Citat:
Ursprungligen postat av
kemkemLO
Stockholm är verkligen en liten pöl
Genom ett osannolikt sammanträffande har jag via en bekant fått mycket information om en kvinna som hen träffat i sin yrkesutövning. Information som jag inte hade rätt till att ta del av ska sägas men ni vet hur det kan bli ibland när man pratar och även om hen har tystnadsplikt så...
Kvinnan i fråga har haft en turbulent uppväxt. Hennes mamma har tre barn med tre olika män och detta har påverkat henne väldigt mycket. Kvinnan har försökt ta sitt liv flera gånger och varit inlagd på psyket många gånger och är deprimerad och blivit medicinerad. Hon är ca 21 år och kommer från Armenien. Hon har också aspergers. Inte direkt en bra kombination om man vill ha ett förhållande. Hon har nu börjat dejta sjöofficeraren.
Sjöofficeraren är en person som står mig väldigt nära och jag vet bara inte hur jag ska gå tillväga. Ska jag inte säga något? Berättar jag så kommer han undra var informationen kommer ifrån och det kan jag inte berätta för då kan min vän förlora sitt jobb.
Att jag sitter på så mycket information om en random kvinna som sedan börjar dejta någon i min närhet tycker jag är så konstigt och nästan som ett tecken från högre makter.
Hon har inte berättat för sjöofficeraren om sin bakgrund utan bara att hon läser på komvux och jobbar.
Hur ska jag göra för att skydda någon jag tycker om?
Är det viktigt att det är just en sjöofficer?
Jag tror i alla fall din sjöofficer rätt snart får reda på att hon har tre barn, autism, antidepressiva och bakgrund i Armenien. Det är inte direkt hemlighetsstämplad info, det kommer fram i normal dejting. Det är väl lite ovanligt att vara ensamstående trebarnsförälder när man är så ung, men det är väl inget extremt med något av det där.