• 1
  • 2
Idag, 05:49
Medlem
Hej, semestrar just nu i Phuket som jag har goda minnen av. Mycket är sig likt med bra dykning och god mat, men i denna tråd vill jag fokusera på en negativ förändring. Ryssar är inte välkomna i stora delar av världen, men Thailand som drabbades hårt ekonomiskt av Covid tillåter ryssar att komma. Eftersom ryssarna inte är välkomna i exempelvis Europa så fullkomligt väller de in i Thailand. Jag skall berätta om ett restaurangbesök igår och ställer två frågor.

1.Varför kan ryssar inte bete sig? Skiter de fullständigt i andra människor?
2. Har ryssarnas närvaro förstört Phuket så till den grad att man inte längre kan resa hit?

Vid middagen, där 75-85% av gästerna var ryssar så hamnade vi bredvid en grupp med 10 vuxna och 10 barn. Barnen var 5-9 år och placerades samtliga vid ett eget bord. Det var fullständigt kaotiskt. Ungarna sprang runt, skrek, slängde vattenglas på golvet med flit, tömde ut salt och peppar på bordet. De ryska föräldrarna gjorde absolut ingenting. Detta höll på oavbrutet så länge vi var på restaurangen

Thailändares vänlighet kan också tyvärr vara deras svaghet. Personalen vågade inte säga till utan lät ungarna härja. Jag övervägde att ingripa, men då personalen verkade godta beteendet så är det kanske inte mitt jobb att sätta standarden. Dessutom så skulle de ryska föräldrarna förstås inte brytt sig oavsett vad jag sade.

Har någon annan upplevt likande problem med ryssar i Thailand?
Citera
Idag, 05:53
Medlem
Xandas avatar
Det kanske är bättre att du åker någonstans där du slipper utsätta dig för andra kulturer? Norrland?

Citat:
Ursprungligen postat av gekko70
Jag övervägde att ingripa
Nej, det gjorde du inte. Vad skulle svensken i lokalen göra annat än att knyta handen extra hårt i byxfickan?
Citera
Idag, 06:04
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Jag diggar ryssar man har haft dom bästa fyllorna med ryssar
Citera
Idag, 06:10
Medlem
Jag har aldrig varit i Thailand eller på Phuket men turistströmmarna från alltfler rika i världens länder gör att det inte enbart är västerlänningar som kan "leva". Många kineser, koreaner, japaner och indier är mångmiljonärer i dollar.
Citera
Idag, 06:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hur tror du svenskarna upplevs i spanien eller andra partyöar som ibitza, kos och allt vad de heter?
Tror inte vi är så mycket bättre än varken ryssar, afghaner eller somalier som vi ofta gnäller på.
Citera
Idag, 06:21
Medlem
Citat:
Hej, semestrar just nu i Phuket som jag har goda minnen av. Mycket är sig likt med bra dykning och god mat, men i denna tråd vill jag fokusera på en negativ förändring. Ryssar är inte välkomna i stora delar av världen, men Thailand som drabbades hårt ekonomiskt av Covid tillåter ryssar att komma. Eftersom ryssarna inte är välkomna i exempelvis Europa så fullkomligt väller de in i Thailand. Jag skall berätta om ett restaurangbesök igår och ställer två frågor.

1.Varför kan ryssar inte bete sig? Skiter de fullständigt i andra människor?
2. Har ryssarnas närvaro förstört Phuket så till den grad att man inte längre kan resa hit?

Vid middagen, där 75-85% av gästerna var ryssar så hamnade vi bredvid en grupp med 10 vuxna och 10 barn. Barnen var 5-9 år och placerades samtliga vid ett eget bord. Det var fullständigt kaotiskt. Ungarna sprang runt, skrek, slängde vattenglas på golvet med flit, tömde ut salt och peppar på bordet. De ryska föräldrarna gjorde absolut ingenting. Detta höll på oavbrutet så länge vi var på restaurangen

Thailändares vänlighet kan också tyvärr vara deras svaghet. Personalen vågade inte säga till utan lät ungarna härja. Jag övervägde att ingripa, men då personalen verkade godta beteendet så är det kanske inte mitt jobb att sätta standarden. Dessutom så skulle de ryska föräldrarna förstås inte brytt sig oavsett vad jag sade.

Har någon annan upplevt likande problem med ryssar i Thailand?
Du hittar på.
Citera
Idag, 06:24
Medlem
sebastian66s avatar
Med tanke på att jag har rest väldigt mycket i Asien och bor i Asien så tror jag att du har väldigt fel.
Det finns greker och turkar svenskar engelskmÄN andra nationaliteter som är lika värdelösa och ställer till elände.
Jag har varit på något hotell där jag hade en hel drös med ryssar. Visst Man kan säga att man var lite högljudd.
Helvete när man är 25 år gammal och kör på Backpack så får man räkna med sådana saker.
Det innebär att man inte kan anse att ryssar där annorlunda mot alla andra.
Jag tror att du gör en liten fjäder till en höna. Hur många gånger har du upplevt sådana ryssar?
Citera
Idag, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hur tror du svenskarna upplevs i spanien eller andra partyöar som ibitza, kos och allt vad de heter?
Tror inte vi är så mycket bättre än varken ryssar, afghaner eller somalier som vi ofta gnäller på.

Jag är gammal nog att minnas när svenska tonåringar gjorde sig impopulära i Alperna på 80-90-talet. Skillnaden är att det var osnutna tonåringar (mig själv inkluderad). De ryssar som beter sig illa i Thailand är vuxna.

Jag har många andra exempel, men startade tråden för att jag ville veta om andras upplevelser på plats och inte för att räkna upp det jag själv sett.
Citera
Idag, 06:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag är gammal nog att minnas när svenska tonåringar gjorde sig impopulära i Alperna på 80-90-talet. Skillnaden är att det var osnutna tonåringar (mig själv inkluderad). De ryssar som beter sig illa i Thailand är vuxna.

Jag har många andra exempel, men startade tråden för att jag ville veta om andras upplevelser på plats och inte för att räkna upp det jag själv sett.

Vi svenskar är nog inte bättre nu, gällande både unga och vuxna när vi väl kommer ut på semester men kanske är det du som blivit äldre och förståndigare medans många andra inte blev det.
Man blir gnälligare när man blir äldre helt enkelt😀
Citera
Idag, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Vi svenskar är nog inte bättre nu, gällande både unga och vuxna när vi väl kommer ut på semester men kanske är det du som blivit äldre och förståndigare medans många andra inte blev det.
Man blir gnälligare när man blir äldre helt enkelt😀

haha så kan det nog vara
Citera
Idag, 06:50
Medlem
S.O.Stolps avatar
Jag har rest en del och ryssar är nog världens mest hatade och otrevliga folk, tätt följt av israeler. Ryssar vägrar att prata med folk från andra nationaliteter, beter sig som svin mot landets befolkning, och alla som inte är ryssar. Jag lider med thailändarna.

(FB) 233 000 ryssar till Phuket sedan november - märks någon förändring?
Citera
Idag, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Det kanske är bättre att du åker någonstans där du slipper utsätta dig för andra kulturer? Norrland?

Nej, det gjorde du inte. Vad skulle svensken i lokalen göra annat än att knyta handen extra hårt i byxfickan?

Insane cope från honom.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3652152

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in