• 3
  • 4
Igår, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Ok d kanske koppen kostar dig max 8 spnn det mste man vl nd kunna verleva.
Annars fr du g ver till te som blir billigt. D kanske du kan anvnda tepsen 2 gngen fr att f ner priset. Samtidigt kan man gra eget te med kamomill etc. D blir det nstan gratis.
Men vattnet kommer ju trots allt att kosta en del.
8 kr/ kopp?
Citera
Igår, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dvargvarme
Ord i rttan tid. lskar att spara pengar p mat o dyl genom att leta extrapriser...men jag tycker inte att kaffe r srskilt dyrt faktiskt, bortsett frn "latte" p mugg vilket r ljligt dyrt, tv koppar kostar ju som ett helt paket i butiken.
Hller med, noterar dock att koppar blev kommer i mitt Ot- inlgg

Folk som sippar p sitt plastmunstycke p byn r, ja inte fasen vet jag, sjukt?
😜
O sedan sitta och gnlla ver att butikskaffepaketet r dyrt.
Citera
Igår, 23:08
Medlem
Man br vl ta i berkningen hur svagt kaffet r? Kr kaffebnor i premium maskin. Vill oftast ha det p starkaste lget.(Mest malda bnor per kopp.) Zoegas och en del andra mrken vljer jag 190-200ml. Just nu kpte jag Lfbergs lila bnor och vill ligga p 180ml. Dvs mindre volym eftersom smaken r blaskigare. Kr jag 200ml p den knns kaffet riktigt svagt, Billigast kan ju innebra dyrast om det innebr att man vill ha mer kaffe, bnor eller malt, till varje kopp.
Senast redigerad av DrGiggles Igår kl. 23:12.
Citera
Idag, 00:16
Medlem
Skaffa en Senseo-maskin framfrallt om du ofta tar en kopp sjlv. Blir billigare n snabbkaffe eller traditionell kaffebryggare vill jag pst Fr mig i alla fall.

Senseo trycker ju ur allt kaffe s det blir vldigt lite spill.

Senseo
En pad (kopp) av bra kaffe kostar runt 1-1,5kr. Det r en ganska liten kopp s ofta tar man tv koppar/pads. Rknar det runt 2,50kr per kopp i snitt d.

Bryggkaffe d?
450g kaffe fr 40 kronor Man kan dock s klart hitta billigare men jag r inte heller den som jagar i kampanjbladen.

Ett kaffemtt r 10gram, men man kr rgat s man fr nog ut max 40 koppar 1kr per kopp. Men inte fan tar man heller bara ett kaffemtt i filtret om man vill ha en kopp?
Filter kostar ocks lite men det orkar jag inte rkna p.
Citera
Idag, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag kper ibland Coops Mrkrost, helt ok fr runt 50-lappen. Det smakar mycket kaffe, dvs r drygt.
Samma hr,gller fr mig ocks
Citera
Idag, 01:55
Medlem
"det smakar bjudkaffet hos en icke kaffedrickare" r nog en av dom bttre beskrivningar jag har hrt.

Till din frga. Kaffe som kaffe. Man dricker det oavsett. Det e sen gammalt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in