2025-01-15, 08:36
Medlem
empoisonnes avatar
Det kanske är jag som tänker helt fel nu men hur ska män (eller kvinnor för den delen) som inte vill utföra hushållssysslor kunna leva själva? Ska mamma och pappa hjälpa till? Självskötande hem? Hembiträde och butler? Jag förstår faktiskt inte. Bor de på hotell och går ut och äter varje måltid?

Jag personligen tycker att det är manligt och omhändertagande med en man kan och vill ta hand om hem och barn. Det absolut osexigaste som finns, könet oaktat, är människor som inte kan laga mat eller ta hand om basic reparation i hemmet.

Jag har varit ihop med en man som inte kunde laga mat och inte heller rensa ett stopp i handfatet. Inte hett alls. Det är färdigheter som alla normalbegåvade vuxna bör kunna. Och har man satt barn till världen ska man kunna ta hand om dem på alla sätt.

När man sedan lever tillsammans så hjälps man åt och då fördelar man hushållssysslorna. I mina relationer har det oftast handlat om att den som utför arbetet är den som är där och då. Och är det mer specifika/svårare uppgifter så har det handlat om intresse och färdigheter.

Vad lever andra för liv där däckskifte (som görs av en däckfirma), sätta upp hyllor, bygga en tv-bänk, tvätta bilen (i en biltvätt) och klippa häcken är något som hör till vardagssysslor (= görs flera ggr i veckan)?

Män som gladeligen reducerar sig själva till en dräng som endast utför vissa manligt kodade sysslor är sjukt osexigt för mig. Samma med kvinnor som reducerar mannen till den rollen. Vad är det för jävla syn på mannen? Smutsigt och nedvärderande tycker jag.
Citera
2025-01-15, 08:47
Avstängd
AbstinentKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZN1
ska dom det ?
Men tänk om man inte behöver och allt är spikat och klart ?
Ja det ska de. Jag tror att det ingår i äktenskap att fruar ständigt ska hitta på nya projekt för honom att sätta upp och hålla på?

Bor man själv så får man nöja sig med att bara sätta upp det nödvändiga.
Citera
2025-01-15, 09:22
Medlem
blagyltas avatar
Vad är det för attraktivt med nån som har snöat in på att stitta henna och glo på tv utan något socialt sällskap. Öht.Hur skall man bryta dumheterna och få ut människan i ljuset är det ens värt det?
Citera
2025-01-19, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
Män ska ju såga, spika och bära brädor och sådant. Finns ju tyvärr män som vägrar göra sådant också.

män som bär brädor blir kvinnor tillslut. se bara snickar-björn som via spikar och bräder blev spikar-lee. kan tänka mej att martin timell blivit flicka också
Citera
2025-01-19, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Självständig och ståtlig. Inte beroende av någon. "The strong silent type" som Tony Soprano hyllar ni vet.

du menar tony montana, al fucking pachino. han doppade ju väldigt nyligen och har fått ett barn med nån brutta. sånt vill tjejor ha, lite italiensk spanking kuk
Citera
2025-01-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
Förstår egentligen inte varför män väljer att vika ner sig och typ krypa för kvinnor? Jag är själv en kvinna och märker själv hur väldigt desperata män är. I ärlighetens namn är det jävligt konstigt faktiskt.

Inte för att låta som en invandrare men vart e hedern? Ryggraden? tro det eller ej men ”lever hellre celibat” och mannen som inte tar skit överhuvudtaget e jävligt attraktiv.

Jag har själv haft män som typ krupit för min bekräftelse. Jag hatar det verkligen.

Nu tror jag inte att alla kan relatera men tror ni att kvinnor vill bli uppassade?

I min egen åsikt och mina vänners så e typen som vägrar göra hemmasysslor och skiter i allt sånt modernt & lever hellre ensam jävligt attraktiv.

Varför gör nt fler män lika?

Så jävla konstigt
'

Du anser alltså att "män" som mer är trotsiga bebis-pojkar som trotsigt vägrar göra viss del av hushållsarbetet i ert gemensamma hem, är attraktiva? Ok. Fint för dig, finns säkert flera mansbebisar som gärna hade haft dig som fru. Så du kan slita ut dig och vara hans låtsas-mamma som tar hand om allt, medans han leker med sina killpolare. Du tänder ju på det, så det är väl fint om du finner dig en mansbebis. För både dig och honom.

Men en riktig och vuxen man förstår att hans kvinna behöver avlastning. Att bära hem tunga matkassa och dammsuga och hänga tvätt på hög höjd är mansgöra, då det är bra med muskler och att man är lång. Delar man på hushållsarbetet, så får båda mer tid för varandra och familjen också. Och kvinnan har mer ork till roliga saker i sängkammaren när kidsen somnat!
Citera
2025-01-19, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
'

Du anser alltså att "män" som mer är trotsiga bebis-pojkar som trotsigt vägrar göra viss del av hushållsarbetet i ert gemensamma hem, är attraktiva? Ok. Fint för dig, finns säkert flera mansbebisar som gärna hade haft dig som fru. Så du kan slita ut dig och vara hans låtsas-mamma som tar hand om allt, medans han leker med sina killpolare. Du tänder ju på det, så det är väl fint om du finner dig en mansbebis. För både dig och honom.

Men en riktig och vuxen man förstår att hans kvinna behöver avlastning. Att bära hem tunga matkassa och dammsuga och hänga tvätt på hög höjd är mansgöra, då det är bra med muskler och att man är lång. Delar man på hushållsarbetet, så får båda mer tid för varandra och familjen också. Och kvinnan har mer ork till roliga saker i sängkammaren när kidsen somnat!

Förmodligen knullades din fru av en sådan "mansbebis" de 5-10 år du var i ett sexlöst äktenskap.

Och du som trodde hon inte ville ha sex, men det bara vara att hon ville ha vild sex med någon annan snubbe hon var kåt på sedan guldrushens dagar.
Senast redigerad av NitzerAc3 2025-01-19 kl. 17:24.
Citera
2025-01-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitzerAc3
Förmodligen knullades din fru av en sådan "mansbebis" de 5-10 år du var i ett sexlöst äktenskap.

Och du som trodde hon inte ville ha sex, men det bara vara att hon ville ha vild sex med någon annan snubbe hon var kåt på sedan guldrushens dagar.

Nope. Min partner mådde inte bra de åren. Kände sig instängd (pga. vårt intensiva familjeliv) och led svårt av sömnbrist. Min partner är extremt introvert och har behov av mycket ensamtid (och sömn). Men fick aldrig ensamtid under de åren. Och alldeles för lite sömn. Vilket tärde på min partner något oerhört. Så när hade du tänkt att min partner under de åren skulle hunnit med att ha en otrohetsaffär vid sidan om mig? Min partner hade helt enkelt ingen sexlust. Vilket jag såhär retrospektivt verkligen kan förstå. Fast det gjorde jag tyvärr inte då. Sömnbristen gjorde att vi såg förbi varandra, båda två... Min partner blev sur på mig och tog ut all sin frustration på mig. Och jag blev sur tillbaka för att jag ville ha intimitet med min partner och fattade inte hur min partner hade det...

Men vi hittade tillbaka till varandra och har det nu underbart på alla plan. Och vi delar på hushållsarbetet. Eller tja, min partner gör något mer, eftersom min partner jobbar mindre än mig. Men båda hjälps iaf. åt. Så att vi får mer tid för varandra och våra barn. Vi har en djupare, mer äkta och genuin kärlek till varandra nu. Och förstår varandras behov och hittar hur vi löser det. Jag är extremt extrovert och min partner extremt introvert. Så. Man behöver finns lösningar som blir bra för båda.
Citera
2025-01-19, 22:40
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
du menar tony montana, al fucking pachino. han doppade ju väldigt nyligen och har fått ett barn med nån brutta. sånt vill tjejor ha, lite italiensk spanking kuk
Menar det jag skriver resten är dina homosexuella fantasier du får ta med en läkare om. Berätta om att du fantiserar om min kuk efter en debatt där du blev släckt angående bolognese.
Citera
Igår, 10:50
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
Förstår egentligen inte varför män väljer att vika ner sig och typ krypa för kvinnor? Jag är själv en kvinna och märker själv hur väldigt desperata män är. I ärlighetens namn är det jävligt konstigt faktiskt.

Inte för att låta som en invandrare men vart e hedern? Ryggraden? tro det eller ej men ”lever hellre celibat” och mannen som inte tar skit överhuvudtaget e jävligt attraktiv.

Jag har själv haft män som typ krupit för min bekräftelse. Jag hatar det verkligen.

Nu tror jag inte att alla kan relatera men tror ni att kvinnor vill bli uppassade?

I min egen åsikt och mina vänners så e typen som vägrar göra hemmasysslor och skiter i allt sånt modernt & lever hellre ensam jävligt attraktiv.

Varför gör nt fler män lika?

Så jävla konstigt

Det som spricker i ditt resonemang är att män som kvinnor eftertraktar inte behöver leva i celibat, en sådan man kan ju tvärtom utan problem hitta nya tjejer och vanligen har en sådan alfaman "alltid" nån form av relation, tar ett förhållande slut börjar han dejta nån typ direkt och har inom kort ny tjej. Det är detta som möjliggör att kunna vara "cool" då en man i det läget tar det för givet att allt löser sig.

Det är lite som med pengar, har man brist på pengar tänker man inte på nåt annat och är desperat på pengar. Har man det gott ställt, ja då kan man vara "cool nog" att inse att pengar inte är allt.

Idag verkar ju många män leva i ofrivilligt celibat (lider verkligen med dessa), då jag själv aldrig gått utan sex i mer än 3-4 veckor sedan jag blev av med oskulden så kan jag inte sätta mig in i hur dessa män mår, men kan förstå att man verkligen mår skit. Nu när dejtingappar finns så blir ju män ratade som aldrig förr och det verkar vanligt att män inte har haft sex på åratal, detta tär garanterat på psyket och resulterar i desperation, vilket ju gör det svårare och svårare.

Men ja, du har helrätt i att många män är riktiga simps och kryper för kvinnor, vet en kille i min närhet som varit så desperat att han åkt 1,5-2 timmar enkelväg för att gå på den dejt. När han visade sin Tinder sa jag att detta var de absolut fulaste tjejerna jag nånsin sett (alltså, de var verkligen otroligt fula), jo men det var de enda som svarade sa han. Den snubben har även "dejtat" ett par kvinnor med barn, kvinnorna var riktigt typiska medelålders-tanter (han är runt 30), det var nog den enda realistiska chansen till sex för honom.

Män på dejtingappar smörar ju även för riktigt fula kvinnor numera, vilket höjer deras egon. Det är inte alls hjälpsamt att män beter sig på det sättet då det uppmuntrar kvinnor som grupp att se ner på denna typ av män.
Senast redigerad av Kapten-Boom Igår kl. 10:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in