• 1
  • 2
Idag, 03:32
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Frågan ställdes på sociala medier, och de flesta unga kvinnor ville vara konungens älskarinna. Urvalet av intervjuobjekt var säkerligen inte vetenskapligt utfört, men tanken är ändå intressant i dessa tider, när alla tjejer jagar den perfekta drömprinsen, som alla andra kvinnor också vill ha.

Frågeställning och topic: tjejer och kvinnor, vill ni hellre vara en enkel, men hårt arbetande mans fru, eller lever ni hellre i flärd och lyx som konungens älskarinna, och delar honom med andra kvinnor?

Passande klassisk låt för att rama in ämnet:

https://www.youtube.com/watch?v=YF1R0hc5Q2I
Senast redigerad av Kip.Kinkel Idag kl. 03:35.
Citera
Idag, 03:36
Medlem
Finnj-vels avatar
Kvinnor vet inte vad dom vill ha. Dom väljer konungens älskarinna, för innerst inne så är alla kvinnor av åsikten att männen bör ta hand om kvinnan. Det är naturligt. Men kvinnorna väljer även att vara i skogen ensam med en björn hellre än en man. När kvinnan sedan är i knipa så vill hon att en man räddar henne. Tittar du inte på henne på gymmet så blir hon upprörd och tror att du tycker hon är ful.

Kvinnor är barn som man får knulla med.
Citera
Idag, 03:42
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Kvinnor vet inte vad dom vill ha. Dom väljer konungens älskarinna, för innerst inne så är alla kvinnor av åsikten att männen bör ta hand om kvinnan. Det är naturligt. Men kvinnorna väljer även att vara i skogen ensam med en björn hellre än en man. När kvinnan sedan är i knipa så vill hon att en man räddar henne. Tittar du inte på henne på gymmet så blir hon upprörd och tror att du tycker hon är ful.

Ja, du har rätt. Det finns många motsägelser i kvinnors syn på relationer. En del av dem blir mycket destruktiva för individ och samhälle:

Citat:
En kvinnlig kriminalvårdare på Brinkebergsanstalten i Vänersborg har fått sparken sedan hon inlett en kärleksrelation med en intagen på fängelset. Det framgår av beslutshandlingar från myndigheten som Samnytt tagit del av.

https://samnytt.se/alskar-dig-idag-i...ll-trippeldomd

Kungen kan även vara kung bland kriminella. Dagens kvinnor har verkligen spårat ur.
Citera
Idag, 03:45
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Ja, du har rätt. Det finns många motsägelser i kvinnors syn på relationer. En del av dem blir mycket destruktiva för individ och samhälle:

Kungen kan även vara kung bland kriminella. Dagens kvinnor har verkligen spårat ur.
Som vit svensk så tar det inte lång tid att hitta en random rysk tjej. Hon är också konungens älskarinna, men i hennes värld, vår värld, så är jag konungen. Det är verkligen galet vilket förhållande man kan ha med en partner. Jag är så pass ompysslad att det enda jag tänker på är hur jag kan göra mer för min fru. Ger jag henne så känns det som att jag får tvådubbla tillbaka. Förresten så har jag inte gjort min egen frukost eller matlåda på 2+ år nu.
Citera
Idag, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel

Haha, spot on. Eller vill de inte bara ha kungens pengar men sedan smyga iväg till skogen och ha vilt sex med den hårt arbetande och björnlike mannen? När den björnlike mannen vill mer drar hon sig tillbaka till kungen som hittat några nya yngre förmågor och inte ser åt hennes håll längre varpå hon saknar den björnlike mannen som nu dessvärre träffat någon som vill ha honom på riktigt från början.

Fullkomligt älskar raden "Kvinnor är barn man får knulla med" kommer förevigt bära med mig den och säkert skapa många ovänner bland hondjuren. Det kommer dock vara värt det eftersom alla deras hanar kommer nicka instämmande i bakgrunden.
Citera
Idag, 05:20
Medlem
Liberationfronts avatar
Komiskt så är det bara män som svarat i tråden.
Citera
Idag, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Komiskt så är det bara män som svarat i tråden.

Finns typ bara vita män här. Vad förväntar du dig?
Gör en tråd på familjeliv.
Citera
Idag, 05:33
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Finns typ bara vita män här. Vad förväntar du dig?
Gör en tråd på familjeliv.

Jag skapade inte tråden?

Tydligen inte bara men men även korkade sådana.
Citera
Idag, 06:37
Medlem
Det går i princip att diskutera skillnader mellan könen i timmar, dagar, veckor. Låt oss nöja oss med att konstatera att många kvinnor och barn är väldigt lika. Och behandlas väldigt lika av samhället. Män behandlas som vuxna och får ta ansvar för allt och alla. Många kvinnor vet inte minut för minut vad de vill.
Citera
Idag, 09:05
Medlem
Klas-Vegass avatar
Du kan inte ställa en sådan fråga till människor som inte kan någon historia.

"Hushållerska" är ursprungligen hon som hade nyckeln till skafferiet. Det motsvarar ekonomiansvarig.

När en kvinna flyttade till ett nytt hem i bondesverige åkte föräldrarna ut i "undantaget" och den nya kvinnan blev chef för hushållet. Hur många av de tillfrågade vet ens om det?

Sedan skulle alla kvinnor byta ut mjölkningen mot älskarinna på studs. Mjölkningen var tung och slet på kroppen. Men de vet dom inte heller.

Så det går helt enkelt inte att diskutera bondesverige med folk som inte kan något om historia.
Citera
Idag, 09:08
Medlem
Under förutsättning att man har försörjning i båda fallen låter ju kungens älskarinna som ett behagligare och mindre slitsamt liv. Är det kontroversiellt på något sätt?
Citera
Idag, 09:15
Medlem
100% bondens hustru. Alla dagar i veckan. Bonden är kung i mina ögon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in