• 1
  • 2
2025-01-10, 22:44
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindme
Jo jag ska nog inte ha kontakt med denna person men man ses ju på släktträffarna…

Ignorera och undvik. Hälsa med en suck.
Citera
2025-01-10, 22:47
Medlem
Citat:
Jag har låtit det bero men jag märker att jag känner mig bitter. Vill inte undra på min dödsbädd varför folk behandlar mig såhär. Jag fattar att hon inte kommer börja behandla mig som en vän men jag vill bara ha ett svar.
Så nu kanske jag fick svar på min egen fråga…

Som sagt, det handlar kanske inte om dig utan om den.

Du kan ju höra av dig och säga typ: "jag saknar att vi inte hörs så mycket längre. Jag undrar om något skett?" Då ställer du en rak fråga men skuldbelägger inte.

Det är lätt hänt att känna sig lite bitter och att bli undrande om man själv är fel, mänskligt. Men det hjälper dig ju inte framåt på något vis. Bara riskerar att du blir mer ledsen och svart inuti.
Citera
2025-01-10, 22:54
Medlem
Citat:
Fast denna människa är ju respekterad och folk tycker inte hon är skit och när man träffar henne ler hon alltid och är så ”trevlig”… Jag har kontakt med övriga släktingar och familj till henne dessutom.

Men du... det är nog en fasad hon visar upp. Om du vill behålla kontakten med de andra så håller du en fasad du också. Du kan ju tappa de andra om du startar någon konfrontation. Bara var lika ytlig och trevlig som hon du med, håll en högre väg och inse att det retar henne förmodligen allra mest om du har ett gott liv. Som sagt det bittra det drabbar bara dig själv hårdast.
Citera
2025-01-10, 22:56
Medlem
Mindmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Som sagt, det handlar kanske inte om dig utan om den.

Du kan ju höra av dig och säga typ: "jag saknar att vi inte hörs så mycket längre. Jag undrar om något skett?" Då ställer du en rak fråga men skuldbelägger inte.

Det är lätt hänt att känna sig lite bitter och att bli undrande om man själv är fel, mänskligt. Men det hjälper dig ju inte framåt på något vis. Bara riskerar att du blir mer ledsen och svart inuti.

Bra tips!
Citera
2025-01-11, 10:50
Medlem
Men herregud, låt henne vara. Känner du av "vibbar" att hon undviker dig så är det nog så. Hur gammal är du? 3 år? Släpp tanken och lev vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in