Igår, 06:55
Medlem
Hej!

Fr att gra historien kort.
Blev fr en vecka sen inlagd p sjukhus p grund av en infektion och fick opereras 2 gnger inom 24 h.

Var kraftigt smrt pverkad s fick morfin varje 1-2 h i blodet, men ven Oxynorm i tablettform.
(Vldigt hga doser - ppekade ven sjukvrdspersonal)

Idag 7 dagar efter ska jag bli utskriven.
Mr rakt av skit, r helt varm idag, ont i halsen, kroppen osv. (Listan kan gras lng).

Tror ni det har att gra med att kroppen vant sig vid de hga doserna morfin?
Citera
Igår, 07:20
Medlem
StonedMonkeys avatar
Ja, nr man tnder av ifrn opiater s kan man uppleva influensa-liknande symtom.
Citera
Igår, 07:36
Medlem
EndastVattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dudu111
Hej!

Blev fr en vecka sen inlagd p sjukhus p grund av en infektion och fick opereras 2 gnger inom 24 h.

Var kraftigt smrt pverkad s fick morfin varje 1-2 h i blodet, men ven Oxynorm i tablettform.

Mr rakt av skit, r helt varm idag, ont i halsen, kroppen osv. (Listan kan gras lng).

Om de inte krde ngon slags nedtrappning, s ja. Jag fick trappa ner lngsamt med morfinet nr jag lg inne (tre op p tre veckor) och lngsamt g ver till bara oxy. I brjan behvde jag oxy varje 1,5h fr att kompensera morfinet (plus targiniq), men ven det frskte de ver sista veckan f ner till rimlig dos innan de skickade hem mig (med bde oxy och targiniq p recept).
Citera
Igår, 07:39
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Rent spontant tror jag inte detta har med doserna att gra utan diagnosen.

Du fr precisera var i kroppen du hade infektion, hur mnga oxynorm per hur lnga tidsintervaller du fick dr. Samt nr du blev utskriven antar jag du fick recept p smrtstillande.
Citera
Igår, 17:35
Medlem
Citat:
Hej!

Hejsan broder ! Det du knner r att du tnder av ifrn opiater. Det r ett rent helvete och du komme frmodligen med all sannolikhet m dligt resten utav veckan om s illa vill sig. Men vad du n gr i helvete gr ! Stoppa inte i dig mera.

Jag har tnt av ett par gnger och frsta gngerna r vrst ! Se till att dricka och t bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in