• 1
  • 2
Idag, 12:01
Medlem
Jag förstår till viss del att högern i väst hatar Ryssland på grund av dess nationalistiska känslor. Vänsterpartier som det brittiska arbetarpartiet, tyska vänsterpartiet och USA:s demokratiska parti stödjer dock Ukraina och hatar Ryssland.

Ryssland är det enda land som bekämpar västerländsk imperialism. Dessutom är ukrainare de som grundade den nazistiska milisen Azov och följer nazistiska personer som Bandera. Snarare är Ukraina ett monster närmare höger. Det finns ingen anledning för västerländska vänsterister att försvara Ukraina.

Men västerländska vänsterpartister hatar Ryssland för att de bekämpar västerländsk imperialism. Självklart är jag konservativ och stöder den ryska regeringen, men jag undrar varför västerländska vänsterister stödjer ukrainare som har extrema högertendenser. Hatar inte västerländska vänsterister nationalism?

Varför är Ryssland så impopulärt bland västerländska vänsterpartister? Jag trodde att västerländska vänsterister skulle gilla Ryssland för att de hatar imperialism och nationalism.
Citera
Idag, 12:04
Medlem
Neltets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow

Varför är Ryssland så impopulärt bland västerländska vänsterpartister? Jag trodde att västerländska vänsterister skulle gilla Ryssland för att de hatar imperialism och nationalism.

Problemet är att Ryssland är kanske världens mest nationella och imperialistiska land för närvarande.
Citera
Idag, 12:05
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Jag förstår till viss del att högern i väst hatar Ryssland på grund av dess nationalistiska känslor. Vänsterpartier som det brittiska arbetarpartiet, tyska vänsterpartiet och USA:s demokratiska parti stödjer dock Ukraina och hatar Ryssland.

Ryssland är det enda land som bekämpar västerländsk imperialism. Dessutom är ukrainare de som grundade den nazistiska milisen Azov och följer nazistiska personer som Bandera. Snarare är Ukraina ett monster närmare höger. Det finns ingen anledning för västerländska vänsterister att försvara Ukraina.

Men västerländska vänsterpartister hatar Ryssland för att de bekämpar västerländsk imperialism. Självklart är jag konservativ och stöder den ryska regeringen, men jag undrar varför västerländska vänsterister stödjer ukrainare som har extrema högertendenser. Hatar inte västerländska vänsterister nationalism?

Vi i vänstern hatar Ryssland pga dess invasion och massmord i Ukraina, om Putin är konservativ eller smygkommist kan kvitta eftersom han är en psykotisk massmördare.
Citera
Idag, 12:08
Medlem
franges avatar
Det kan ju ha att göra med hur ryssar beter sig i största allmänhet, som gör att så gott som alla oavsett partitillhörighet avskyr Ryssland?

Och det ryska synsättet - "alla som inte stödjer Ryssland är nazister!!" - kanske inte delas utav någon som inte är just ryss själv?

Termen "nazist" har en helt egen definition just bland er ryssar, som ni är helt ensamma om.
Senast redigerad av frange Idag kl. 12:12.
Citera
Idag, 12:10
Medlem
Citat:

Vilken vänster? Klassiska vänsterpartier är ganska positivt inställda till Ryssland och har motsatt sig det mesta som går Ryssland emot, inte minst Vänsterpartiet i Sverige.
Citera
Idag, 12:14
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Ryssland är Imperialister och nationalister

Till på köpet är den en autokrati där Presidenten gett sig själv rätten att bli omvald i all evighet samt skickat ut 100 000-tals pojkar och män i döden.
Räcker det så ?

Kort sagt : De flesta vänsteranhängare är först och främst demokrater . De hatar Putins regim, inte själva landet. Vilket de flesta borde förstå, om man inte bott under en sten de senaste 3 åren och inte följt med nyhetsflödet.
Citera
Idag, 12:17
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det kan ju ha att göra med hur ryssar beter sig i största allmänhet, som gör att så gott som alla oavsett partitillhörighet avskyr Ryssland?

Och det ryska synsättet - "alla som inte stödjer Ryssland är nazister!!" - kanske inte delas utav någon som inte är just ryss själv?

Termen "nazist" har en helt egen definition just bland er ryssar, som ni är helt ensamma om.
Vilket Ukrainanötterna speglar förträffligt genom att säga "Rysstroll" åt allt som inte stämmer överens med deras egen världsbild.
Citera
Idag, 12:18
Medlem
TELAVIV91s avatar
Det är framförallt liberaler som är emot Ryssland
Citera
Idag, 12:25
Medlem
Klas-Vegass avatar
Ryssland, som själva upplevt globo-homo-ateism är det enda land som gör motstånd idag. För de vet vad det innebär. Naturligtvis hatar vänstern ryssland.

Var är 70-talets fredsrörelse? Idag är man tydligen pro-krig.
Citera
Idag, 12:36
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:

Kanske för att de ogillar nazistättlingarna i Ryssland? Ryssland var Nazitysklands främsta allierade under början av andra världskriget... Eller för att de ser Ryssland för vad de är? En diktatur som vill oss alla ont.
Citera
Idag, 12:36
Medlem
Det jag inte gillar med Putte är att han motarbetar Etno-nationalister i UKraina.

Ukraina är ett ungt land som försöker hitta sin identitet. Och nu har dom gjort det.

Nu är det så att Svenska Vikingar grundande både germanska? Ukraina och slaviska Ryssland.

Men detta krig är dårskap. Det är fortfarande VITA människor vi har att göra med. Gör bara FRED nu, ingen mer skall skadas. Det är ett dåraktigt krig sponsrade av globalister, som måste ta slut nu.

Jag tror MAGA kommer göra fred nu. Eftersom globalisterna USA har satt sin fula fot där som vanligt. Nu när MAGA-folket styr kommer det bli fred.
Senast redigerad av Nordsj Idag kl. 12:40.
Citera
Idag, 12:40
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajstuds
Vilken vänster? Klassiska vänsterpartier är ganska positivt inställda till Ryssland och har motsatt sig det mesta som går Ryssland emot, inte minst Vänsterpartiet i Sverige.
Du skulle kanske sluta hitta på en massa skit din mupp.

14 maj 2024 — Vänsterpartiet har fördömt Rysslands angreppskrig från start och vi står bakom det humanitära och militära stöd som Ukraina fått från Sverige ...
https://www.vansterpartiet.se/euval2...litik/ukraina/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in