Igår, 19:34
Medlem
Hej,

Fick för 5 år sedan brev hem om att redogöra för swish till min fru på typ 4.000.

Med tanke på att jag då hade en bra ekonomi med sparande och dylikt så bad jag SEB dra åt helvete och svarade naturligtvis inte på deras sinnessjuka förfrågan - fick mitt konto spärrat/avstängt. Inte BankID utan bara konto.

Så, nu har jag haft Nordea, Länsförsäkringar, Skandia och Swedbank sedan dess och jag var mest nöjd med SEB.

Provade öppna ett konto där nu och det gick inte.

Någon som haft sitt konto spärrat på en bank? Hur länge är man spärrad?
Citera
Igår, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Hej,

Fick för 5 år sedan brev hem om att redogöra för swish till min fru på typ 4.000.

Med tanke på att jag då hade en bra ekonomi med sparande och dylikt så bad jag SEB dra åt helvete och svarade naturligtvis inte på deras sinnessjuka förfrågan - fick mitt konto spärrat/avstängt. Inte BankID utan bara konto.

Så, nu har jag haft Nordea, Länsförsäkringar, Skandia och Swedbank sedan dess och jag var mest nöjd med SEB.

Då de vet att du är en sån som bara skiter i att svara och istället drar så fort du får en KYC fråga så är de nog inte så intresserade av att ha dig som kund om du nu inte har flera miljoner i deras fonder eller något sånt.
Citera
Igår, 20:56
Medlem
Tuppruskarens avatar
Hur länge är nog olika. Istället för "i don't give a fuck" attityden så hade du ju enkelt kunna svara på deras frågor.

Lätt att vara efterklok som dom säger.
Citera
Igår, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Hur länge är nog olika. Istället för "i don't give a fuck" attityden så hade du ju enkelt kunna svara på deras frågor.

Lätt att vara efterklok som dom säger.

Eller så kunde fler svenskar skaffa sig lite ryggrad så att bankerna slutar behandla sina kunder som boskap. Det är ju helt sinnessjukt att så många tycker det är ok, det borde finnas lagar som förbjuder banken att fråga om transaktioner, inte tvärtom.
Citera
Igår, 22:18
Medlem
Citat:
Hej,

Bry dig inte om de ryggradslösa hjärntvättade stackarna här som inte vet vard ordet integritet betyder och skulle visa sin rmpa för banken om de skulle fråga.

Det är bara i sverige bankerna behandlar sina kunder som svin.

Seb är en riktig jävla svinbank som du absolut inte ska bli kund i.

De vägrar släppa in kunder på kontoren oavsett om det bara är ett 5minuters ärende.

De vet inte vad ordet service eller arbete betyder.

Trots att man blev lovad att de kommer ringa tillbaks troligtvis samma dag gjorde de inte det.

Man åker ner till kontoret och de vägrar släppa in en och utföra det enklaste av ärenden.

De lovar ringa. Inget händer efter 4 dagar.

Man ringer in till kundtjänst och får säga till att ett anat kontor ska ringa.

Händer inget nästa dag heller. Inget av kontoren ringer.

Detsamma nästa och nästa dag.

De skiter i vanliga kunder totalt och är fakevänliga för företagskunder och de som har stora belopp inne.

Handelsbanken är inte bättre dom om man ska bli kund.

Först vill de inte ta emot en och skickar en till annat kontor som är närmare hemmet.

Sen vill de ha 5 års transaktioner från gamla banken innan de eventuellt kan godkänna en som kund.

Tack å hej leverpastej för såna dårar.

Ingen i östländerna skulle godkänna sån behandling.

I tyskland skulle de säga dra åt helvete om de skulle behandlas på det sättet.
Citera
Igår, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Eller så kunde fler svenskar skaffa sig lite ryggrad så att bankerna slutar behandla sina kunder som boskap. Det är ju helt sinnessjukt att så många tycker det är ok, det borde finnas lagar som förbjuder banken att fråga om transaktioner, inte tvärtom.
Jag håller helt klart med dig.

Dessa utfrågningar som bankerna håller på med är helt bedrövligt.
Det va visserligen längesedan nu så jag minns inte exakt, men fick frågan om jag eller någon i min släkt/närhet va politiskt aktiv.
Va?

Vad skulle det med en sådan information till?
Citera
Igår, 22:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Om en kund ber mig dra åt helvete så matar jag in den personen i en permanent "persona non grata" lista. D.v.s det finns ingen chans i helvete att den personen återkommer som kund hos mig oavsett hur lång tid som går.
Citera
Igår, 23:28
Medlem
Jag bad dom inte dra åt helvete.

Men jag hade varit kund hos SEB i 15 år.

Aldrig fått en suspekt överföring - aldring gjort en suspekt överföring.

Jag swishade min sambo ett par tusenlappar för en semesterresa - en sambo som hade konto i SEB och även hon haft en fast anställning på Skatteverket i 20 år.

Jag tycker någonstans inte att det fanns befogenhet att svara på deras förfrågan som rörde EN överföring i deras bank. med en person i sitt system kan se jag är folkbokförd hos.

Tycker det faktiskt är hårresande och horribelt, nåja bara en parentes.
Citera
Igår, 23:36
Medlem
Citat:
Jag bad dom inte dra åt helvete.

Men jag hade varit kund hos SEB i 15 år.

Aldrig fått en suspekt överföring - aldring gjort en suspekt överföring.

Jag swishade min sambo ett par tusenlappar för en semesterresa - en sambo som hade konto i SEB och även hon haft en fast anställning på Skatteverket i 20 år.

Jag tycker någonstans inte att det fanns befogenhet att svara på deras förfrågan som rörde EN överföring i deras bank. med en person i sitt system kan se jag är folkbokförd hos.

Tycker det faktiskt är hårresande och horribelt, nåja bara en parentes.
Var det en fråga om just den överföringen eller var det den generella som kommer med jämna/ojämna intervall som råkade komma inom närtid?
Citera
Igår, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Var det en fråga om just den överföringen eller var det den generella som kommer med jämna/ojämna intervall som råkade komma inom närtid?

Va?

Jag fick ett brev på posten ifrån SEB där dom efterfrågade om information om en överföring, ett belopp och en person. Beloppet var 4200 kronor give or take 200-300 kronor.

Det var till min sambo, myndighetsanställd som har samma bank och samma folkbokföringsadress som mig.

Detta var dock 5-6 år sedan fick min bank stängd och öppnade bara en ny då jag har bra ekonomi var det inga problem men tyckte SEB:s internetbank var mycket bättre än dessa två banker jag haft efter det. (Handels & Skandia )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in