• 1
  • 2
2025-01-14, 10:44
Medlem
Ond.hickas avatar
Kaffet r asdyrt och det gr t mycket kaffe hemma hos mig. Det hnder inte sllan att det finns erbjudande p billigare mrken n de stora, classiska, men jag mig fr att kpa till exempel Icas egna d jag tycker att detta br smaka som att det sttt ppet fr lnge redan frn brjan. Det knns som att det smakar bjudkaffet hos en icke-kaffedrickare (vet inte varfr).

Sjlvklart kan jag kpa allt budgetkaffe som finns fr att testa mig fram, men nr det nd finns ett diskussionsforum s kan vi ju ta varandra i hand och dela erfarenheter. Lt oss sluta grta blod ur snltarmen och brja grta beska, nattsvarta, heta och framfrallt billiga gldjetrar istllet.

Nu vet jag att mnga anser att Lfbergs och Arvid Nordqvist r de billigare mrkena, och gott s. Alla budgetar r vlkomna! Fr att det inte ska bli en listtrd ser jag grna beskrivningar, jmfrelser och diskussioner.
Senast redigerad av Ond.hicka 2025-01-14 kl. 10:49.
Citera
2025-01-14, 10:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag kper ibland Coops Mrkrost, helt ok fr runt 50-lappen. Det smakar mycket kaffe, dvs r drygt.
Citera
2025-01-14, 10:58
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Kaffet r asdyrt och det gr t mycket kaffe hemma hos mig. Det hnder inte sllan att det finns erbjudande p billigare mrken n de stora, classiska, men jag mig fr att kpa till exempel Icas egna d jag tycker att detta br smaka som att det sttt ppet fr lnge redan frn brjan. Det knns som att det smakar bjudkaffet hos en icke-kaffedrickare (vet inte varfr).

Sjlvklart kan jag kpa allt budgetkaffe som finns fr att testa mig fram, men nr det nd finns ett diskussionsforum s kan vi ju ta varandra i hand och dela erfarenheter. Lt oss sluta grta blod ur snltarmen och brja grta beska, nattsvarta, heta och framfrallt billiga gldjetrar istllet.

Nu vet jag att mnga anser att Lfbergs och Arvid Nordqvist r de billigare mrkena, och gott s. Alla budgetar r vlkomna! Fr att det inte ska bli en listtrd ser jag grna beskrivningar, jmfrelser och diskussioner.

Hll reda p kampanjer i butikerna och bunkra upp dig nr dom kommer!
Citera
2025-01-14, 11:00
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Hll reda p kampanjer i butikerna och bunkra upp dig nr dom kommer!
Tack, exakt det som jag skriver om i min trdstart och som jag inte behver tips om.
Citera
2025-01-14, 11:02
Citat:
Tack, exakt det som jag skriver om i min trdstart och som jag inte behver tips om.

Blir s nr jag lser mellan raderna.
My bad.

Till din frga:
Icas kaffe fungerar som ovan nmner.
Citera
2025-01-14, 11:08
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Blir s nr jag lser mellan raderna.
My bad.

Till din frga:
Icas kaffe fungerar som ovan nmner.
Inga problem, urskta drygt svar frn mig!
Tack, kanske ska prova d....
Citera
2025-01-14, 11:12
Citat:
Inga problem, urskta drygt svar frn mig!
Tack, kanske ska prova d....

Ingen fara, tack sjlv.
Ja men gr ett prov.
Kpte sjlv det nr jag hade det svrt ekonomiskt.
Krde mellanrost och inte mrkrost.

Visst kan mrkrost knnas drygare.
Men p ntt stt tycker jag kaffet har sin plats och smak.

Mrkrost doseras som det ska fr just den smaken.
Blir inte bttre av att snla med doseringen fr att f en mellanrost av mrkrosten.
Iaf inte i mina smaklkar.
Citera
2025-01-14, 11:22
Medlem
Citat:

Ot

Kaffe r fan inte asdyrt i min bok, fr mnga kommer ur 1 pkt dremot folk som kper kaffe p lokal, mack, kiosk kan nog uppleva det asdyrt men uppenbart inte tillrckligt dyrt fr att sluta kpa men som sagt, kaffe som kps i butik r oerhrt prisvrt som produkt.
Citera
2025-01-14, 11:24
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Vad jag lrt mig p senare r r att vattnet r A & O .. Polaren kr tex med billigaste mjliga jvla budgetkaffe som finns men det smakar fantastiskt gott, och sen kan jag dricka nt normaldyrt hos mig som inte hller samma klass p lnga vgar.

Polarn kr p nn Garant tror jag .. Minns inte vad den hette men var nn 35-40:- historia.

Ne s vad kaffet kostar har noll betydelse och man mste pricka in rtt sort med vattnet.
Citera
2025-01-14, 11:29
Medlem
Kp en kaffemaskin? Dvs, kaffemaskin dr du frser maskinen med kaffebnor. EJ kapsel allts.
Pris fr kaffet r ungefr som frdigmalt, mjligtvis dyrare fr hela bnor. Kan iofs bero p att hela bnor r av hgre kvalitet (?).

Frdel r att du brygger per kopp, istllet fr en hel kanna. Mindre slseri med andra ord.
Frdel r ocks bttre smak, bttre mjlighet att variera smak.

Nackdel r sklart den hgre investeringskostnaden. Mer underhll i form av rengring. Inte ndvndigtvis i form av mer inkp av kemikalier dock, men mer frekvent mekanisk spolning/diskning av utrustning.
Stor nackdel kan vara att det r 1-kopps-flde, dvs 1 kopp var 1,5min istllet fr 10 koppar direkt efter hur lng tid det nu tar. Allts r det kanske smre om det r mnga personer som vill dricka samtidigt.
Citera
2025-01-14, 12:00
Medlem
Kpte ett kaffe som heter cafego, p matdax igr det kostade 29.90 p extrapris, helt ok kaffe.
Citera
2025-01-14, 12:02
Moderator
Maviels avatar
ica's eget kaffe r som andra skriver helt ok. Dock ogillar jag deras basic sortiment gllande kaffe.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in