2025-01-15, 21:15
Medlem
Hej alla!

Köpte en iPhone 11 PRO på loppis som tydligen är låst till ett Apple id konto. Det vill säga mobilen har lösenord och kan inte användas. Hur löser jag detta? Går det ta bort?
Citera
2025-01-15, 21:28
Medlem
Raggarspinns avatar
Nej, det går inte att ta bort.
En iPhone aktiveras mot en server och om just din iPhone redan är aktiverad med ett annat Apple-ID så kan du inte på ett enkelt sätt ta bort det. Låset är inte i mobilen.
Starta upp den och anslut till internet så kanske du får ett meddelande från förra ägaren alternativt ett oväntat besök.
Citera
2025-01-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Nej, det går inte att ta bort.
En iPhone aktiveras mot en server och om just din iPhone redan är aktiverad med ett annat Apple-ID så kan du inte på ett enkelt sätt ta bort det. Låset är inte i mobilen.
Starta upp den och anslut till internet så kanske du får ett meddelande från förra ägaren alternativt ett oväntat besök.

Jag förstår, kan man lämna in den för service och få den fixad må tro?
Citera
2025-01-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Jag förstår, kan man lämna in den för service och få den fixad må tro?

enkla svaret nej... det är endel av säkerheten med Iphone. är den låst är den låst... Skicka ett mail till FBI möjligen. men de kommer inte hjälpa dig. om de kan
Citera
2025-01-15, 22:08
Medlem
Raggarspinns avatar
Som sagt, aktiveringslåset ligger på en server och inte i mobilen. Möjligt att du kan byta ut moderkortet mot ett som inte är låst till ett apple-id.
Alternativet är att ansluta iPhone till en falsk aktiveringsserver som aktiverar mobilen. Den blir dock låst så fort den ansluter till apples aktiveringsserver. Detta är vanligt utomlands. Stulna iPhone säljs som olåsta men blir obrukbara när de ansluter till internet.
Citera
2025-01-15, 22:29
Medlem
auruns avatar
Sorry nope. Till och med polisen har enorma problem med att komma in i iPhones.
När min pappa dog var det helt omöjligt även med dödsintyg i Apple-butik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in