Citat:
Ursprungligen postat av
DRAVKCAB
Det är typ sådana här man måste debattera på detta forum som man borde undvika för att inte tappa IQ poäng.
Alla röstberättigade och folk som inte måste ha en personlig assistent genom livet kan ju läsa mellan raderna och förstå att fred är en process som man inte kan lösa med ett magiskt trollspö.
Det är bara vänsterns intellektuella "elit" som tar saker och ting bokstavstroget.
Nu har både Putin och Zelensky aviserat att dom är redo för förhandling och dom bör inledas inom kort efter Trumps tillträde vilket innebär att han slutligen infriar sitt löfte om att avsluta kriget som nästan eskalerade ut i WW3. Jag tycker du borde dra en lättnadens suck men du är förmodligen för dum för att göra detta.
Eran nivå att diskutera ligger på en sådan infantil nivå att man blir mörkrädd.
Jag är inte vänster, jag är höger. Har aldrig och kommer aldrig identifierat mig som vänster.
Däremot är det intressant att MAGA-falangen lever i en begreppsvärld där allt som den stora ledaren gör och säger är oproblematiskt och där man inte kan undvika en annan förklaringsmodell än att den som inte håller med måste vara vänster. Det är en fördumning av ett häpnadsväckande slag.
Argumentation här är alltså, "du är dum, du är vänster, du är elit". Detta som ett svar på påståendet att det är problematiskt att en presidentkandidat under valkampanjen kommer med påståenden som har noll bäring i verkligheten. En rimlig motargumentation hade utgått från ansatsen "nej, det är inte problem att Donald Trump ljög om detta för att...". En sådan argumentation förutsätter dock att man problematiserar Den Stora Ledaren, vilket gör att det hela fallerar redan på det första steget.