2025-01-19, 19:53
Medlem
Kärleksklubben vill ha dina tips och tankar kring kärlek (så klart inte bara ”romantisk kärlek”)!
Kan man välja kärlek?
Hur gör man för att välja kärlek?
Vad triggar känslan av kärlek hos dej?
Kommer kärlek inifrån eller utifrån?
Hur agerar du kärleksfullt?
Kan man agera kärleksfullt om man förväntar sig att få något tillbaka?
Hur kan man agera utifrån kärlek i vardagen?
Citera
2025-01-19, 20:01
Medlem
Felpost
Senast redigerad av Virgo1 2025-01-19 kl. 20:21.
Citera
2025-01-19, 21:23
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaerleksklubben
Kärleksklubben vill ha dina tips och tankar kring kärlek (så klart inte bara ”romantisk kärlek”)!
Kan man välja kärlek?
-Nej, det är något som byggs upp med tiden och antingen är eller inte är.
-N/A
-När någon gör något bara för min skull. För att den ville mig väl. När det inte finns några andra baktankar. När någon gör något som den normalt sett inte skulle göra, men igen offrar sig för mig.
-Inifrån. Det är inte kattens päls och ljudet den gör som när du tycker den är gullig: Det är din tolkning.
-Se ovan.
-Det kan man men det är möjligtvis inte lika äkta. Rent krasst så förväntar vi oss alla alltid något tillbaka men då saker vi tar för givet som respekt, hövlighet och allmänt beteende.
Citera
2025-01-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaerleksklubben
Kan man välja kärlek?
- Jag tror absolut att man kan välja kärlek. Frågan borde kanske formuleras om till:
Vad är det som hindrar mig ifrån att välja kärlek?

- Det som triggar igång kärlek för mig är när båda parter harmonierar så pass bra ihop att det i stunden blir total närvaro, oavsett aktivitet.
Andra triggers kan vara:
Hur mår och känner jag mig i närvaro av den här personen?
Vågar jag visa mig sårbar utan att vara rädd för att bli dömd?
KEMI, alltså vill jag typ äta upp den här personen? Helst igår, ja tack.

- Genuin kärlek kommer inifrån. Och är det är ett partnerval så spelar även pre-historic faktorer in. Ex. doft.

- Att agera kärleksfullt kan kanske delas upp i kvinna/mans-kategori.
Tänk feminin och maskulin energi. Denna frågan behöver nog en egen tråd, om det inte redan finns.

- Om man förväntar sig att få kärlek tillbaka så tror jag att det är enklare att agera kärleksfullt. Men jag tror också att man kan agera kärleksfullt även om man inte förväntar sig, eller är osäker på ifall man kommer att få något tillbaka..
Man kanske agerar kärleksfullt i hopp om att personen ska förstå att intresse finns?
Man kanske agerar kärleksfullt utom sin egen vetskap, alltså man tänker inte ens på att man gör det, för att det känns så självklart och naturligt.

- Studera och lär dig om den du har intresse för. Det är en bra början..
Citera
2025-01-19, 22:43
Medlem
Kärleken kommer inifrån. Det är ju jag som bär på kärleken och känslan inuti mig.

Älskar kärlek, det är det bästa jag vet!

Kul ts, TS!
Citera
Idag, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirusetMicrosoft
-Nej, det är något som byggs upp med tiden och antingen är eller inte är.
-N/A
-När någon gör något bara för min skull. För att den ville mig väl. När det inte finns några andra baktankar. När någon gör något som den normalt sett inte skulle göra, men igen offrar sig för mig.
-Inifrån. Det är inte kattens päls och ljudet den gör som när du tycker den är gullig: Det är din tolkning.
-Se ovan.
-Det kan man men det är möjligtvis inte lika äkta. Rent krasst så förväntar vi oss alla alltid något tillbaka men då saker vi tar för givet som respekt, hövlighet och allmänt beteende.

- Vad tror du om kärlek vid första ögonkastet, existerar det?
- Kanske svårt att välja romantisk kärlek men vad tror du om kärlek i en bredare mening, exempelvis mot naturen eller nära vänner osv?
- Ja villkorslös kärlek kan vara vacker😊
- Vad sägs om idén att din kärlek växer i takt med att du får kärlek, dvs att den kommer utifrån?
- Har du några förslag på hur vi kan agera/tänka för att inte förvänta sig något av den kärlek vi sprider?
Citera
Idag, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amenfoerihvete
Kärleken kommer inifrån. Det är ju jag som bär på kärleken och känslan inuti mig.

Älskar kärlek, det är det bästa jag vet!

Kul ts, TS!

Tack för ditt svar🙂

Kärleksklubben instämmer, kärlek är det bästa som finns😊

Hur gör du för att visa kärlek?
Kan du beskriva känslan av kärlek?
Kärleksklubben vill veta allt🥰
Citera
Idag, 12:27
Medlem
Gullig tråd. ❤️

Finns inga rätta svar, kärleken är olika för alla och vad man önskar och känner förändras över tid.

Själv blir jag drabbad.
Har aldrig haft några krav eller önskningar om hur personen ska vara. Det handlar om kemi, och inget som går att pressa fram för mig.

Trots det vet jag att det finns många lyckliga par där kärleken fått växa fram.

Så det är nog väldigt individuellt som med så mycket annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in