Citat:
Ursprungligen postat av
AbsolutVodka12
Sedan kriget började för tre år sedan har vi fått veta att ryska ekonomin är på fallrepet
Var fick du höra det ifrån? Det har jag aldrig hört.
Däremot har jag hört ryzzka troll försöka säga saker på det här viset för att måla upp en falsk bild.
Citat:
Ursprungligen postat av
AbsolutVodka12
att ryska armen håller på att kollapsa och att Ukraina kommer segra. Tre års militärt och ekonomiskt bistånd från EU och USA, men Ryssland fortsätter att avancera.
Ryzzka armen kollapsar varje dag. Det dör tusentals ryzzka soldatar dagligen. Det är en daglig kollaps, dag efter dag.
Citat:
Ursprungligen postat av
AbsolutVodka12
Är det inte dags att öppna ögonen? Ukraina kommer aldrig segra, och det enda som kan få slut på kriget är en förhandlingslösning.
En förhandlingslösning som är godtagbar är inte ett krigsslut eftersom Putin bara kommer ha en vila där han bygger upp sig ännu mer för att sen fortsätta avancera mot de mål han varit tydlig med att han har. Det inbegriper mycket mer än bara Ukraina. Det vet vi eftersom han själv gett oss den infon.
Eftersom Estland är ett utpekat mål för Putin så är det viktigt att de verkligen visar att de menar allvar med att knipsa ryzzen rätt vid pungen som de gör nu. Inte en dag för tidigt att det till slut agerar som man borde gjort för länge sen.
Det enda som oroar nu är Trump. Men om han börjar tramsa så hoppas jag att EU inte agerar som en fitta utan sätter ner foten i nyllet på honom. Blir vi tvungna att försvara oss mot Putin med vapen så får folket i Europa helt enkelt bita i det sura äpplet och så laddar vi vapnet.
Nu gäller det att vi står på Estlands sida när de sätter ned foten i ansiktet på Putin och inte viker oss.