Igår, 22:45
Medlem
Hej!

Det är sannerligen ingen enkel resa att göra sig skuldfri när man levt dyrt, gott och dumt tidigare.
Har sedan ett år tillbaka blivit tvungen att sätta igång.
Ingen rolig historia som kostar 25000:- ”extra” varje månad.

Men om drygt ett år är eländet över. Ibland brukar jag försöka hitta något positivt i all bedrövelse när allt är extra tungt och segt.

1. Att jag orkat ett helt år är duktigt

2. Att jag ger mig själv möjlighet att betala 25000:- extra per månad är få förunnat att kunna göra.

3. Det skyndar på lösningen och minskar problemet (skulderna) betydligt fortare.

4. Den jävla dagen jag är skuldfri kan jag i praktiken köpa en ny rolex för 25000:- varje månad och det skulle inte påverka min vardagliga ekonomi (är en ganska rolig tanke i allt mörker) eftersom jag då gjort samma skit varje månad i 2 års tid.

-Har du suttit i liknande sits?
-Hur lång tid tog ditt stålbad?
-Hur ser livet ut idag?
-Några tips på vägen?
-Kanske någon som gör samma resa just nu och känner igen sig?

Ville nog mest skriva av mig lite och läsa några rader från andra med erfarenheter.

/BilBenke
Citera
Igår, 22:48
Medlem
RightRites avatar
Menar du att du har 25 k I låneutgifter per månad? 😶
Citera
Igår, 22:51
Medlem
ThExanors avatar
Du snackar om fyra månader max. jag skulle hellre stampa mig på min tå innan ett sådant köp.

Jag är störst bäst o vackrast, för det sa alltid mamma till mig.
-Fit for fight
Citera
Igår, 22:55
Medlem
många, vad jag verkar ha förstått, begår dumma gärningar pga skulder.

nu ska man inte vara ledsedn, för att man har skulder. för i min värld, och möjligen i Jesus Hjärta, så är en fattig människas erfarenhet, av mer tyngd än de sk rika i denna värld. det kan låta som flumm, men faktum är att jag tror alla som påbörjar denna värld, fattig i världen - rik i himmelen, kommer få tillräckligt med tecken för att fortsätta sina enfaldiga vanor. och nu snackar jag inte om islamister osv.l utan snarare KORSETS VÄG.

när det gäller specifikt skulder, så är det samma där. ge phan i att begå dumma handlingar pga att du har så och så många tusen i skuld. saken i sig kan lösas sig med ett handtag. och det kan ske minuter efter du (annars hade)begår en handling som är lika med huvudet-rakt-ned-emot-helvete. Jag erbjuder dig härmed till Herrens Arme och här ska vi inte tillåta någon att begå självskadande. i Jesus Kristus Namn
Senast redigerad av litenfiskare Igår kl. 23:02.
Citera
Igår, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RightRite
Menar du att du har 25 k I låneutgifter per månad? 😶

Betalar av kreditkort och lån som från början var cirka 500.000 ja?

25000*24 månader = 600.000:-. Ungefär där totala summan landar.

Kanske hade gått att betala av allt på 20 år också.
Då hade summan varit mindre än 25000:-/månad. Det är helt korrekt!

Förstår inte riktigt vad du ville säga med ditt inlägg?
Citera
Igår, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThExanor
Du snackar om fyra månader max. jag skulle hellre stampa mig på min tå innan ett sådant köp.

Jag är störst bäst o vackrast, för det sa alltid mamma till mig.
-Fit for fight

Fyra månader max? För vadå?
Stampa dig på tårna inför vilket köp?
Är du störst bäst och vackrast?
Fit for fight?

Xanor, någon medicin? Låter iaf bekant!
Citera
Idag, 00:02
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixabilbengt
Hej!

Det är sannerligen ingen enkel resa att göra sig skuldfri när man levt dyrt, gott och dumt tidigare.
Har sedan ett år tillbaka blivit tvungen att sätta igång.
Ingen rolig historia som kostar 25000:- ”extra” varje månad.

Men om drygt ett år är eländet över. Ibland brukar jag försöka hitta något positivt i all bedrövelse när allt är extra tungt och segt.

1. Att jag orkat ett helt år är duktigt

2. Att jag ger mig själv möjlighet att betala 25000:- extra per månad är få förunnat att kunna göra.

3. Det skyndar på lösningen och minskar problemet (skulderna) betydligt fortare.

4. Den jävla dagen jag är skuldfri kan jag i praktiken köpa en ny rolex för 25000:- varje månad och det skulle inte påverka min vardagliga ekonomi (är en ganska rolig tanke i allt mörker) eftersom jag då gjort samma skit varje månad i 2 års tid.

-Har du suttit i liknande sits?
-Hur lång tid tog ditt stålbad?
-Hur ser livet ut idag?
-Några tips på vägen?
-Kanske någon som gör samma resa just nu och känner igen sig?

Ville nog mest skriva av mig lite och läsa några rader från andra med erfarenheter.

/BilBenke
När du betalat av dina skulder så är mitt tips att du fortsätter leva som du gör nu och lägger dessa 25/mån i en indexfond. Gör detta på 10 år så har du 4,3 mkr. Gör detta i 20 år så har du 12,7 mkr.
Citera
Idag, 00:30
Medlem
Ja jag är i en liknande situation, fast lite mer extrem.

Jag har 2 miljoner i skulder på grund av spelberoende. Det kommer ta mig drygt 6 år att betala av -just nu amorterar jag ca 24k i månaden och har 15k ytterligare i rena räntekostnader. Dvs 39k i månaden går till lån. För varje lån jag betalar av kommer jag pynta in det jag ”sparar” på nästa lån så den sista tiden kommer jag lägga nånstans 40-45k i månaden på låneavbetalningar.

Det är förjävligt, men är precis som du tacksam att jag har möjlighet att betala så pass mycket tack vare min höga inkomst.

Men om drygt 6 år är jag fri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in