2025-01-18, 13:52
Medlem
Jag försöker att hitta en bra dator till cs2 ungefär kunna få 300-400 fps på. Är det någon som har tips på en bra dator till cs2 jag har en budget på ungefär 16 000 kr
Citera
2025-01-18, 14:10
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonden57
Jag försöker att hitta en bra dator till cs2 ungefär kunna få 300-400 fps på. Är det någon som har tips på en bra dator till cs2 jag har en budget på ungefär 16 000 kr

Ett bättre forum för den frågan är SWEClockers.
Citera
2025-01-18, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Ett bättre forum för den frågan är SWEClockers.
Okej tack
Citera
2025-01-18, 18:46
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suspect2227
Jag har aldrig förstått varför man behöver så många fps?
Räcker inte 60, det är väl ändå det högsta antalet fps vår hjärna kan hantera?
Seriös fråga.

Svarar som på TS fråga.

SWEClockers är ett bättre forum för den frågan.

Tro mitt ord.
Citera
2025-01-18, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suspect2227
Jag har aldrig förstått varför man behöver så många fps?
Räcker inte 60, det är väl ändå det högsta antalet fps vår hjärna kan hantera?
Seriös fråga.
man kan ju påstå att 24 bilder per sekund är tillräckligt för film och där stämmer detta men inte för den typen av spel
Det fungerar inte så.

Man märker en distinkt och tydlig skillnad på 60mhz och 144mhz kan jag tala om och det finns en del tekniska förklaringar vi inte behöver gå in på i den här tråden. Du kan börja med att ta redan på hur snabb din mus är, vilken upplösning den har i specifikationen som kommer vara sjukt mycket högre.

Dra muspekaren snabbt fram och tillbaka över skärmen med vit bakgrund. Då ser du tydligt att muspekaren likasom stegar/hackar fram. Där ser du logiken enkelt förklarat.

Det är ganska mycket som skall ske rent tekniskt och vid spelande med CS är sunt supervikigt; ju bättre man är ju viktigare. men en vanlig spelare kanske inte märker nått men duktiga märker en massa direkt.
Senast redigerad av Brodrude 2025-01-18 kl. 23:49.
Citera
2025-01-18, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Det svaret tror inte jag så mycket på för om man är där du påstår då vet man hur snacket går och det tar man till sig.

Är du seriös?
jag är seriös men jag kan en del om datorer men inte så mycket jag behöver bara kontakt med någon som är kunnig men ja jag är seriös spelar i en ganska bra liga.
Citera
2025-01-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonden57
jag är seriös men jag kan en del om datorer men inte så mycket jag behöver bara kontakt med någon som är kunnig men ja jag är seriös spelar i en ganska bra liga.

Vist men du skulle sagt mer allmänt liksom... är ju mycket som spelar in och du borde ju tatt till nånting av hur snacket går.

kom nu inte och säg att du spelar på WIFI och en 4k skärm exempelvis. Jag kan rekommendera en 1080p skärm om du verkligen är seriös (jag spelade CS otroligt mycket för nästa tio år sen).
Citera
2025-01-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Vist men du skulle sagt mer allmänt liksom... är ju mycket som spelar in och du borde ju tatt till nånting av hur snacket går.

kom nu inte och säg att du spelar på WIFI och en 4k skärm exempelvis. Jag kan rekommendera en 1080p skärm om du verkligen är seriös (jag spelade CS otroligt mycket för nästa tio år sen).
Jag har en 1080p skärm det är datorer jag snackar om
Citera
2025-01-19, 00:05
Medlem
Ok allt spelar roll vid dessa spel.

Det du skall ha är en skärm med låg ms i dag finns det skärmar med så låg som 0,5ms.
Du skall ha en bra trådad mus.
Du skall ha trådad anslutet nätverk och skall se till att det är lågt ping på uppkopplingen, allså det bredband som du betalar för. Det är det viktigaste. Du kan lira på 10/10 lina om det är så, låg ping/latency är verkligen supervitigt. Gärna under 10 där, uppe vid 19 så börjar det märkas så undvik all spelade över det.

Förutom detta kan du nöja dig med en 10080p skärm och ett RTX3060 och allt bättre än det därutöver. Men du kan lira där allt i inställningarna är satt på det lägsta. Kom ihåg at din topp FPS saknar betydelse, det är din lägsta FPS du tittar på , det är den du skall föröka höja. Därav din fel ställda fråga. Du vill inte ha stutering

på processorn är det viktigast att enstaka kärna är stark. mer än antal kärnor... AMD är bättre.

Sen tveka systemet avinstallera så mycket du kan , antivirus av stängt. Drivutiner är skitviktigt chipset.

läs massa på nätet. liknade detta https://fragbite.se/cs/news/53444/en...a-lagget-i-cs2
Senast redigerad av Brodrude 2025-01-19 kl. 00:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in