon fortsatte hålla kontakten med honom trots det enorma sveket.
Citera
Igår, 01:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Hon ljög. Det är mitt problem.
Varför ens ljuga om det. Hade inte spelat nån roll alls om hon sagt sanningen.

Uppenbarligen kände hon väldigt starkt för denna snubbe att hon fortsatte hålla kontakten med honom trots det enorma sveket.

Nä jag köper inte det.
Hon kanske var intresserad av honom och upprätthöll nån slags kontakt trots att han hade dumpat henne och varit ett svin som du beskrev det. Sånt händer, inget konstigt med det.

Men från 2019 så upphörde även den kontakten och troligen för att hon då inte längre var intresserad ens det minsta.
Hon har inte ljugit för dig alls. Inte om man läser det du skrivit i din trådstart i alla fall. DU har tolkat det som att snubbens svinaktiga beteende fick henne att bryta på stående fot, men det kanske inte gick över så fort för henne och det får du acceptera så här fem år senare när era vägar råkat korsats.

Och jag anser också att hon inte har någon som helst skyldighet att berätta ett jota om hur hon känt, mått eller agerat i en tidigare relation, eller efter den.
Det enda viktiga nu är ju att ni två ses och att ni är ärliga med varandra härifrån och framåt för det som gäller ER gemensamt. Snubben från 2019 är inte er gemensamma sak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in