Citat:
Ursprungligen postat av
Blautand
Nej, antivaxxare förblir korkade och konspiratoriska människor. Svag slutledningsförmåga varför mänskligheten finns i dagens utsträckning. Sedan har jag inga problem med att människor väljer att inte ta vaccinet, men att domdera ut sina efterblivna teorier är just efterblivet
Vilken slutledningsförmåga pratar du om nu? Djokovics? Om han fått höga halter av vissa ämnen efter att ha vistats i karantän i det fasistiska landet Australien så är hans misstanke helt rimlig.
Om du avser nåt annat så berätta gärna vad du menar.
Jag påminner igen om att tex. i Finland ville 70% av de vaccinerade införa vaccinpass på alla arbetsplatser. Man ville helt enkelt att ovaccinerade kollegor skulle få sparken. Hämndbegäret var starkt.
Jag bor i ett område där rätt stor del var ovaccinerade. Frågan om vad man skulle göra med ovaccinerade sjuksköterskor väcktes. Vaxxisterna hade sin åsikt klar. Sparka alla, även om det skulle medföra problem i vårdinrättningarna. Som vårdtagare ser jag vaccinationsstatusen hos vårdpersonalen som helt oviktig. Jag kan ha många önskemål på dem men vaccinationsstatus är inte ett av dem. Jag såg snarare fokuseringen på vaccinstatusen som ett egendefinierat kvalitetssystem. Se, vi är alla vaccinerade, det är kvalitet. Med enkla medel kunde de signalera hur ansvarsfulla de är. Det var rent kontraproduktivt objektivt sett. Där vaccinet for in for vettet ut. Så upplevde jag det.