Citat:
Ursprungligen postat av
beaver_se
Så är det kosmetiska förändringar brukar vara okey, men just att ändra axelavståndet med en längre sving.. Då krävs att man gör en ny registreringsbesiktning, Svetsar man om svingen skall den väl testas för att säkerställa att svetsningen är okey.
Till TS. Varför lägga ner så mycket tid/pengar på en moppe? Planera istället för att ta mc-kort och köp en motorcykel om nått år istället är mitt tips.
PS. Tänk på att gör man förändringar utan att besiktiga om fordonet gäller inte försäkringen vid en olycka och det kan bli dyrt.
När jag läser all info so går att hitta om min moped på transportstyrelsen så hittar jag ingen info om axelavstånd, finns det någon annan stanns tro? Finna typ ingen info alls om man söker på mopeden modell... Annars går det ju inte kontrollera om jag förlängt svingen xD
Så mycket tid o pengar kommer jag inte lägga ner, (köpte moppen för 1000 spänn o hade velat flytta/förlänga bak hela sätet då styret slår i knäna när jag sitter vanligt... Mc kort och en större hoj hade däremot kostat mycket tid o pengar
Men är detta bara antaganden får jag kanske höra av mig till en besiktningsverkstad...