2025-01-14, 11:58
Medlem
Hej,

Jag har hittat en hemsida dr mbler sljs fr frvnansvrt lga priser. Exempelvis kostar soffor, som normalt sett brukar ligga p ver 10 000 kronor, endast omkring 1 000 kronor dr. Det verkar nstan fr bra fr att vara sant, och jag undrar om ngon vet om denna sida r genuin eller om det finns en risk att bli lurad.
Citera
2025-01-14, 12:08
Medlem
67arigGubbes avatar
Prova? Betala med klarna bara s r du safe.
Citera
2025-01-14, 12:14
Medlem
Loreias avatar
Om du googlar fr man inte upp ngon info om dom, testa sjlv.
Citera
2025-01-14, 13:24
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernesto1995
Hej,

Jag har hittat en hemsida dr mbler sljs fr frvnansvrt lga priser. Exempelvis kostar soffor, som normalt sett brukar ligga p ver 10 000 kronor, endast omkring 1 000 kronor dr. Det verkar nstan fr bra fr att vara sant, och jag undrar om ngon vet om denna sida r genuin eller om det finns en risk att bli lurad.

Kikade p hemsidan. Man kan allts kpa en tv meter bred soffa fr under tusenlappen och f gratis (!) frakt. Lter ju vldigt, vldigt osannolikt. Jag hittar inte heller ngon info, p hemsidan eller nr jag googlar, om det bakomliggande fretaget, vilket brukar vara en vldigt rd varningsflagg.

Samtidigt r min bild av Klarna att deras bedrgeriskydd funkar alldeles utmrkt, d.v.s de tar kostnaden om det r bedrgeri.
Citera
2025-01-14, 19:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Inte en sida jag skulle bestlla frn.

1) Ingen adress eller organisationsnummer p sidan.

2) Gr bara att kontakta via mail och sjlva hemsidan.

3) I allmnna villor str det: 9.2 Tvister som uppstr ur eller i samband med dessa Allmnna Villkor eller Avtalet ska hnskjutas till den behriga domstolen i Stockholm.

Allmnna reklamationsnmnden brukar skta snt hr. Inte en domstol i frsta hand i vrt land. Det r allts bara kopierat och versatt frn en utlndsk sida. Inte anpassat efter svenska sammanhang.

4) Under Allmnna villor str det att vid retur mste paketet vara oppnat och man har 14 dagar p sig att returnera varorna. . Men under Retirpolicy p ett annat stlle
p hemsidan str det att paketet fr ppnas bara man stnger igen det snyggt. Samt att man har 30 dagar p sig att returnera.

Allts olika besked.

6.1 Kparen har rtt att inom 14 dagar efter mottagandet av Produkterna hva Avtalet utan att ange ngra skl. 6.2 Kparen r skyldig att returnera Produkterna i originalskick och frpackning, oskadade och oppnade, till Sljaren.

1. Returperiod
Du har 30 dagar p dig att returnera dina produkter frn det att du mottagit dem. Gott om tid att se om allt passar bra i ditt hem och om du r njd!

2. Villkor fr Retur
Vi ber dig att returnera produkterna i originalskick, helst ofrskad och oanvnd. Det spelar ingen roll om frpackningen inte r helt perfekt s lnge produkterna r i gott skick, r allt bra.

Lgg mrke till ordet OFRSKAD. Anar att det r OSKADAD man r ute efter. Sna felstavningar talar fr att det inte r ett svenskt fretag.

Under allmnna villkor hittade jag inget om att det r fretaget som betalar retur. Dremot stod det under Returpolicy att man mste kontakta dem fr att f returnera. Att de mste skicka dit en lastbil fr att hmta mbeln. Fr du inget svar kan du inte returnera. Ingen adress. Ingenting.

5) Gratis och retur kostar ett antal kronor kronor fr dem. Mblerna r extremt billiga fr dem. S hur gr de en vinst? Genom att ta betalt och inte leverera alls eller leverera fel varor?

6) Inga omdmen alls. S de mste vara extremt nya. Fr om de hller vad de lovar skulle folk skriva positiva omdmen p ntet. Och hller de inte det de lovar s ser vi motsatsen.

Jag skulle inte ta risken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in