• 2
  • 3
2025-01-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Mycket dåligt omdöme av en svensk officer att inleda en sexuell relation med en 21-årig armeniska. En armeniska med psykiska problem och whitetrashbakgrund, dessutom.

Jag hoppas du förstår att du har outat dig själv samt övriga inblandade. Hur många sjöofficerare tror du att det finns i Stockholm? Hur många 20-åriga armeniskor som pluggar på komvux tror du att det finns i Stockholm?

Sjöofficeren behöver du inte hjälpa. Han bör avskedas.

/Alplandskap

Ingen av de inblandade parterna vet vad jag vet. Som jag tidigare berättade var det enbart på grund av en osannolik tur som en bekant berättade om armeniskans psykiska tillstånd förra året. Hon är inte stabil och verkar tyvärr komma från en riktigt trasig bakgrund.
Citera
2025-01-20, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Jag själv har fått liknande behandling av en nära vän, visst var det "fult" gjort i början tyckte jag. Tiden går och jag tackar min vän för denna iaktagelse.

Du kan ju först fråga vad din vän tycker om denna kvinna och varför han gillar henne, att vara konkret vad personen har för karaktärsdrag som just din vän gillar. Om det bara handlar om det yttre så är det ju bra att du ger exempel på dina iakttagelser, för om din vän älskar en sådan person lär det blir svårt för din vän att tänka rationellt. Som sagt många säger att andra inte ska blanda sig in i någon annans privatliv, men om du nu "älskar" din vän och nu menar jag inte kärleksrelation utan mer som brödraskap, så kommer i din vän tacka dig i framtiden.

Det är i de banorna jag tänker.
Citera
2025-01-21, 09:45
Medlem
Orm Ondes avatar
Jag förstår TS dilemma. Saken är inte alls så enkel som en del påstår i tråden. Att ha en relation med en psykiskt sjuk människa är otroligt slitsamt och nedbrytande för både partnern och omgivningen. Jag vet av egen erfarenhet. Kan du berätta för din vän på ett sätt som inte avslöjar uppgiftslämnaren så gör det. Han kommer kanske inte att tacka dig direkt men kommer att förstå med tiden.
Citera
2025-01-21, 11:35
Medlem
CC75s avatar
För mig är detta enkelt. Är ni bra vänner är det lite som...

Citat:
"I need your help. I can´t tell you what it is. You can never ask me about it later and we are gonna hurt some people".

Whose car are we gonna take?"

https://www.tiktok.com/@feedyoursoul...71967548984618

M.a.o. jag hade sagt till kompisen att jag har information om tjejen han dejtar. Han kan inte ställa frågor om hur jag fick informationen eller varifrån den kommer men jag vet att informationen är sann.

Vad din kompis sedan gör med informationen, är hans sak.

En bra schysst kompis lägger sig i. En bra schysst kompis bryr sig om sina vänner, skyddar sina vänner och täcker deras ryggar om behov skulle uppstå.

// CC
Citera
2025-01-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Jag förstår TS dilemma. Saken är inte alls så enkel som en del påstår i tråden. Att ha en relation med en psykiskt sjuk människa är otroligt slitsamt och nedbrytande för både partnern och omgivningen. Jag vet av egen erfarenhet. Kan du berätta för din vän på ett sätt som inte avslöjar uppgiftslämnaren så gör det. Han kommer kanske inte att tacka dig direkt men kommer att förstå med tiden.

Bra att någon förstår. Jag måste prata med honom. Jag är bara rädd att hon ska förstöra livet för honom då hon inte är kapabel att ta hand om sig själv.
Citera
2025-01-22, 18:51
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Tycker man ska ta det varligt när man kommer över information som man inte har rätt till men hur slutade det?
Citera
2025-02-13, 18:32
Medlem
RegalskeppetVASAs avatar
Får man veta hur det slutade?
Citera
2025-02-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Detta doftar sill.

Varför är du så angelägen om andras privatliv?

Hade du nånsin träffat henne hade du fattat. hon är mörker.
Citera
2025-02-27, 17:01
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2025-03-01, 12:47
Medlem
Man ska ge fan i alla kvinnor som har BPD. De förstör för allt och alla. Låt militären och henne vara för hon kommer förstöra hans liv och han får lära sig en läxa inför framtiden.

På Flashback är borderlinehäxor hatade mer än någon annan och det talar sitt tydliga språk
Senast redigerad av Korosau 2025-03-01 kl. 13:03.
Citera
2025-03-02, 10:42
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemkemLO
Stockholm är verkligen en liten pöl

Genom ett osannolikt sammanträffande har jag via en bekant fått mycket information om en kvinna som hen träffat i sin yrkesutövning. Information som jag inte hade rätt till att ta del av ska sägas men ni vet hur det kan bli ibland när man pratar och även om hen har tystnadsplikt så...

Kvinnan i fråga har haft en turbulent uppväxt. Hennes mamma har tre barn med tre olika män och detta har påverkat henne väldigt mycket. Kvinnan har försökt ta sitt liv flera gånger och varit inlagd på psyket många gånger och är deprimerad och blivit medicinerad. Hon är ca 21 år och kommer från Armenien. Hon har också aspergers. Inte direkt en bra kombination om man vill ha ett förhållande. Hon har nu börjat dejta sjöofficeraren.

Sjöofficeraren är en person som står mig väldigt nära och jag vet bara inte hur jag ska gå tillväga. Ska jag inte säga något? Berättar jag så kommer han undra var informationen kommer ifrån och det kan jag inte berätta för då kan min vän förlora sitt jobb.

Att jag sitter på så mycket information om en random kvinna som sedan börjar dejta någon i min närhet tycker jag är så konstigt och nästan som ett tecken från högre makter.

Hon har inte berättat för sjöofficeraren om sin bakgrund utan bara att hon läser på komvux och jobbar.

Hur ska jag göra för att skydda någon jag tycker om?
Det där är saker som han får upptäcka själv, kan jag tycka. Vi vet ju inte hur kvinnan mår idag, alla människor kan bli bättre.

Men om du nu skulle hinta om detta för honom, så behöver du inte tala om var du fått infon ifrån. Det skulle kunna vara så att du t ex har en gemensam vän med kvinnan och därifrån fått infon. Du har inga förpliktelser att tala om det för honom, man måste inte berätta allt.

Det är ju inte fara för din väns, sjöofficeren, liv, då skulle det verkligen vara viktigt att berätta. Som det är nu så kan det påverka hans liv men han bör själv upptäcka rätt snart om kvinnan är labil och inte tillför något bra i hans liv.
Citera
Igår, 22:50
Medlem
Hon är genom sprungen och var hatad av många på gymnasiet. äcklig och elak och hade psykiska problem redan då
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in