• 1
  • 2
Igår, 13:48
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Tänkte spara på resurserna, vara resurssnål, men det bet mig i ändan, kan man säga. Rött! Prickar! Invuxet! Kliar fruktansvärt och jag har ändå en hög klitröskel. Brukar vilja ha en slö hyvel så det inte blir jack i huden. Skulle på plåtning men fick ställa in.

Misstänker att hyveln är boven. Den som jag använt förr men sköljt av med tvål och vatten. Bör hyveln rengöras ytterligare? Vill inte ta en ny varje gång.

Hur gör ni rent gamla hyvlar? Doppa i ett glas whiskey?
Citera
Igår, 14:03
Medlem
Knapptmyndigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Tänkte spara på resurserna, vara resurssnål, men det bet mig i ändan, kan man säga. Rött! Prickar! Invuxet! Kliar fruktansvärt och jag har ändå en hög klitröskel. Brukar vilja ha en slö hyvel så det inte blir jack i huden. Skulle på plåtning men fick ställa in.

Misstänker att hyveln är boven. Den som jag använt förr men sköljt av med tvål och vatten. Bör hyveln rengöras ytterligare? Vill inte ta en ny varje gång.

Hur gör ni rent gamla hyvlar? Doppa i ett glas whiskey?

Engångsrakhyvlar is your friend.
Citera
Igår, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptmyndig
Engångsrakhyvlar is your friend.
De är inte gratis. 32 spänn för ett 20-pack i dagligvaruhandeln. Inte en chans att jag ska byta varje gång.
Citera
Igår, 14:12
Medlem
Knapptmyndigs avatar
Citat:
De är inte gratis. 32 spänn för ett 20-pack i dagligvaruhandeln. Inte en chans att jag ska byta varje gång.

Smörj in området med olja innan dusch. Raka medhårs. Ha en vass hyvel. Smörj in med lugnande kräm efteråt.

Du kan använda engångsrakhyvlar typ 5 ggr.
Citera
Igår, 14:15
Medlem
Citat:

Du rakar dig 1gg per dag? 20st=5dagar x 4veckor. Dvs det handlar om 35 spänn i månaden?!

Jaja. Finns ju alltid alternativet att köpa hyvel för lösa rakblad. Lite pass på kostnaden, för jag bara kör så. Först maskin om det behövs för ta bort semester-ludd på hakan, sen hyvel från Manscape :https://www.manscaped.com/
Citera
Igår, 14:16
Medlem
Knapptmyndigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Du rakar dig 1gg per dag? 20st=5dagar x 4veckor. Dvs det handlar om 35 spänn i månaden?!

Jaja. Finns ju alltid alternativet att köpa hyvel för lösa rakblad. Lite pass på kostnaden, för jag bara kör så. Först maskin om det behövs för ta bort semester-ludd på hakan, sen hyvel från Manscape :https://www.manscaped.com/

Rakar man sig 1 gång om dagen? Ambitiöst, minst sagt.
Citera
Igår, 14:17
Medlem
Citat:
Smörj in området med olja innan dusch. Raka medhårs. Ha en vass hyvel. Smörj in med lugnande kräm efteråt.

Du kan använda engångsrakhyvlar typ 5 ggr.

Plus på detta, samt att jag lägger till alternativet med hyvel och lösa blad. Jag kör nog iaf 3-4ggr på samma blad innan byte. Ett blad har ju två sidor som bekant, tillskillnad från engångshyvlar som kanske har 2-3 blad, men bara en sida.
Citera
Igår, 14:18
Medlem
Citat:
Rakar man sig 1 gång om dagen? Ambitiöst, minst sagt.

TS antyder ett yrke i en annan tråd, och stämmer det yrket så är det nog inte konstigt.

Min låtsasfarsa rakade sig varje dag, och han var chef på en industri. Jag sitter på kontor på samma bygge och jag ser ut som jag har vandrat 40 år i öknen. :P
Citera
Igår, 14:20
Medlem
Knapptmyndigs avatar
Citat:
TS antyder ett yrke i en annan tråd, och stämmer det yrket så är det nog inte konstigt.

Min låtsasfarsa rakade sig varje dag, och han var chef på en industri. Jag sitter på kontor på samma bygge och jag ser ut som jag har vandrat 40 år i öknen. :P

Jag rakade mig en gång om dagen när jag och sambon var nykära. Han är inte lika bortskämd längre.
Citera
Igår, 14:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Så du menar att man måste intimraka pungen sig varje dag om man jobbar som lärare, låter inte helt bra kanske då man inte bör springa runt och visa FB-dasen bland elever, de kan bli skräckslagna.
Dessutom skulle TS iväg på en plåtning och det gör att man blir ännu mer fundersam vad nu TS jobbar som mer än vikarierande lärare.

Tänker på denna tråd men kanske har vi med ett troll att göra som skapar många trådar.
(FB) Det hände en grej på jobbet
Citera
Igår, 14:50
Medlem
Här spekuleras det vilt, må jag säga...
Senast redigerad av sanningenskrigare2 Igår kl. 14:52.
Citera
Igår, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så du menar att man måste intimraka pungen sig varje dag om man jobbar som lärare, låter inte helt bra kanske då man inte bör springa runt och visa FB-dasen bland elever, de kan bli skräckslagna.

Mja, jag blev lurad av pratet om engångshyvlar, så jag glömde bort intim-grejen...
Varför man nu skulle raka pungen med engångshyvlar? Alla kör väl med epilator, tänker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Dessutom skulle TS iväg på en plåtning och det gör att man blir ännu mer fundersam vad nu TS jobbar som mer än vikarierande lärare.

Tänker på denna tråd men kanske har vi med ett troll att göra som skapar många trådar.
(FB) Det hände en grej på jobbet

Jag utgår från att alla på nätet är ärliga och inte ljuger. Och skriver min text baserat på det.
Vad jag sen tror egentligen, är nåt annat. :P
Men annars, det är den tråden jag tänkte, rörande TS yrkesval.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in