• 4
  • 5
2025-01-12, 19:12
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enanvandare57
Håller inte med om slutsatsen. Däremot bör vetenskapens position som pseudoreligion skrotas. Folk i allmänhet förstår ändå inte vad dom menar när dom säger att dom "tror på vetenskapen". Dom har ingen förståelse för vetenskaplig metod. Även sådana saker som "vetenskaplig konsensus" och "peer review" är ytterst problematiskt ur ett metodologiskt perspektiv eftersom det riskerar att skapa en ortodoxi som inte får ifrågasättas. Vilket alltså är vad som skett.

Ja det har pågått ett bedrägeri länge nu med att vetenskapen indoktrinerats att vara en absolut sanning som inte får ifrågasättas eller med egna avvikande frågor och tankar.

Det är nog inte så många som vet att ex en läkares direktiv och bedömningar till största delen består av antaganden utifrån manipulerade studier och vinstdrivande intressen.
Citera
2025-01-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Det är bra områden.
Du kan inte förvänta dig mycket bättre om du bor utanför tullarna.
Själv har jag mest bott österut i Nacka och Värmdö.
Det kan bli riktigt lantligt, men ändå nära Stockholm.
Men det är bussar som gäller, än så länge

När man läser det här så låter du normal. Sen så läser man det nedanför och allt annat du har skrivit och inser att du verkligen lider av något.

Citat:
Jesus är Jude.
Judarna är Jesus, Guds barn.
Deras jobb är att bära våra synder åt oss.
Att låta oss tro att dom är värre än oss.
Så vi frivilligt kastar våra synder på deras axlar.
Dom vill att du ska se ned på dom.
Dom vill bli kallade skitiga svin av dig.

Jag själv är pedofil.
Jag jobbar med ungdomar i kyrkan och sexuellt utnyttjar dom. Allt för att ödmjuka mig och frivilligt bli utstött och hatad, precis som min mästare blev.
🤗💕
Men att följa Jesus till korset är dyrt.
Mycket mycket dyrt.
Du måste räkna och se ifall du har råd.
Citera
2025-01-12, 20:45
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
När man läser det här så låter du normal. Sen så läser man det nedanför och allt annat du har skrivit och inser att du verkligen lider av något.
🥰💕
Aha. Jag lider inte av något.
Jag mår faktiskt riktigt bra.

Jag vet att det jag säger är obegripligt för dom flesta. Men det finns dom som förstår vad jag säger.
Det kan hända att du kommer att förstå allt en dag.
Citera
2025-01-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja det har pågått ett bedrägeri länge nu med att vetenskapen indoktrinerats att vara en absolut sanning som inte får ifrågasättas eller med egna avvikande frågor och tankar.

Självklart får man ifrågasätta, ifrågasättandet är en grundpelare inom vetenskapen.

Men det ställs ju även krav på ifrågasättandet, om man kommer med påståendet att jorden är platt utan att kunna argumentera för sin sak så får man ju faktiskt finna sig i att bli förlöjligad. Att ha avikande tankar är helt ok. Men att kräva att andra tar de avikande tankarna på allvar är en helt annan sak.
Citera
2025-01-12, 21:14
Medlem
Citat:
🥰💕
Aha. Jag lider inte av något.
Jag mår faktiskt riktigt bra.

Jag vet att det jag säger är obegripligt för dom flesta. Men det finns dom som förstår vad jag säger.
Det kan hända att du kommer att förstå allt en dag.
Är du katolik? Ortodox? Protestant? E du ens kristen?
Citera
2025-01-12, 21:24
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
Är du katolik? Ortodox? Protestant? E du ens kristen?
Vet inte vad jag ska svara.
Jag går min egen väg.
Jag följer det som verkar sant och riktigt i mina ögon.
Jag vandrar ganska ensamt på vägen.
Född vanlig svensk i svenska kyrkan.
Blev radikalt religös en kort tid i 45-årsåldern.
Kom ur det efter 18 månader ca och började studera bredare och tänka friare.
Jag är nöjd med det jag åstadkommit hittills och hoppas nå fler insikter framöver.
Funderar på att bli frimurare nu faktiskt.
Har pratat med några flyktigt och dom tror det kan vara bra för mig.
Citera
2025-01-13, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Självklart får man ifrågasätta, ifrågasättandet är en grundpelare inom vetenskapen.

Men det ställs ju även krav på ifrågasättandet, om man kommer med påståendet att jorden är platt utan att kunna argumentera för sin sak så får man ju faktiskt finna sig i att bli förlöjligad. Att ha avikande tankar är helt ok. Men att kräva att andra tar de avikande tankarna på allvar är en helt annan sak.

Vetenskapen börjar alltmer likna ett skämt, och värre kommer det bli i takt med att den nya totalitarismen får fäste.

Därmed inte sagt att det går komma med precis vad som helst på vilka grunder som helst.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in