• 6
  • 7
2025-01-16, 21:07
Avstängd
hur många har "riktig prenumeration" på DN? 30 000 statliga byråkrater har DN gratis plus bibliotek mm och Bonniet får 400 miljoner i bidrag. I realiteten är DN finansierad av staten med säkert 80 - 90 %. Peter Sweden verkar pilla på egen hand o folk tycks gilla det. Att Bonnier och SVT bojkottar X är 100% politisk aktivism.
Citera
2025-01-16, 21:54
Medlem
Jaha, varför ska man bry sig om att en norsk grifter följs av en massa amerikanska boomerkonservativa och botar?
Citera
2025-01-16, 22:09
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Jaha, varför ska man bry sig om att en norsk grifter följs av en massa amerikanska boomerkonservativa och botar?
Ojdå, här har vi någon som hänger på Reddit. Grifter, boomer, konservativa och botar.

Om du hade nämnt Ryssland så hade du fått full pott.
Citera
2025-01-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ojdå, här har vi någon som hänger på Reddit. Grifter, boomer, konservativa och botar.

Om du hade nämnt Ryssland så hade du fått full pott.
Vad har Reddit att göra med att han bokstavligen är en grifter som producerar innehåll för konservativa boomers i USA och har noll genomslag i det landet han påstår sig vara från? Finns bokstavligen ingen nationalist i Sverige som tar i den här norska muppen med tång.
Citera
2025-01-16, 22:58
Medlem
Praisethesuns avatar
https://rationalwiki.org/wiki/Peter_Sweden

Härlig grabb det där..
Citera
2025-01-16, 23:02
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Han borde byta namn till Peter Bot. Ärligt talat. Är det här allt alt-högern har att komma med? Lönniga konspirationsnötter?
Senast redigerad av CaptainInsane-o 2025-01-16 kl. 23:05.
Citera
2025-01-16, 23:54
Medlem
Babydolls avatar
Självklart har MSM ganska få följare på andra plattformar än deras huvudsakliga distributionsväg (egen webbplats eller tv-kanal).

Om jag exempelvis vill läsa nyheterna på Expressen så skrollar jag igenom deras webbplats expressen.se
varför skulle jag även vilja följa Expressen på X eller Facebook, och slösa min tid på att läsa samma nyheter/texter en gång till?!?

Tv4 nyheterna ser jag på tvn i vardagsrummet. I undantagsfall på Tv4 play. Men aldrig i livet att jag dessutom skulle följa dem på alternativa sätt också.
Citera
2025-01-16, 23:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Han borde byta namn till Peter Bot. Ärligt talat. Är det här allt alt-högern har att komma med? Lönniga konspirationsnötter?
Vad ska vi kalla Blodarvs-Klanen Bonniers menlösa och 100% bidragsberoende produkter.
Citera
2025-01-31, 14:32
Medlem
MonitorLizards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Helt enig. Jag tror att många siffror avseende följare på div sociala medier är fake.

Du menar som mannen bakom draperiet i trollkarlen från Oz?

Jag testade att köpa följare en gång på kul för att se om det var real. Det dök upp 200 followers på en dag som försvann i stort sett på ett par dagar.

Det är en ekonomi det med. Det intressanta är interaktionen mellan anonyma och offentliga konton och varför den sker alls.

Kan man kartlägga den vilket är rätt lätt idag så ser man genom draperiet om man har tur.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in