• 1
  • 2
2025-01-18, 18:38
Medlem
Stockholm är verkligen en liten pöl

Genom ett osannolikt sammanträffande har jag via en bekant fått mycket information om en kvinna som hen träffat i sin yrkesutövning. Information som jag inte hade rätt till att ta del av ska sägas men ni vet hur det kan bli ibland när man pratar och även om hen har tystnadsplikt så...

Kvinnan i fråga har haft en turbulent uppväxt. Hennes mamma har tre barn med tre olika män och detta har påverkat henne väldigt mycket. Kvinnan har försökt ta sitt liv flera gånger och varit inlagd på psyket många gånger och är deprimerad och blivit medicinerad. Hon är ca 21 år och kommer från Armenien. Hon har också aspergers. Inte direkt en bra kombination om man vill ha ett förhållande. Hon har nu börjat dejta sjöofficeraren.

Sjöofficeraren är en person som står mig väldigt nära och jag vet bara inte hur jag ska gå tillväga. Ska jag inte säga något? Berättar jag så kommer han undra var informationen kommer ifrån och det kan jag inte berätta för då kan min vän förlora sitt jobb.

Att jag sitter på så mycket information om en random kvinna som sedan börjar dejta någon i min närhet tycker jag är så konstigt och nästan som ett tecken från högre makter.

Hon har inte berättat för sjöofficeraren om sin bakgrund utan bara att hon läser på komvux och jobbar.

Hur ska jag göra för att skydda någon jag tycker om?
Citera
2025-01-18, 18:58
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemkemLO

Genom ett osannolikt sammanträffande har jag via en bekant fått mycket information om en kvinna som hen träffat i sin yrkesutövning. Information som jag inte hade rätt till att ta del av ska sägas men ni vet hur det kan bli ibland när man pratar och även om hen har tystnadsplikt så...

Kvinnan i fråga har haft en turbulent uppväxt. Hennes mamma har tre barn med tre olika män och detta har påverkat henne väldigt mycket. Kvinnan har försökt ta sitt liv flera gånger och varit inlagd på psyket många gånger och är deprimerad och blivit medicinerad. Hon är ca 21 år och kommer från Armenien. Hon har också aspergers. Inte direkt en bra kombination om man vill ha ett förhållande. Hon har nu börjat dejta sjöofficeraren.

Sjöofficeraren är en person som står mig väldigt nära och jag vet bara inte hur jag ska gå tillväga. Ska jag inte säga något? Berättar jag så kommer han undra var informationen kommer ifrån och det kan jag inte berätta för då kan min vän förlora sitt jobb.

Att jag sitter på så mycket information om en random kvinna som sedan börjar dejta någon i min närhet tycker jag är så konstigt och nästan som ett tecken från högre makter.

Hon har inte berättat för sjöofficeraren om sin bakgrund utan bara att hon läser på komvux och jobbar.

Detta doftar sill.

Varför är du så angelägen om andras privatliv?
Citera
2025-01-18, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Detta doftar sill.

Varför är du så angelägen om andras privatliv?

För att jag bryr mig om officeraren och förstår att förhållandet aldrig kommer bli bra med tanke på att kvinnan är psykiskt sjuk.

Hur skulle du göra om du visste att din son/bror/kompis började dejtade en kvinna som är allt annat än stabil och harmonisk?
Citera
2025-01-18, 19:29
Medlem
anothes avatar
Citat:
OK? Och dessa detaljer fick du reda från vem ? henne själv ?

Eller är du besatt av nån, känner dig brädad av hans 20-åriga fästmö och söker motivation att förstöra mellan dem ? Leta vidare efter annan karl.
Citera
2025-01-18, 19:30
Medlem
smickras avatar
Citat:
För att jag bryr mig om officeraren och förstår att förhållandet aldrig kommer bli bra med tanke på att kvinnan är psykiskt sjuk.

Hur skulle du göra om du visste att din son/bror/kompis började dejtade en kvinna som är allt annat än stabil och harmonisk?

Garanterat låta bli att lägga mig i. Låt naturen ha sin gång så blir det bra skall du se.
Citera
2025-01-18, 19:51
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:

Är det viktigt att det är just en sjöofficer?

Jag tror i alla fall din sjöofficer rätt snart får reda på att hon har tre barn, autism, antidepressiva och bakgrund i Armenien. Det är inte direkt hemlighetsstämplad info, det kommer fram i normal dejting. Det är väl lite ovanligt att vara ensamstående trebarnsförälder när man är så ung, men det är väl inget extremt med något av det där.
Citera
2025-01-18, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Är det viktigt att det är just en sjöofficer?

Jag tror i alla fall din sjöofficer rätt snart får reda på att hon har tre barn, autism, antidepressiva och bakgrund i Armenien. Det är inte direkt hemlighetsstämplad info, det kommer fram i normal dejting. Det är väl lite ovanligt att vara ensamstående trebarnsförälder när man är så ung, men det är väl inget extremt med något av det där.

Hon har inga barn. Hon har växt upp i en familj där hennes mamma har skaffat barn med tre olika män och det har satt stora spår i henne. Hon är extremt labil enligt min vän och jag tror jag måste berätta vad jag vet men jag vet bara inte hur.
Citera
2025-01-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
OK? Och dessa detaljer fick du reda från vem ? henne själv ?

Eller är du besatt av nån, känner dig brädad av hans 20-åriga fästmö och söker motivation att förstöra mellan dem ? Leta vidare efter annan karl.

Informationen kommer från någon som behandlat henne inom psykiatrin.
Citera
2025-01-18, 20:45
Medlem
Lagopussys avatar
Såna här trådar fascinerar mig. Får mig att undra om du vet mer än du säger och om ditt motiv så klart.
Citera
2025-01-18, 21:16
Medlem
Charlie-Whites avatar
Det hela är väldigt enkelt. Du säger såklart till henne att du vet om hennes bakgrund och att du vill att hon berättar Det för honom annars gör du det.

Eller är du kanske för feg för det?
Citera
2025-01-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Det hela är väldigt enkelt. Du säger såklart till henne att du vet om hennes bakgrund och att du vill att hon berättar Det för honom annars gör du det.

Eller är du kanske för feg för det?

Jag känner henne inte och har aldrig träffat henne. Hon är för mig en helt främmande människa som jag bara råkat höra om och denna kvinna har nu börjar träffa en närstående person till mig. Det är alltså sjöofficeraren jag känner. Hade hon träffat någon annan hade jag inte brytt mig ett dugg.
Citera
2025-01-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Såna här trådar fascinerar mig. Får mig att undra om du vet mer än du säger och om ditt motiv så klart.

Jag har inget annat motiv än att skydda sjöofficeraren så gott jag förmår. Jag vet mer om kvinnan i fråga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in