2025-01-10, 20:53
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...janst-pa-plats
Det är väl då fan att det är så svårt att låta ”störst gå först”

Stackars yrkesman vid spakarna.
Någon som har en lösning på det uppenbara problemet?
Citera
2025-01-10, 21:09
Medlem
Självmord alt bristande uppmärksamhet
Citera
2025-01-10, 21:34
Medlem
Jordgubbes avatar
Gissar att denna (två andra i trakten har bommar), med usel sikt, och tänk i vintertid. Plus nån jävla björk-allé som tar all sikt åt vänster.
Senast redigerad av Jordgubbe 2025-01-10 kl. 21:37.
Citera
2025-01-10, 21:51
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Gissar att denna (två andra i trakten har bommar), med usel sikt, och tänk i vintertid. Plus nån jävla björk-allé som tar all sikt åt vänster.

Föraren arbetade åt hemtjänsten och hade säkert tankarna på nästa brukare. Går inte så många tåg förutom några godståg på den banan.
Citera
2025-01-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Föraren arbetade åt hemtjänsten och hade säkert tankarna på nästa brukare. Går inte så många tåg förutom några godståg på den banan.
Hm, bara något halvår sedan nån kvinna blev påkörd kring Mora oxo i tjänst.
Textande eller bara klantigt?
Det kommer väl visa sig men fyfaan för att vara tågpersonal.
Citera
Igår, 07:13
Medlem
Citat:
Undrar om man ser signalen i dagsljus när man kommer från lilla vägen från vänster?
Citera
Igår, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Undrar om man ser signalen i dagsljus när man kommer från lilla vägen från vänster?
Motljus kan såklart påverka och detta skedde väl runt 13 så vem vet,
Men oavsett signal så är det bra sikt åt bägge håll vill jag hävda, så hade chaffören stannar och tittat skulle detta inte hänt är min uppfattning
Citera
Igår, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Motljus kan såklart påverka och detta skedde väl runt 13 så vem vet,
Men oavsett signal så är det bra sikt åt bägge håll vill jag hävda, så hade chaffören stannar och tittat skulle detta inte hänt är min uppfattning
Jag tänkte på vinkeln, man får ljussignalen helt från sidan. Så gå ur bilen och titta på spår och signal är säkrast om man kommer från lilla vägen.
Citera
Igår, 13:59
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slev
bra sikt åt bägge håll vill jag hävda ...
Om vi antar att rätt korsning och att bilist norrifrån ser man ju ingenting åt vänster pga björkarna, hur kan du vara nöjd med den?
Citera
Igår, 22:08
Medlem
Citat:
Om vi antar att rätt korsning och att bilist norrifrån ser man ju ingenting åt vänster pga björkarna, hur kan du vara nöjd med den?
Klart björkarna kan ha vuxit en del eller mycket sedan jag var där senast men, lövfritt och det finns väl för f*n ingen som kör över en tågräls utan att åtminstone försäkra sig om att ingen /inget kommer på rälsen 2025?
Dvs man stannar av innan den körs över.
Gissar på bilknas men det kommer väl visa sig.

Bedrövlig att träd oavsett kan få stå kvar, borde vara kutym att sånt hålls på 50 cm höjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in