Igår, 23:32
Medlem
Hallå.

Kan tänka mig att det blir en kort tråd. Vill egentligen bara ha länk till pålitlig källa, för hittar inte det.

Av dom som döms till utvisning i Sverige. Ex. omgående (kanske aldrig händer?) eller efter avtjänat fängelsestraff:

- Hur stor procent utvisas verkligen?
- Hur går den fysiska utvisningen till?
- Hur följs det upp att dom inte återkommer till Sverige?
Följs det upp aktivt var dom befinner sig, bor etc. Eller fångas det upp först när dom visar upp passet vid incoming på Arlanda?
- Vad sker om dom ex. åker tåg från Danmark, fångar Sverige upp detta vid gränsen och kastar ut dom igen?

Eller är "utvisning" bara något som utomeuropeiska invånare döms till för att inte sossarna ska falla under spärren?

Slutlig fråga - anser ni att ursprungssvenskar, utan rättslig påföljd borde ha rätt att döda utomeuropeiska invandrare som begått brott och blivit utvisade, men ändå återkommit till svensk mark?

mvh
calvincandie
Citera
Igår, 23:42
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Slutlig fråga - anser ni att ursprungssvenskar, utan rättslig påföljd borde ha rätt att döda utomeuropeiska invandrare som begått brott och blivit utvisade, men ändå återkommit till svensk mark?

mvh
calvincandie

Hade tänkt svara med de uppgifter som jag skulle kunna söka mig fram till, men ovanstående gör att jag skiter i det.
Idiotiskt!
Citera
Idag, 00:40
Medlem
Det finns en googling bort
Citera
Idag, 02:14
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Hallå.

Kan tänka mig att det blir en kort tråd. Vill egentligen bara ha länk till pålitlig källa, för hittar inte det.

Av dom som döms till utvisning i Sverige. Ex. omgående (kanske aldrig händer?) eller efter avtjänat fängelsestraff:

- Hur stor procent utvisas verkligen?
- Hur går den fysiska utvisningen till?
- Hur följs det upp att dom inte återkommer till Sverige?
Följs det upp aktivt var dom befinner sig, bor etc. Eller fångas det upp först när dom visar upp passet vid incoming på Arlanda?
- Vad sker om dom ex. åker tåg från Danmark, fångar Sverige upp detta vid gränsen och kastar ut dom igen?

Eller är "utvisning" bara något som utomeuropeiska invånare döms till för att inte sossarna ska falla under spärren?

mvh
calvincandie

Precis alla som kan bli utvisade blir det såklart. Tror du något annat?
Citera
Idag, 03:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Precis alla som kan bli utvisade blir det såklart. Tror du något annat?
Alla som inte är svenska medborgare kan utvisas, bara olika hur staten anstränger sig för att genomföra det. Ja, jag vet vissa länder inte tar emot sina egna medborgare mot deras egen vilja. Bara att se till att de vill bli utvisade då! Fyra stenväggar och en skål gröt varje dag, inget mer. Då mjuknar nog de flesta till slut, om inte annat spar vi in en jävla massa pengar på fångvård och lullull..

Är det krig eller om de riskerar att bli avrättade/torterade hemma. Det är deras problem inte vårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in