Citat:
Ursprungligen postat av
Jaggaj5
Förstår egentligen inte varför män väljer att vika ner sig och typ krypa för kvinnor? Jag är själv en kvinna och märker själv hur väldigt desperata män är. I ärlighetens namn är det jävligt konstigt faktiskt.
Inte för att låta som en invandrare men vart e hedern? Ryggraden? tro det eller ej men ”lever hellre celibat” och mannen som inte tar skit överhuvudtaget e jävligt attraktiv.
Jag har själv haft män som typ krupit för min bekräftelse. Jag hatar det verkligen.
Nu tror jag inte att alla kan relatera men tror ni att kvinnor vill bli uppassade?
I min egen åsikt och mina vänners så e typen som vägrar göra hemmasysslor och skiter i allt sånt modernt & lever hellre ensam jävligt attraktiv.
Varför gör nt fler män lika?
Så jävla konstigt
Det som spricker i ditt resonemang är att män som kvinnor eftertraktar inte behöver leva i celibat, en sådan man kan ju tvärtom utan problem hitta nya tjejer och vanligen har en sådan alfaman "alltid" nån form av relation, tar ett förhållande slut börjar han dejta nån typ direkt och har inom kort ny tjej. Det är detta som möjliggör att kunna vara "cool" då en man i det läget tar det för givet att allt löser sig.
Det är lite som med pengar, har man brist på pengar tänker man inte på nåt annat och är desperat på pengar. Har man det gott ställt, ja då kan man vara "cool nog" att inse att pengar inte är allt.
Idag verkar ju många män leva i ofrivilligt celibat (lider verkligen med dessa), då jag själv aldrig gått utan sex i mer än 3-4 veckor sedan jag blev av med oskulden så kan jag inte sätta mig in i hur dessa män mår, men kan förstå att man verkligen mår skit. Nu när dejtingappar finns så blir ju män ratade som aldrig förr och det verkar vanligt att män inte har haft sex på åratal, detta tär garanterat på psyket och resulterar i desperation, vilket ju gör det svårare och svårare.
Men ja, du har helrätt i att många män är riktiga simps och kryper för kvinnor, vet en kille i min närhet som varit så desperat att han åkt 1,5-2 timmar
enkelväg för att gå på den dejt. När han visade sin Tinder sa jag att detta var de absolut fulaste tjejerna jag nånsin sett (alltså, de var verkligen otroligt fula), jo men det var de enda som svarade sa han. Den snubben har även "dejtat" ett par kvinnor med barn, kvinnorna var riktigt typiska medelålders-tanter (han är runt 30), det var nog den enda realistiska chansen till sex för honom.
Män på dejtingappar smörar ju även för riktigt fula kvinnor numera, vilket höjer deras egon. Det är inte alls hjälpsamt att män beter sig på det sättet då det uppmuntrar kvinnor som grupp att se ner på denna typ av män.