Igår, 21:44
Medlem
I Sverige så är det väl fortfarande Växsjö som enda stad i landet som tillåter det eller finns det några mer städer där det finns eller på gång?

Mest är jag nyfiken på andra länder i Europa?
Citera
Igår, 22:08
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
I Sverige så är det väl fortfarande Växsjö som enda stad i landet som tillåter det eller finns det några mer städer där det finns eller på gång?

Mest är jag nyfiken på andra länder i Europa?

Alla länder tillåter detta. Vänd på frågan, i vilka länder är det förbjudet?
Citera
Igår, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Alla länder tillåter detta. Vänd på frågan, i vilka länder är det förbjudet?

Hade ingen aning. Jag har då aldrig hört det när jag varit runt i Europa man tycker man borde hört det när dom håller på 5 ggr om dagen och speciellt 5 på morgonen.
Citera
Igår, 22:42
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Hade ingen aning. Jag har då aldrig hört det när jag varit runt i Europa man tycker man borde hört det när dom håller på 5 ggr om dagen och speciellt 5 på morgonen.

Menar du att det är så i Sverige?
Nu har jag ingen aktuell källa att bjuda på, men läste för några år sedan att det vanligtvis regleras av lokala föreskrifter/regler, och sällan har något att göra med nationella lagar.
Citera
Igår, 22:57
Medlem
England i allafall. Spelar ingen roll egentligen, muslimer spelar det från sina fönster i stereosystem så hela kvarteret hör.
Senast redigerad av SamDumpty Igår kl. 23:13.
Citera
Idag, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Menar du att det är så i Sverige?
Nu har jag ingen aktuell källa att bjuda på, men läste för några år sedan att det vanligtvis regleras av lokala föreskrifter/regler, och sällan har något att göra med nationella lagar.

Växsjö har böneutrop sn 2018
Tydligen varje fredag i ett par minuter vid lunch
https://sverigesradio.se/artikel/bon...-i-tva-ar-till
Citera
Idag, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
England i allafall. Spelar ingen roll egentligen, muslimer spelar det från sina fönster i stereosystem så hela kvarteret hör.

Vet du hur ofta?
När jag har varit i centrala London har jag inte hört något men det kanske är i vissa stadsdelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in