• 1
  • 2
2025-01-18, 14:19
Medlem
Mnga svenska trningsvideos ploppar upp tit som tt p youtube, tiktok och instagram.

t.ex. Sampev2, Fabian gl, Atron, Linus Carlen m.m.

Det r provocerande hur mnga av dem sljer proteinpulver och andra kostilskott till ungdomar nr det r uppenbart att de anvnder steroider.

Vilken typ av liv lever de nr de ljuger fr sig sjlva och allmnheten att de r naturliga?
Hur sover de p ntterna nr de lurar ungdomar?
Citera
2025-01-18, 14:30
Medlem
eltonkebabs avatar
Det r vl det som r vad att vara "fake natty" gr ut p, att lura korkade mnniskor till att kpa vrdelsa kosttillskott, trningsprogram, etc. Och visst r det omoraliskt, ungefr samma som vad pinnsmala, photoshoppade modeller gr fr unga tjejers psykiska hlsa och kroppsuppfattning.
Citera
2025-01-18, 15:26
Medlem
CoachFattys avatar
Det hr r ju hela fitness industrin, ingenting som du ser r ju kta eller verkligt i mngt och mycket.
Citera
2025-01-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoachFatty
Det hr r ju hela fitness industrin, ingenting som du ser r ju kta eller verkligt i mngt och mycket.

Jag frstr att fitnessindustrin r p det viset. I alla fall de som tvlar. Men mnga yngre personer r vll i ett grnsland mellan livstil och tvling.

Str mig p livstilen. Typisk video. Personen vaknar p morgonen proppar i sig tabletter och pulver. Sedan s r det extremt viktigt vad personen ter tydligen. Drav. "Full day of eating".
Men det nmns aldrig testosterone sprutan innan frukost. En komisk detalj jag hittat r att mnga anabola influencers r oroliga ver levern s de ter ngon tabblet som r bra fr levern.(Anabola giveaway)

nskar att den yngre generationen trnar mer sunt.
Men verkar g t fel hl dr anabola r mer accepterat och kosttilskotten r en inkrsport.
Anabola influencer.
Senast redigerad av buffalo3tys 2025-01-18 kl. 16:16.
Citera
2025-01-18, 16:04
Medlem
CuckoosNests avatar
Visst det r fult att hvda saker som "denna produkt hjlpte mig bla bla bla osv" nr dom i sjlva verket gr p ngot.
Men vilken "vanlig" reklam r inte verdriven till max fr att locka till sig kunder?
Citera
2025-01-18, 16:05
Medlem
FitGirlies avatar
Varfr inte bara sluta titta p deras videor?
Sen behvs sklart protein och mat med, ven om du dopar dig.
Citera
2025-01-18, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Visst det r fult att hvda saker som "denna produkt hjlpte mig bla bla bla osv" nr dom i sjlva verket gr p ngot.
Men vilken "vanlig" reklam r inte verdriven till max fr att locka till sig kunder?

Ja det stmmer att reklam vanligtvis verdriver fast sanningen brukar inte vara kriminell i vanlig reklam.(hoppas jag)
Citera
2025-01-18, 16:22
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitGirlie

Exakt s
Citera
2025-01-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Jag frstr att fitnessindustrin r p det viset. I alla fall de som tvlar. Men mnga yngre personer r vll i ett grnsland mellan livstil och tvling.

Str mig p livstilen. Typisk video. Personen vaknar p morgonen proppar i sig tabletter och pulver. Sedan s r det extremt viktigt vad personen ter tydligen. Drav. "Full day of eating".
Men det nmns aldrig testosterone sprutan innan frukost. En komisk detalj jag hittat r att mnga anabola influencers r oroliga ver levern s de ter ngon tabblet som r bra fr levern.(Anabola giveaway)

nskar att den yngre generationen trnar mer sunt.
Men verkar g t fel hl dr anabola r mer accepterat och kosttilskotten r en inkrsport.
Anabola influencer.

Men r du och alla andra helt hjrndda , det r sjlvklart att dom som anvnder nnting inte sger det p sociala medier , vi bor i Sverige och AAS r olagligt. Drav att ingen stoltserar med sitt anvndande. Sen dom som skriker ut hela tiden eller skriver i sin bio att dom r natty men inte r det r ocks lika dumma i huvudet. Om man anvnder s hller man kften och ppekar inte att man r natty hela tiden
Citera
2025-01-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FitGirlie

Jag r intresserad av trning och algoritmen vet det.
Ser hellre att de slutar ta anabola steroider n att jag undviker trningsvideos.
Citera
2025-01-18, 16:36
Medlem
FitGirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ser hellre att de slutar ta anabola steroider n att jag undviker trningsvideos.

Jo, visst. Finns mycket man skulle vilja frndra hr i vrlden, men det r strider man inte kommer vinna. Det kommer bara ta din energi, strunt i dom i stllet.
Citera
2025-01-18, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matemat1ern
Men r du och alla andra helt hjrndda , det r sjlvklart att dom som anvnder nnting inte sger det p sociala medier , vi bor i Sverige och AAS r olagligt. Drav att ingen stoltserar med sitt anvndande. Sen dom som skriker ut hela tiden eller skriver i sin bio att dom r natty men inte r det r ocks lika dumma i huvudet. Om man anvnder s hller man kften och ppekar inte att man r natty hela tiden

Men de visar ju med sin kropp att de anvnder steroider.

Ngon mste vga ppeka att kejsaren r naken.
Alla ser ju att de gr p steroider.

Jag frstr att de Inte stoltserar med det.
Jag frstr dock inte hur man kan gra en business av det fr att lura ungdomar.
Mnga videos dokumenterar ju vad de ter fr att "prove a point" att de r s man blir muskuls.
Med proteinpulver och dylikt. Och trning.

Vilken typ av liv lever de nr de ljuger fr sig sjlva och allmnheten att de r naturliga?

Det r manipulativt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in