• 1
  • 2
Idag, 05:05
Medlem
En nyfiken tanke slog mig plötsligt upp. Det finns många människor i Europa som är över 2 meter långa. Om dessa människor spelar basket skulle det vara lätt att komma in i NBA. Men basket är inte populärt i Europa.

Den genomsnittliga kroppsstorleken i Europa liknar den i USA, så jag undrar varför basket inte är populärt i Europa. Till exempel har även Sydsudan, ett fattigt land i Afrika, sett nyheter om långa människor som tränar basket och går in i NBA. Europa har bättre livsvillkor och fysisk styrka än Sydsudan, men jag har aldrig sett en känd basketspelare.
Citera
Idag, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
En nyfiken tanke slog mig plötsligt upp. Det finns många människor i Europa som är över 2 meter långa. Om dessa människor spelar basket skulle det vara lätt att komma in i NBA. Men basket är inte populärt i Europa.

Den genomsnittliga kroppsstorleken i Europa liknar den i USA, så jag undrar varför basket inte är populärt i Europa. Till exempel har även Sydsudan, ett fattigt land i Afrika, sett nyheter om långa människor som tränar basket och går in i NBA. Europa har bättre livsvillkor och fysisk styrka än Sydsudan, men jag har aldrig sett en känd basketspelare.
Njaa korgboll är inte populärt i Europa.
Citera
Idag, 07:20
Medlem
MyJustices avatar
Tråkigt att titta på antar jag .
Som att titta på Bandy typ
Senast redigerad av MyJustice Idag kl. 07:22.
Citera
Idag, 08:25
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Basket är väl den mest populära sporten i Litauen. Sedan är det ganska stort i Frankrike och Spanien och i några av balkanländerna.
Citera
Idag, 08:29
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det enkla svaret är att basket är urtråkigt att titta på.
Citera
Idag, 09:24
Medlem
Några tänkbara förklaringar, basket uppfanns i Nordamerika och då är det väl rätt så naturligt att den blev stor där.

Tror även att den amerikanska collage-idrotten kan vara en delorsak då sporten kräver tillgång till en sporthall.
Citera
Idag, 09:25
Medlem
Citat:

Basket er vel ganske populært i syd/øst Europa. Luca Doncic og Nikola Jokic er kæmpe stjerner i NBA og en Google søgning siger der er over 60 europæer i den liga.
Senast redigerad av Tveskaeg Idag kl. 09:37.
Citera
Idag, 10:36
Medlem
dwgs avatar
Vissa länder, se Balkan
Mer tryckt på läktaren där än i us and a

Sen är väl basket de meningslöst att kolla på
Citera
Idag, 10:53
Medlem
För att vi spelar korgboll.
Citera
Idag, 12:15
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M--M--X
Njaa korgboll är inte populärt i Europa.
Inte? Serbien är ett lysande exempel på ett baskettokigt europeiskt land.
Citera
Idag, 13:29
Medlem
Majasmokers avatar
Jag kan ju inte svara för Europa men för egen del tycker jag både korgboll & handboll är tråkiga sporter för först går/springer ena sidan mot målet.....gör inte sällan mål....sen gör det andra laget ungefär samma sak....också blir det mål. Sen håller det på så tills båda lagen har mellan 30 & 100 poäng eller vad det nu brukar bli? Mål, mål, mål, mål... Ehh nää.

Både fotboll & hockey känns mycket mer böljande om det är bra matcher. Visst, en fotbollsmatch med noll mål är oftast inte så rolig men t.o.m. då kan det ju vara en oerhört bra match där man framförallt inte gårspringer till andra sidan för att göra ett mål & sen springa tillbaka & vänta på att motståndarsidan ska göra samma sak

Var är variationen?
Citera
Idag, 14:10
Medlem
TurretWithHatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Jag kan ju inte svara för Europa men för egen del tycker jag både korgboll & handboll är tråkiga sporter för först går/springer ena sidan mot målet.....gör inte sällan mål....sen gör det andra laget ungefär samma sak....också blir det mål. Sen håller det på så tills båda lagen har mellan 30 & 100 poäng eller vad det nu brukar bli? Mål, mål, mål, mål... Ehh nää.

Både fotboll & hockey känns mycket mer böljande om det är bra matcher. Visst, en fotbollsmatch med noll mål är oftast inte så rolig men t.o.m. då kan det ju vara en oerhört bra match där man framförallt inte gårspringer till andra sidan för att göra ett mål & sen springa tillbaka & vänta på att motståndarsidan ska göra samma sak

Var är variationen?
Håller med, fotboll är ju en av de sporter där det går att göra mål på ett oändligt många sätt. Man får ju använda fötterna, knä, axlar, mage och huvud för att peta in bollen och bara genom att skjuta bollen är det ju möjligt att göra mål på olika sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in