• 1
  • 2
Idag, 03:00
Medlem
movingmads avatar
Visste inte vart jag skulle lägga tråden, flytta gärna om det är fel. Skulle gärna veta vad det är för märklig flygning mitt i natten med en Boeing 747-400 från Örebro flygplats? Verkar inte ha någon riktig transponder, registrering saknas också. Är det något militärt eller finns det en annan förklaring?

https://www.flightradar24.com/B744/38a9f64c
Citera
Idag, 03:44
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Visste inte vart jag skulle lägga tråden, flytta gärna om det är fel. Skulle gärna veta vad det är för märklig flygning mitt i natten med en Boeing 747-400 från Örebro flygplats? Verkar inte ha någon riktig transponder, registrering saknas också. Är det något militärt eller finns det en annan förklaring?

Håller med, fan vad skumt... Helt omöjligt att hitta någon info om denna 747:a för en amatör som mig.

Spekulation: Skum leverans från USA?

Men varför flyger planet utan callsign/flightnr/regnr et c...

EDIT: Såg att det landat lite andra militära transportplan där, nån Hercules från Holland t ex.. Kan kanske vara ngt amerikanskt med vapen i lasten?
Senast redigerad av Nicholassarkozy Idag kl. 03:47.
Citera
Idag, 04:01
Medlem
Är det någon militär bas i närheten? USA skulle ju magasinera material i Sverige.
Citera
Idag, 04:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är det någon militär bas i närheten? USA skulle ju magasinera material i Sverige.

FMV Arboga

Ledningsregementet Enköping

Skaraborgs regemente Skövde

Skaraborgs flygflottilj Såtenäs

För att nämna några.
Senast redigerad av OY Idag kl. 04:12.
Citera
Idag, 07:29
Medlem
RobbanUCs avatar
Något som varken Sveriges regering eller folk skulle veta har transporterats dit.
Sedan Sveriges landsförrädare/politiker helt sålde ut landet till USA så har vi ingen kontroll på vilka Amerikanska vapen som finns på de baser som upplåtits.
En gissning är någon slags kärnvapen för användning i närtid.
Om detta är fallet så ligger Sverige illa till.
Citera
Idag, 07:33
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Den är på väg tillbaka till USA, just nu flyger den in över New Foundland. Det är bara att klicka på din länk och sedan på ”Route” så ser man att den varit i Örebro.
Det känns väl som en bra gissning att den levererat militärmaterial. Oavsett vart i Mellansverige materialet ska, så kan det ju vara så att man anser att det väcker mindre uppmärksamhet att landa på en ”anonym” flygplats som Örebro, istället för på Arlanda.
Citera
Idag, 09:42
Medlem
Skicka till tidningarna och se om dom är intresserade av att nysta i saken.
Troligtvis inte men man vet ju aldrig.
Blev ju ett jävla liv när CIA var här och hämtade folk.
Citera
Idag, 10:26
Medlem
Citat:

Självklart har den en transponder, annars skulle man inte ens sett den. Och den har en registrering, men om man inte vill visa den för säna som inte har med flygningen att göra finns inte nåt sånt krav.

En fraktflygning till och från en av Sveriges största fraktflygplatser.
Citera
Idag, 10:42
Medlem
franges avatar
Man kan ju alltid hoppas på att det är lite amerikanska ATACMS som skall riktas direkt mot Kaliningrad?
Citera
Idag, 10:46
Medlem
Audimans avatar
En annan märklig sak man kan ju undra vad som händer här?

https://www.flightradar24.com/SAS9160/38aabc35
Citera
Idag, 10:48
Medlem
Fan vad folk ska nojja. Det är ju var och varannan dag utländska flyg är på något svenskt flygfält med materiel, personal eller vad som helst. Jag har sett både utländska och inhemska Hercor, samt holländska A330 vid en mindre flygplats i mellansverige. Förmodligen är det väl något tråkigt som en chartrad 747 lastad med vinteruniformer eller spritkök inför nån övning.
Citera
Idag, 10:50
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Något som varken Sveriges regering eller folk skulle veta har transporterats dit.
Sedan Sveriges landsförrädare/politiker helt sålde ut landet till USA så har vi ingen kontroll på vilka Amerikanska vapen som finns på de baser som upplåtits.
En gissning är någon slags kärnvapen för användning i närtid.
Om detta är fallet så ligger Sverige illa till.
Sverige har legat illa till sedan ryssjävlarna riktade kärnvapenmissiler mot oss på 1950-talet.

Nu är det litet bättre eftersom vi är med i NATO.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in